    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Piezo buzzer
    Date: Fri, 9 Mar 2012 14:12:39 +0100

    news:slrnjljvqo.9s8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Przecież tak właśnie działa przełącznik "magnet/piezo" zamontowany
    > fabrycznie na przykład w "radmorze".

    A w moim (WST-102) jest dodatkowy stopień. Poza tym, na wejściu piezo jest
    chyba jeszcze jakiś filtr, bo gra ono ciut ciemniej, niż pozostałe wejścia
    "normalne".

    > Tam jest 820 omów szeregowo z kondensatorem 47 nF i jeszcze równolegle
    > 2,7 kiloomów.

    No, ja próbowałem samym opornikiem między 10 a 100 kiloomów... ale nie
    miałem dostatecznie małych oporków, aby to scalić w cos nie walącego po
    oczach.

    > Dołozyć zawsze można, ale chodzi o to, żeby nie było trzeba.

    Ale wtedy musiałbys kombinować, mając wkładkę magnetyczną, a tak
    przełącznikiem... dobrze, aby parametry wejścia dobrać tak, by przełączanie
    było zbędne, by dopasowało się samo... nie rozkminiałem tego, bo wymieniłem
    wkładkę na magnetyczną (g.Emanuel, kupiony za pierwszą pensje, k..wa, jaki
    drogi był wtedy... stoi w szafie, kurząc się i parciejąc...). I chodził
    sobie Emanuel z magnetykiem pod igielką i nawet grał :) Tak więc, odpadł mi
    problem dopasowania piezaka do wejścia "magnetycznego".