  • 31. Data: 2014-09-14 00:47:46
    Temat: Re: Pijany gnój z sądowym zakazem prowadzenia samochodów - zabił kobietę. Jak go ukarać?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-12 19:11, m pisze:

    > No nie do końca. Bo jeżeli lista jest "biorąca" i drugi numer na liście
    > dostanie więcej głosów niż potrzebuje żeby się dostać, to resztę puli,
    > rodziela się zaczynając od nr 1. I wtedy nr 1 na liście jest istotny.

    A nie jest po prostu tak, że po policzeniu głosów na partie, wychodzi że
    w danym okręgu, z tej partii wchodzi np. trzech, to wchodzi tych trzech
    na których oddano najwięcej głosów?

    Tyle że po prostu jedynka prawie zawsze ma najwięcej głosów, bo jest
    pierwszy pod nazwą ukochanej partii wyborcy.

  • 32. Data: 2014-09-14 11:26:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.09.2014 00:47, Tomasz Pyra pisze:

    > A nie jest po prostu tak, że po policzeniu głosów na partie, wychodzi że
    > w danym okręgu, z tej partii wchodzi np. trzech, to wchodzi tych trzech
    > na których oddano najwięcej głosów?

    No a jeżeli oddano głosy tylko na drugiego?

    p. m.

  • 33. Data: 2014-09-14 18:52:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 00:47:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A nie jest po prostu tak, że po policzeniu głosów na partie, wychodzi że
    > w danym okręgu, z tej partii wchodzi np. trzech, to wchodzi tych trzech
    > na których oddano najwięcej głosów?

    Dokladnie tak jest.

    > Tyle że po prostu jedynka prawie zawsze ma najwięcej głosów, bo jest
    > pierwszy pod nazwą ukochanej partii wyborcy.

    Bo druga sprawa - ze jak wyborca dostaje te liste, a w zasadzie
    broszure, to nie ma czasu ani ochoty na jej dokladne czytanie.
    Znane nazwisko musi stac na poczatku.

    J.

  • 34. Data: 2014-09-14 22:16:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-14 11:26, m pisze:

    > No a jeżeli oddano głosy tylko na drugiego?

    Tak to pewnie nigdy nie ma, każdy kandydat ma pewnie jakąś tam rodzinę
    która na niego zagłosowała, a jak się rozgrywa remisy to nie wiem.

    To chyba tak działa w okręgach gdzie startuje jakiś znany frontman danej
    partii - zgarnia ogromną większość głosów oddanych na jego partię, on
    wchodzi, a za nim goście na których głosowało niewielu.

  • 35. Data: 2014-09-18 13:55:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2014, Shrek wrote:

    > W Niemczech nie mają problemu z pijanymi rowerzystami - do 1,6 promila jest
    > trzeźwy, powyżej nie da rady utrzymać się w pionie;)

    Logic error :D
    Pominąłeś rowery trójkołowe oraz wózki inwalidzkie "kategorii rower".
    Zdaje się o ten ostatni przypadek był powodem niezłego flejma na
    którejś grupie tudzież "akcji w ochronie" w Niemczech (sąd wydał
    zakaz poruszania się wszelkimi pojazdami inwalidzie, drugi raz
    przyłapanemu z przekroczeniem wszelkich norm).
    A co do "trójkołowego" to widziałem, nie siedziałem, z opisu
    innych słyszałem że "normalny człowiek" ma problem :> (bo nauczony
    usiłować przywracać równowagę, plus może na zakręcie przeszacować
    minimalny promień przy swojej prędkości).

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2014-09-18 14:30:42
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-08 10:11, Marcin N pisze:
    > Dałbym dożywocie gnojowi.
    >
    > Spowodował wypadek, osierocił małe dziecko.

    I oczywiście, ale pod warunkiem że potrafiłbyś z całą pewnością wykazać
    że to wypity alkohol był przyczyną.

  • 37. Data: 2014-09-18 14:41:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-18 13:55, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Logic error :D
    > Pominąłeś rowery trójkołowe oraz wózki inwalidzkie "kategorii rower".

    A to są zgodnie z prawem rowery?

    Shrek.

  • 38. Data: 2014-09-18 15:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2014, Shrek wrote:

    > A to są zgodnie z prawem rowery?

    A dlaczegóżby nie?
    Wymaga się tylko "do 90cm szerokości" (zapis w PoRD), powyżej
    to już "wózek rowerowy".
    Jak myślisz, skąd bierze się nierozumienie tego oznakowania:
    http://nelsonek.blox.pl/resource/Rower.jpg
    ?
    (wyszukane guglem, a jakże, hasłem "absurdalne oznakowanie" :P)
    Właśnie z przekonania, że rower jednośladowy jest "jedynie słuszny".
    A to powyżej, to po prostu zakaz wjazdu "wynalazkami" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2014-09-18 15:46:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2014, Trybun wrote:

    > I oczywiście, ale pod warunkiem że potrafiłbyś z całą pewnością wykazać
    > że to wypity alkohol był przyczyną.

    Tu jest śliskie miejsce - o ile wielu jest skłonnych przyładować
    z grubej rury za "zwiększenie skutków wypadku poprzez zmniejszenie
    szans na jego uniknięcie" (co jest *wysoce* prawdopodobne), to
    już ten sam argument w przypadku np. prędkości działa uczulająco,
    no jak to tak, to "tamten" miał uważać :>

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2014-09-18 16:59:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-18 15:42, Gotfryd Smolik news wrote:

    > A dlaczegóżby nie?

    Wydawało mi się, że rower w PORD jest jednośladem - widać się myliłem.
    No cóż tak czy inaczej w NIemczech nie mają problemu z pijanymi
    rowerzystami. Widać nikomu nie chcę się cudować.

    > Jak myślisz, skąd bierze się nierozumienie tego oznakowania:
    > http://nelsonek.blox.pl/resource/Rower.jpg
    > ?

    Z jego debilizmu - jest to proteza służąca prawdopodobnie do
    dopuszczenia ruchu rowerów na chodniku. I zupełnie niespełniająca swojej
    roli, bo poza preclem nikt nie ma pojęcia o co biega. Jak już wiadomy
    kolega z precla chciał błysnąć to należało postawić B-1 plus tabliczkę
    kogo nie dotyczy.

    Oznakowanie ma być nie tylko zgodne z rozporządzeniem, ale również
    czytelne i nie wprowadzające w błąd. A potem mamy zakaz ruchu rowerów
    niedotyczący rowerów, albo 70 parę metrów przed radarem ustawionym na
    50. I co z tego, że zgodnie z rozporządeniem, jak bez sensu? Oznakowanie
    jest dla ministra od rozporządzenia, czy ma być czytelne dla ludzi?

    Shrek.