    From: Marek <2...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Piętnastoletni fotograf przyrody nagrodzony przez BBC
    Date: Mon, 20 Feb 2012 13:22:32 -0800 (PST)

    Janko Muzykant:

    > Bo sprzęt jest tani, dobry, a pstrykać można tysiące ujęć i jest z czego
    > wybierać.
    > Wystarczy poczytać fora dla przyrodników i mieć dużo czasu oraz
    > cierpliwości.

    No tak. Małolat ma tego czasu dużo dużo. Rodzice pewne puszczają go na
    łowy samego. A cierpliwość to w naszych czasach pikuś. Dziś wszystko
    jest proste. Na dobrą sprawę w świecie zrelatywizowania kryteriów ocen
    nawet nie trzeba mieć dobrego oka. Ewentualnie czytać inne fora. Idąc
    krok dalej można stwierdzić, że teraz i ta grupa jest o łatwiźnie,
    jeśli akurat nie jest o "starych dobrych czasach" ;).
    Zastanawiam się, która z tych okoliczności najbardziej ułatwiła
    chłopakowi zrobienie zdjęcia sowy uszatej.
    Mnie wprawdzie nie interesuje fotografia przyrodnicza, ale przyglądam
    się przyrodzie znacznie dłużej niż autor fotki żyje. Zwykle mam też
    wtedy przy sobie aparat. I sowę widziałem tylko kilka razy. Nie mam
    też nawet połowy tysiąca zdjęć tych ptaków. Prawdę mówiąc, nie mam
    żadnego ;). Dały mi tylko kilka sekund na reakcję. Gdybym czytał fora
    dla przyrodników, dałyby mi tyle samo.
    Pozostaje mi zatem dorzucić do Twojej listy fuks. A właściwie dwa, bo
    padło na Polaka, a przecież ktoś i tak musiał wygrać. Zważywszy na
    powyższe, musiało tam być tysiące równie dobrych zdjęć.
    Po takim zdyskredytowaniu sukcesu młodego fotografa moglibyśmy sobie
    przybić piątkę. Jednak nadal uważam, że fotografowanie zwierząt w ich
    naturalnym środowisku to całkiem spore "miki". Chyba że ta sowa to
    okaz z ZOO albo wystawiona przez znajomego leśniczego ;).

    --
    Marek