-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!ne
ws.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Date: Sun, 14 Mar 2010 23:47:28 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 43
Message-ID: <hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hni2ks$aoj$1@news.interia.pl>
<1...@4...com>
<hnihke$d5j$1@inews.gazeta.pl> <hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: acvy209.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1268607002 21612 83.11.130.209 (14 Mar 2010
22:50:02 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 14 Mar 2010 22:50:02 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2264328
[ ukryj nagłówki ]P_ablo pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> A skąd ten pomysł?
>>
>
> Bo z powodu przeciazen narzady wewnetrzne pourywaja sie i popekaja
> rozplaszczajac sie od srodka o zebra...
Ale mówimy o zderzeniu dwóch samochodów.
III zasada dynamiki Newtona mówi że siła działa taka sama w obie strony.
Jeżeli samochody będą tej samej masy, to i przeciążenia będą takie same
w obu samochodach, a pasażerowie w sztywniejszym mają większe szanse na
uniknięcie zgniecenia.
Jeżeli chodzi o uderzenie w nieodkształcającą się przeszkodę, typu
betonowa ściana, to oczywiście przeciążenia w twardszym samochodzie będą
wyższe, jednak prawdę mówiąc nie słyszałem o przypadku żeby ktoś zapięty
w pasy, przy poprawnie działających poduszkach zginął w niezgniecionym
samochodzie z powodu przeciążeń.
> Oczywiscie to wszystko w skrajnym przypadku i dlatego robi sie strefy
> zgniotu aby absorbowaly energie.
Obecnie strefy zgniotu są nadal dużo bardziej miękkie niż możliwości
przeżycia przeciążeń.
Mój wniosek jest stąd, że często dochodzi do sytuacji kiedy straż
pożarna wycina zakleszczone (często żywe) osoby z samochodu (czyli
strefa zgniotu okazała się zbyt miękka), natomiast wypadki kiedy w
niezbyt pogiętym samochodzie giną ludzie z powodu przeciążeń, to nadal
raczej tylko jak nie było pasów.
Przyczyna tego stanu rzeczy jest IMO taka, że są obowiązują gwiazdki
ENCAP, które są przyznawane na podstawie bardzo wyśrubowanych parametrów
crashtestu wykonywanego przy stosunkowo niewielkiej prędkości.
Czyli test premiuje samochody które przy testowych 64km/h zużyją całość
strefy zgniotu minimalizując przeciążenie najlepiej do poziomu w którym
ludzie w środku nie nabiją sobie nawet siniaków.
Za to przy prędkości niewiele wyższej może to oznaczać zakleszczenie.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.10 02:46 AL
- 15.03.10 07:36 DoQ
- 15.03.10 08:31 alicja1913
- 15.03.10 08:52 J_K_K
- 15.03.10 08:54 Tomasz Pyra
- 15.03.10 10:22 Jakub Witkowski
- 15.03.10 10:38 Jakub Witkowski
- 15.03.10 11:11 P_ablo
- 15.03.10 12:28 GB
- 15.03.10 14:55 J.F.
- 15.03.10 14:56 J.F.
- 15.03.10 14:57 J.F.
- 15.03.10 19:16 Tomasz Pyra
- 15.03.10 21:39 Alex81
- 15.03.10 23:32 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=