  • Data: 2012-07-11 15:37:49
    Temat: Re: Pierwszy samochód - nie do miasta :)
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-10 23:09, PK pisze:
    > Wątek dla równowagi w związku z niedawnym "miejskim" :).
    > Szukam samochodu (pierwszy własny) "nie do miasta" (mieszkam w Warszawie
    > i po prostu mi się nie opłaca). Ew. wyjątek mogłyby spowodować
    > ekstremalne temperatury albo duże zakupy.
    >
    > Główną funkcją samochodu byłaby obsługa wszelkiego rodzaju "wypadów" -
    > krótkich (weekend) i długich (wakacje w Hiszpanii itp).

    > Generalnie celuję w tani samochód z segmentu A lub B.
    > Zależy mi na:
    > - sensownie dużym bagażniku (przy złożonych ew. tylnych siedzeniach),
    > - raczej małym spalaniu (najchętniej benzyna, LPG odpada),

    ja bym celował w diesla, ale ja to lubię diesle ;)
    teraz kupiłem 3 litrowe bmw i na trasie toto pali 6l ropy (przy
    120-130km/h) jak nie jeździsz w mieście to nawet nie odczujesz
    zwiększonego spalania, a po pierwsze po 500km nie wysiadasz połamany, a
    po drugie jak potrzebujesz wyprzedzić to po prostu wciskasz gaz...
    Niestety im większy silnik i wyższa klasa auta tym serwis droższy, ja za
    swoje auto dałem 12000zł (dolna półka cenowa tego modelu), na start
    włożyłem dodatkowo ok 3000zł, ale IMO mogę być jego tak samo pewny jak
    dużo nowszego auta.
    Z oszczędniejszych brałbym 1,9TDI 110KM, też się to jakoś zbiera a
    spalanie przy normalnych prędkościach dużo niższe. Mam 1,5 dCi, 2,0TDI,
    miałem 1,9dCi, 1,9TDi i - mówcie co chcecie- ten ostatni był
    najoszczędniejszy.
    Tak czy inaczej - ja bym szukał najlepszego z najtańszych egzemplarzy z
    myślą żeby na starcie do niego dołożyć- bo do tego droższego
    wyglądającego na lepszego - też trzeba i jak się może później okazać -
    niekoniecznie dużo mniej...

    Lukasz