eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPił i zabił - pójdzie siedzieć (?)Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!ne
    ws.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
    Date: Sun, 14 Mar 2010 23:47:28 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hni2ks$aoj$1@news.interia.pl>
    <1...@4...com>
    <hnihke$d5j$1@inews.gazeta.pl> <hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: acvy209.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1268607002 21612 83.11.130.209 (14 Mar 2010
    22:50:02 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Mar 2010 22:50:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2264328
    [ ukryj nagłówki ]

    P_ablo pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> A skąd ten pomysł?
    >>
    >
    > Bo z powodu przeciazen narzady wewnetrzne pourywaja sie i popekaja
    > rozplaszczajac sie od srodka o zebra...

    Ale mówimy o zderzeniu dwóch samochodów.

    III zasada dynamiki Newtona mówi że siła działa taka sama w obie strony.
    Jeżeli samochody będą tej samej masy, to i przeciążenia będą takie same
    w obu samochodach, a pasażerowie w sztywniejszym mają większe szanse na
    uniknięcie zgniecenia.

    Jeżeli chodzi o uderzenie w nieodkształcającą się przeszkodę, typu
    betonowa ściana, to oczywiście przeciążenia w twardszym samochodzie będą
    wyższe, jednak prawdę mówiąc nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zapięty
    w pasy, przy poprawnie działających poduszkach zginął w niezgniecionym
    samochodzie z powodu przeciążeń.

    > Oczywiscie to wszystko w skrajnym przypadku i dlatego robi sie strefy
    > zgniotu aby absorbowaly energie.

    Obecnie strefy zgniotu są nadal dużo bardziej miękkie niż możliwości
    przeżycia przeciążeń.
    Mój wniosek jest stąd, że często dochodzi do sytuacji kiedy straż
    pożarna wycina zakleszczone (często żywe) osoby z samochodu (czyli
    strefa zgniotu okazała się zbyt miękka), natomiast wypadki kiedy w
    niezbyt pogiętym samochodzie giną ludzie z powodu przeciążeń, to nadal
    raczej tylko jak nie było pasów.

    Przyczyna tego stanu rzeczy jest IMO taka, że są obowiązują gwiazdki
    ENCAP, które są przyznawane na podstawie bardzo wyśrubowanych parametrów
    crashtestu wykonywanego przy stosunkowo niewielkiej prędkości.

    Czyli test premiuje samochody które przy testowych 64km/h zużyją całość
    strefy zgniotu minimalizując przeciążenie najlepiej do poziomu w którym
    ludzie w środku nie nabiją sobie nawet siniaków.
    Za to przy prędkości niewiele wyższej może to oznaczać zakleszczenie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: