  • Data: 2016-02-25 21:36:16
    Temat: Re: Plan Morawieckiego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Feb 2016 09:45:31 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Ludzie woleli użyć ZX Spectrum, bo można było do niego podłączyć
    > telewizor, napisać program w tym jego Basicu, nic nie trzeba było
    > umieć.

    Telewizor w jednych zastosowaniach mial sens, w innych nie mial.
    Bedziesz potrzebowal sterownk do windy, to gdzie ten telewizor
    wsadzisz ?
    A zeby podlaczyc urzadzenie i jeszcze je oprogramowac, to cos trzeba
    umiec. I prawdopodobnie jeszcze assembler trzeba znac.

    Spectrum to byl gotowy system mikroprocesorowy.
    Po cholere meczyc sie od poczatku, kosci dobierac, plytke projektowac,
    mozolnie uruchamiac, jesli masz gotowy system, do ktorego wystarczy
    kawalek interfejsu dorobic ?
    Na podobnej zasadzie wybierano 8051 lub inne mikrokontrolery, albo
    peceta, do ktorego wystarczylo interfejs odpowiedni dorobic.

    Spectrum nawiasem mowiac pare wad mial i do sterowania tak sobie sie
    nadawal.

    > Pryszczata młodzież dawała radę w ten sposób automatyzować
    > przemysł w ramach fuchy po szkole. To była nowa jakość. Ja miałem

    Myslisz, ze PLC by nie opanowali ?

    > na laborce archaiczny PLC z Mery, nie pamiętam nazwy. Cztery

    A nie byl mlodszy niz Spectrum ?

    > guziki, cztery światełka. Jednym słowem, black box. Na zaliczenie
    > napisałem na to grę. Prowadzący powiedział że gratuluje fantazji,
    > bo w życiu by nie pomyslał że to potrafi coś więcej niż zapalać i
    > gasić żarówki. Ale nie z powodu funkcjonalności, tylko interfejsu,
    > bo jak coś w to wpisać, jak masz cztery guziki? A dzisiaj? Jak z
    > PLCaka nie wysuwa się panel z ekranem i klawiaturą, to co z tym
    > robić?

    Nawet jak sie wysuwa, to znacznie wygodniej programuje sie na pececie.
    A potem tylko transmisja do sterownika.

    > Trzy biurka ode mnie siedzi stary inzynier, który programuje
    > stare PLCaki, ma programator epromów, ultrafiletową maszynkę do
    > czyszczenia itd. Stary jest, myśli o emeryturze, a firma- o
    > przejściu na nowoczesny sterownik, bo tych starych nikt nie chce
    > programować.

    Ale zauwaz - dopiero mysla. Stare sie sprawdza :-)

    J.