    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pijana jazda - pytanie o konsekwencje
    Date: Mon, 18 Jan 2010 13:20:47 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > To zle sobie wyobrazasz. Wlascicielem takie pojazdu (leasingowanego) jest
    > firma leasingowa. Kara dotknelaby wiec firmy leasingowej i zawieralaby
    > rozporzadzanie mieniem osob i firm niepowiazanych ze sprawa.
    > Rozumiem, ze auta z wypozyczalni tez mozna byloby licytowac ? :-)

    Odpowiednio skonstruowana umowa leasingowa albo wypożyczenia załatwia takie
    sprawy bez szkody dla właściciela. Na przykład. W przypadku użycia pojazdu
    niegodnie z obowiązującym prawem lub do popełnienia przestępstwa, którego
    skutkiem jest konfiskata przez upoważnione służby, wynajmującemu przysługuje od
    najemcy pełne odszkodowanie wyliczone na dzień popełnienia czynu zabronionego.
    Widzisz jakiś problem żeby taki lub podobny zapis był w umowie. Ja nie widzę.
    Odpowiedzią na taki zapis była by oferta zakładów ubezpieczeniowych. Stworzyli
    by ubezpieczenie na taką okoliczność. Właściciel dostawał by od razu od
    ubezpieczyciela kasę. Potem ubezpieczyciel by występował z regresem do tego co
    narobił bigosu. Dla właściciela samochód nie jest elementem kultu tylko środkiem
    do zarabiania kasy. Właściciel wypożyczalni nie jest związany uczuciowo z
    samochodami i jest mu obojętne kto mu za nie płaci.