-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: MarcinJM <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Date: Tue, 16 Mar 2010 04:02:31 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <hnmscb$q1t$1@news.onet.pl>
References: <hni2ks$aoj$1@news.interia.pl>
<1...@4...com>
<hnihke$d5j$1@inews.gazeta.pl> <hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnl18j$ls9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: apn-95-41-23-68.dynamic.gprs.plus.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1268708556 26685 95.41.23.68 (16 Mar 2010 03:02:36 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Mar 2010 03:02:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hnl18j$ls9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 091103-1, 2009-11-03), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2264587
[ ukryj nagłówki ]P_ablo pisze:
> W sportowym samochodzie tworzy sie klatke aby przestrzen pasazerska nie
> zostala podczas wypadku naruszona bo to daje wieksze prawdopodobienstwo
> przezycia. Jednoczesnie przykladowo w F1 pozostale elementy samochodu maja
> podczas kolizji poodpadac i pogniesc sie absorbujac energie.
Nie do konca. W F1 i innych autach typowo torowych strefy pochlaniajace
energie sa umieszczone POZA pojazdem (ogromne zwirowiska, opony
powiazane stalowymi linami, w przypadku betonowych band konstrukcja ma
zapewnic absolutnie nieprostopadle uderzenie, etc). Sam monokok ma
praktycznie zerowa zdolnosc pochlaniania energi, bo.... nie ma na to
miejsca. Pod dziobem sa pompy hamulcowe, i po kilkunastu cm podeszwy
butow kierowcy. Ba, monokok ma sie NIE ODKSZTALCIC przy jakiejstam
wartosci uderzenia i tak jest homologowany.
Co do przeciazen w sporcie i cywilu: czyje cialo jest bardziej narazone
na przeciazenie: bardzo ciasno spiete cialo sportowca szerokimi pasami w
odpowiednim fotelu, czy dosc swobodnie spiety zwyklymi pasami "cywil"?
Dla ulatwienia: Ogromnej wiekszosci wypadkow np. w WRC pasazerowie
"cywila" nie przezyliby pomimo dziesiatek poduszek, napinaczy, etc. To
daje do myslenia, prawda?
--
Pozdrawiam
MarcinJM
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.10 09:31 Artur 'futrzak' Maśląg
- 16.03.10 09:40 MarcinJM
- 16.03.10 09:49 MarcinJM
- 16.03.10 11:45 J.F.
- 16.03.10 15:08 kamil
- 16.03.10 18:59 Tomasz Pyra
- 16.03.10 19:08 Tomasz Pyra
- 16.03.10 20:32 J.F.
- 17.03.10 10:42 kamil
- 17.03.10 10:48 kamil
- 17.03.10 22:55 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=