  • 41. Data: 2015-02-15 22:44:41
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:38, t? pisze:
    > Przechodzą, ale rzadziej i bardziej uważają, bo nie wolno. Jak się im
    > oficjalnie pozwoli, to zaczną włazić dla zasady.
    Szczerze mówiąc nie wczytywałem się w projekty, więc nie do końca wiem,
    czy chodzi o _zezwolenie_ na przechodzenie na czerwonym, czy o
    zniesienie kary za tego typu wykroczenia? Osobiście byłbym za tym
    drugim, czyli nie wolno, ale jak przejdziesz (na własne ryzyko), to
    dostaniesz najwyżej pouczenie.

    Maciek

  • 42. Data: 2015-02-15 22:45:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    echodzic-na-czerwonym-pod-petycja-podpisalo-sie-juz-
    8000-osob/

    > Jasne. A w razie wypadku to kierowca zostanie obwołany mordercą.

    pokażesz takie przypadki w krajach gdzie przechodzić wolno?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 43. Data: 2015-02-15 23:31:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Konfabulator wrote:

    > Wystarczy poprzeć KORWINa. Oni chcą kodeks drogowy skrócić o 90%. Żadnych
    przymusowych pasów bezpieczeństwa, świateł mijania w dzień, ani robienia z pieszego
    bezmózga. Jak ktoś jest pojebany i ma wejść pod samochód to żadne przepisy go przed
    tym nie uchronią i niech ginie. To jest problem jego i ewentualnie jego rodziny,
    państwu nic do tego.

    konfabulator

  • 44. Data: 2015-02-15 23:32:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    tᴏ wrote:

    > Teraz mało kto przechodzi na czerwonym. Wyjdź kiedyś z domu i się
    > rozejrzyj.

    może załóż okulary? albo postaw sobie jakieś światła w okolicy?

  • 45. Data: 2015-02-15 23:34:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Maciek wrote:

> [...]
    > zniesienie kary za tego typu wykroczenia? Osobiście byłbym za tym
    > drugim, czyli nie wolno, ale jak przejdziesz (na własne ryzyko), to

    najlepsza metoda dalszego psucia prawa. po co Ci przepis, który z
    definicji zakłada niekaranie? to znaczy, zę zakaz nie ma sensu.

  • 46. Data: 2015-02-15 23:38:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

    To jak Panowie (i Panie Kierowcy)? Zbieramy podpisy, że chcemy jeździć 90
    km/h po obszarze zabudowanym tylko z nazwy?
    ---
    Nie chodzi o to ile chcemy jeździć tylko czy potrzebujemy cieciów, którzy
    nas będą pilnować.

  • 47. Data: 2015-02-15 23:53:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "t?"

    Tylko oni często nie zdają sobie z tego sprawy. Generalnie piesi są
    szczególnie chronionymi uczestnikami ruchu właśnie dlatego, że część z
    nich tego wszystkiego nie ogarnia i trzeba myśleć za nich, a przy tym nie
    chroni ich blacha. Jednoczesne pozwalanie im na podejmowanie decyzji o
    przejściu na czerwonym świetle (kiedy auta mają zielone) to aberracja
    umysłowa.
    ---
    Znaczy pieszy nie ogarnia a kierowca ma ogarniać ? Przecież to tacy sami
    ludzie. Co więcej, dzisiaj przeciętny pieszy jest jednocześnie kierowcą. A
    tej blachy to już w ogóle nie rozumiem. W jaki sposób blacha miałaby
    uchronić mnie przed skutkami najechania na pieszego ? Nawet gdybym nie
    musiał znakować samochodu musiałbym liczyć się z tym, że nie uniknę
    odpowiedzialności. Jeśli jakiś problem jest to jest to beztroskość pewnej
    grupy pieszych, która nie rozumie, że w samochodzie gorzej ich widać i jak
    się tak zdarzy, że nie zostaną dostrzeżeni to dość prawdopodobne jest, że
    hamulce też nie wystarczą. Stąd akurat pomysł chodzenia na czerwonych jest
    generalnie szkodliwy choć z punktu widzenia pieszego w oczywisty sposób
    praktyczny.

  • 48. Data: 2015-02-15 23:56:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

    najlepsza metoda dalszego psucia prawa. po co Ci przepis, który z
    definicji zakłada niekaranie? to znaczy, zę zakaz nie ma sensu.
    ---
    To czerwone jest by pokazać możliwe zagrożenie a nie jakiś przepis karny
    wykreować.

  • 49. Data: 2015-02-15 23:56:45
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2015-02-15 o 22:37, t? pisze:

> [...]
    > tym nie chroni ich blacha. Jednoczesne pozwalanie im na podejmowanie
    > decyzji o przejściu na czerwonym świetle (kiedy auta mają zielone)

    Tacy piesi muszą posiadać opiekuna, osobę bez schorzeń która bezpiecznie
    przeprowadzi ich przez ulicę. Dla takich z aberracją umysłową to nie
    wiem czy szlabany pomogą nie mówiąc o światłach, bo będą przekraczać
    jezdnię w miejscach do tego nie przeznaczonych.
    --
    Krzysiek

  • 50. Data: 2015-02-15 23:59:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "KS"

    Już ponad 8 tysięcy osób podpisało się pod petycją o depenalizacji
    przechodzenia przez ulicę na czerwonym świetle. ...
    ---
    Nie wystarczy żółte migające załączać ?