  • 11. Data: 2012-02-20 20:23:33
    Temat: Re: Piętnastoletni fotograf przyrody nagrodzony przez BBC
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2012-02-20 18:15, Janko Muzykant pisze:

    > Radocha fajna dla chłopaka, ale dziś to już nie jest wielkie miki takie
    > zdjęcia pstrykać.

    No może nie jest to wielkie miki, ale musi być jakaś bariera, że cała
    ludzkość zaopatrzona w te różne lustrzanki i bezlustrzanki nie pstryka
    niczego budzącego zainteresowanie.
    Pogratulować człowiekowi i nie wymądrzać się, tak myślę.
    Poza tym patrząc na inne fotki, tego młodego dobrze zapowiadającego się,
    widzę że ON czuje bluesa.
    I oby nie stracił tego czucia!

  • 12. Data: 2012-02-20 21:22:32
    Od: Marek <2...@g...com>

    Janko Muzykant:

    > Bo sprzęt jest tani, dobry, a pstrykać można tysiące ujęć i jest z czego
    > wybierać.
    > Wystarczy poczytać fora dla przyrodników i mieć dużo czasu oraz
    > cierpliwości.

    No tak. Małolat ma tego czasu dużo dużo. Rodzice pewne puszczają go na
    łowy samego. A cierpliwość to w naszych czasach pikuś. Dziś wszystko
    jest proste. Na dobrą sprawę w świecie zrelatywizowania kryteriów ocen
    nawet nie trzeba mieć dobrego oka. Ewentualnie czytać inne fora. Idąc
    krok dalej można stwierdzić, że teraz i ta grupa jest o łatwiźnie,
    jeśli akurat nie jest o "starych dobrych czasach" ;).
    Zastanawiam się, która z tych okoliczności najbardziej ułatwiła
    chłopakowi zrobienie zdjęcia sowy uszatej.
    Mnie wprawdzie nie interesuje fotografia przyrodnicza, ale przyglądam
    się przyrodzie znacznie dłużej niż autor fotki żyje. Zwykle mam też
    wtedy przy sobie aparat. I sowę widziałem tylko kilka razy. Nie mam
    też nawet połowy tysiąca zdjęć tych ptaków. Prawdę mówiąc, nie mam
    żadnego ;). Dały mi tylko kilka sekund na reakcję. Gdybym czytał fora
    dla przyrodników, dałyby mi tyle samo.
    Pozostaje mi zatem dorzucić do Twojej listy fuks. A właściwie dwa, bo
    padło na Polaka, a przecież ktoś i tak musiał wygrać. Zważywszy na
    powyższe, musiało tam być tysiące równie dobrych zdjęć.
    Po takim zdyskredytowaniu sukcesu młodego fotografa moglibyśmy sobie
    przybić piątkę. Jednak nadal uważam, że fotografowanie zwierząt w ich
    naturalnym środowisku to całkiem spore "miki". Chyba że ta sowa to
    okaz z ZOO albo wystawiona przez znajomego leśniczego ;).

    --
    Marek

  • 13. Data: 2012-02-20 21:26:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-20 20:06:09 +0000, Marek <2...@g...com> said:

    > Bo zwierzyna się tak zsynantropizowała, że zaczyna pozować za gar
    > ść
    > karmy?

    W ubiegłym roku, w tym samym konkursie odebrano grand prix za
    reżyserowane zdjęcie wilka.
    Nie twierdzę absolutnie, że tak jest w tym przypadku.
    Ale to dowodzi, że są na niebie i ziemi rzeczy, o których się jurorom z
    BBC nie śniło.
    Poza tym to nie jedyny Polak, zdobywający laury w tym konkursie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-02-20 21:58:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-20 22:22, Marek pisze:
    > No tak. Małolat ma tego czasu dużo dużo.

    Ano, zwykle tak.

    >Rodzice pewne puszczają go na
    > łowy samego.

    Jak mieszka w odpowiednim miejscu, dlaczego nie? Jeszcze nie wszystkim
    rodzicom odbiło, niektórzy pozwalają piętnastoletnim pociechom wstać o
    świcie i iść do lasu.

    >A cierpliwość to w naszych czasach pikuś.

    Jak ktoś ma taką pasję, czemu nie?

    > Dziś wszystko
    > jest proste.

    Pewne rzeczy są prostsze, pewne bardziej skomplikowane.

    > Na dobrą sprawę w świecie zrelatywizowania kryteriów ocen
    > nawet nie trzeba mieć dobrego oka.

    Przy fotografii przyrodniczej nie. To właściwie reporterka, tylko wymaga
    innych poświęceń.

    > Ewentualnie czytać inne fora.

    Najlepsze źródło nauki.

    > Idąc
    > krok dalej można stwierdzić, że teraz i ta grupa jest o łatwiźnie,
    > jeśli akurat nie jest o "starych dobrych czasach" ;).

    Ta grupa nie ma już praktycznie żadnych wartości.

    > Zastanawiam się, która z tych okoliczności najbardziej ułatwiła
    > chłopakowi zrobienie zdjęcia sowy uszatej.

    Nie wiem, zapytaj go może.

    > Mnie wprawdzie nie interesuje fotografia przyrodnicza, ale przyglądam
    > się przyrodzie znacznie dłużej niż autor fotki żyje. Zwykle mam też
    > wtedy przy sobie aparat. I sowę widziałem tylko kilka razy.

    Ja w ogóle nie widziałem, ale nigdy nie byłem zainteresowany jej
    oglądaniem. Lubię się wysypiać i w swoim łóżku.

    > Nie mam
    > też nawet połowy tysiąca zdjęć tych ptaków.

    Ja nie mam w ogóle żadnych, a wśród przyrody bywam dość często.

    > Pozostaje mi zatem dorzucić do Twojej listy fuks.

    I słusznie, konkursy najczęściej wygrywa się fuksem.

    > A właściwie dwa, bo
    > padło na Polaka, a przecież ktoś i tak musiał wygrać. Zważywszy na
    > powyższe, musiało tam być tysiące równie dobrych zdjęć.

    I założę się, że było.

    > Po takim zdyskredytowaniu sukcesu młodego fotografa moglibyśmy sobie
    > przybić piątkę. Jednak nadal uważam, że fotografowanie zwierząt w ich
    > naturalnym środowisku to całkiem spore "miki".

    No, ale ja tak nie uważam. Trzeba cierpliwości i odrobiny wiedzy o
    technice i więcej o zwyczajach zwierząt. Trudniej jest np. nauczyć się
    grać na gitarze, bo z fortepianem to w ogóle nie ma co porównywać.

    --
    pozdrawia Adam
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam

  • 15. Data: 2012-02-20 22:03:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-20 21:23, adal pisze:
    > No może nie jest to wielkie miki, ale musi być jakaś bariera, że cała
    > ludzkość zaopatrzona w te różne lustrzanki i bezlustrzanki nie pstryka
    > niczego budzącego zainteresowanie.

    Bo im się nie chce albo nie mają takich możliwości. Chłopak wstaje o
    świcie, pewno śpi nie raz w torfowiskach, komaty go żrą - to się chwali,
    a nie same zdjęcia, których w sieci są już miliony.

    > Pogratulować człowiekowi i nie wymądrzać się, tak myślę.

    Ale jakie tu wymądrzanie? Zwyczajne stwierdzenie, że odkąd internet się
    spopularyzował, utalentowanych ludzi mamy multum.
    A że obecnie na tej grupie nie ma chyba już nikogo takiego, to świadczy
    tylko o kryzysie usenetu.

    > Poza tym patrząc na inne fotki, tego młodego dobrze zapowiadającego się,
    > widzę że ON czuje bluesa.
    > I oby nie stracił tego czucia!

    Raczej oby nie skapciał w ogóle i szukał w sobie różnych pasji, dla
    samej fotografii szkoda chłopaka.

    --
    pozdrawia Adam
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/

  • 16. Data: 2012-02-21 07:47:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2012 21:02, Janko Muzykant pisze:

    > Hał, hał!

    Po co wyciągasz tego ćpuna ludziom z KFa?

  • 17. Data: 2012-02-21 07:48:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2012 22:22, Marek pisze:

> [...]
    > naturalnym środowisku to całkiem spore "miki". Chyba że ta sowa to
    > okaz z ZOO albo wystawiona przez znajomego leśniczego ;).

    No, zależy jakich zwierząt ;)

    Koty są stosunkowo prostym aczkolwiek niezmiennie wdzięcznym tematem :)

    Ale weź upoluj ptaka w jakiejś nietrywialnej "pozie", a nie tylko
    siedzącego sobie na gałęzi...

    Koło mnie jest bocianie gniazdo - w zeszłym roku czaiłem się, żeby
    ustrzelić bociana przelatującego mi nad głową, bo kilka razy jak nie
    miałem aparatu przelatywał nad moją działką. Niestety - jak tylko
    wyciągnąłem aparat, łobuzy zaczęły latać inną trasą ;)

  • 18. Data: 2012-02-21 09:32:36
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Ty weź se Janek zapodaj jakieś lampy w solarium albo na słońce się wystaw
    albo czekolady się najedz bo chyba trochę depresja Cię zżera.

  • 19. Data: 2012-02-21 10:17:32
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2012 21:23:33 +0100, adal napisał(a):

    > No może nie jest to wielkie miki, ale musi być jakaś bariera, że cała
    > ludzkość zaopatrzona w te różne lustrzanki i bezlustrzanki nie pstryka
    > niczego budzącego zainteresowanie.

    Lenistwo. Mi zazwyczaj nie chce się targać długiego obiektywu. Czasami
    szkoda (dwa tygodnie temu):
    http://www.pbase.com/hfoto/image/141648485/original.
    jpg
    Czasami jak nocuję w lesie to budzą mnie żurawie albo sarny ustalające
    terytorium - tylko że wtedy zamiast po aparat sięgam zazwyczaj po kamień.

    Inna sprawa że fotografia przyrodnicza to jeden z ostatnich bastionów
    prostej fotografii gdzie liczy się obiekt, a reszta zdjęcia ma nie
    przeszkadzać w jego oglądaniu - niektórzy nie potrafią tak fotografować ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2012-02-21 12:05:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 10:32, Agent pisze:
    > Ty weź se Janek zapodaj jakieś lampy w solarium albo na słońce się
    > wystaw albo czekolady się najedz bo chyba trochę depresja Cię zżera.

    Jeśli interesujesz się psychologią, to eksperymentuj może na zwierzątkach :)

    --
    pozdrawia Adam
    /to nie ja, to tylko ja/