  • Data: 2010-01-18 14:10:37
    Temat: Re: Pijana jazda - pytanie o konsekwencje
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > Po co zaraz do pierdla? Pomyslmy chwile - nikt na tym nie zyskuje. Normalny
    > czlowiek, ktoremu zdazylo sie popelnic glupote w zyciu, laduje za kratkami z
    > kryminalistami. Panstwo na to lozy z naszych podatkow. Jego rodzina dostaje
    > po tylku.
    >
    > Prace spoleczne sa o wiele lepszym wyjsciem, juz w wielu krajach w ten
    > sposob kara sie ludzi za drobne przestepstwa, nieplacenie alimentow i temu
    > podobne. Wszystko oczywiscie zalezy od winy, w przypadku notorycznego pijaka
> [...]
    Kara to kara i niekoniecznie musi przynosić zysk. Ostatecznie grzywna jaką by
    dostał może być obliczona żeby pokryła całe albo cześć kosztów utrzymania.
    Niskobudżetowy pierdel przez dwa lub trzy tygodnie będzie tańszy od spraw w
    sadach, powoływania biegłych itp. Rodzina skazanego dostaje po tyłku nie z winy
    państwa czy sędziego ale dlatego ze tatuś jest głupi. Nie mogę tego uznać jako
    argumentu bo jest bez sensu. Po co chcesz wsadzać takich drobnych przestępców do
    więzień z kryminalistami? Na 100 takich skazanych wystarczy do pilnowania
    siostra kucharki z ratlerkiem. Bramę do takiego więzienia można by zamykać tylko
    z przyzwyczajenia. Jak ucieknie to będzie odpowiadał z zupełnie innego
    paragrafu. Prace społeczne dobra metoda. Ale jeszcze lepsza jak by skazanemu na
    trzy tygodnie zaproponować na przykład teraz odśnieżanie. Po odśnieża dwa
    tygodnie to wychodzi po dwóch tygodniach, trzeci tydzień mu można darować. latem
    krawężniki wapnem niech malują, jesieniom liście w parku grabią. Zapłacił bym im
    jeszcze za taką pracę 3 zł/h. Bo w Polsce nie można pracować bez wynagrodzenia.
    I trochę lepsze żarcie bym dał. Bo dla tych co nie chcą pracować jedzenie bym
    robi zgodne z normami ale nie jadalne. Krótka kara to dobrze wypracowana pozycja
    na przyszłość. Jak któregoś by nie nauczyła rozumu i by go za jakiś czas znowu
    złapali to traktować jako recydywę i pojechać z górnej półki.