-
Data: 2010-03-15 10:22:20
Temat: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]AL pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>> P_ablo pisze:
>>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>>> wiadomości news:hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>>>> A skąd ten pomysł?
>>>>
>>>
>>> Bo z powodu przeciazen narzady wewnetrzne pourywaja sie i popekaja
>>> rozplaszczajac sie od srodka o zebra...
>>
>> Ale mówimy o zderzeniu dwóch samochodów.
>>
>> III zasada dynamiki Newtona mówi że siła działa taka sama w obie
>> strony. Jeżeli samochody będą tej samej masy, to i przeciążenia będą
>> takie same w obu samochodach, a pasażerowie w sztywniejszym mają
>> większe szanse na uniknięcie zgniecenia.
> otoz jestes w bledzie, drogi Watsonie
Ma rację.
> Strefa zgniotu ma wyhamowac na jak najdluzszym odcinku efekt zderzenia
> dwoch cial. Zobacz jak przykladowo testuje sie 'dzioby' aut F1 -
Owszem. Tyle, że w przypadku zderzenia *dwóch samochodów*, strefy zgniotu
obu działają razem - jak jedna strefa. Przy tej samej masie, przeciążenia
są identyczne niezależnie od tego do kogo przed kolizją należała "lepsza"
strefa zgniotu. Czysta fizyka.
Natomiast przy uderzaniu w stałą przeszkodę bądź w pojazd o znacznie
większej masie, rzecz ma się zgoła odmiennie...
> Nie ma pojecia: zbyt miekka strefa zgniotu - no chyba, ze myslisz o
> auatach typu maluch, gdy przy zderzeniu czolowym miazdzony jest rowniez
> silnik.
Oczywiście że istnieje. Dla każdej prędkości istnieje pewna optymalnie
twarda strefa zgniotu - taka, że równo z jej 100% skasowaniem prędkość spada do zera.
Inaczej mówiąc energia potrzebna na zgniecenie jest równa energii kinetycznej auta.
Jeśli będzie zbyt miękka, po skasowaniu pojazd nadal ma pewną prędkość
która musi być wyhamowana, ale już przez kabinę. Zbyt twarda zaś pochłonie
całą energię ale na niecałym odcinku - większe przeciążenia.
Tak więc samochód który wychodzi optymalnie ze zderzenia 60km/h
może być bardziej śmiercionośny w wypadku z prędkością 80km/h
niż taki, który przy 60km/h jest jeszcze trochę "zbyt twardy"
i nieco bardziej urazogenny.
>> Czyli test premiuje samochody które przy testowych 64km/h zużyją
>> całość strefy zgniotu minimalizując przeciążenie najlepiej do poziomu
>> w którym ludzie w środku nie nabiją sobie nawet siniaków.
>
> no i sam sobie odpowiedziales
>
> gdyby auto bylo nieskonczenie sztywne i zderzyloby sie ze sztywna
Gdy się rzecz sprowadza do absurdu, wychodzi absurd. Oczywiście.
Niemniej nieco sztywniejsze auto przy większej prędkości może być
bezpieczniejsze, niż auto zbyt (dla tej prędkości) miękkie.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.10 10:38 Jakub Witkowski
- 15.03.10 11:11 P_ablo
- 15.03.10 12:28 GB
- 15.03.10 14:55 J.F.
- 15.03.10 14:56 J.F.
- 15.03.10 14:57 J.F.
- 15.03.10 19:16 Tomasz Pyra
- 15.03.10 21:39 Alex81
- 15.03.10 23:32 Tomasz Pyra
- 15.03.10 23:48 Olek
- 16.03.10 03:08 J.F.
- 16.03.10 03:29 J.F.
- 16.03.10 04:02 MarcinJM
- 16.03.10 09:31 Artur 'futrzak' Maśląg
- 16.03.10 09:40 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=