  • 41. Data: 2011-05-19 10:29:37
    Temat: Re: Pierwszy motocykl, czy warto stary?
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-19 10:04, Arni pisze:

    > ja nie pisze o planowanych przegladach tylko o awaryjnosci i kosztach
    > takich napraw. A to moze byc zupełnie niezwiazane z niczym

    Koszty posiadania samochodu to wszystkie opłaty - tak jak koszty
    posiadania motocykla. Jak byś nie posiadał motocykla to byś nie kupował
    kasku czy oleju motocyklowego. W rezultacie jeśli mowa o kosztach to
    powinno się uwzględniać wszystko łącznie z tym co napisał wcześniej
    grupowicz - koszty wynajęcia garażu - jeżeli takie ponosi. Generalnie te
    wszystkie pieniądze które wydajesz na auto czy motocykl to tyle ile
    ubywa ci z kieszeni z samego faktu posiadania. :)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 42. Data: 2011-05-19 10:32:35
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-19 10:08, Piotr Klimek pisze:

    > Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
    > to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

    Oczywiście że tak, awaryjność jest tym większa im większy przebieg i
    wiek pojazdu to naturalne. Szansa na wystąpienie awarii rośnie wraz z
    przebiegiem aż dochodzi do 100%.

    Wystarczy popatrzeć na statystyki Dekry czy ADAC, gdzie mówi sie o
    awaryjności np układu przeniesienia napędu dla aut 0-3 lata np 3% ogółu,
    a dla aut 5-7 lat 10% ogółu i ta wielkość rośnie wraz z wiekiem.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 43. Data: 2011-05-19 11:59:41
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    > Zakładając, że paliłby Ci tylko 5l/100km benzyna na przejechanie tych 70 tys. km
    kosztowałaby ok. 17 000... Nawet jesli masz gaz, to realna oszczędność, którą
    skrupulatnie liczyłem przez pierwsze 10 tys. km posiadaniu gazu wynosi góra 25-30%
    (nie pomniejszona o koszt zakupu instalacji, czyli na gazie byś miał koszt paliwa
    17000 - 30% + około 2 tys za instalację... czyli 14 tysięcy złotych za samo paliwo.
    zostaje 5 tysięcy na całą resztę, czyli:

    > 7 wymian oleju to około 1400 złotych...
    >
    > Eee, coś tu naciągasz :P

    dokładnie, wszystko mniej więcej się zgadza. Wymiana oleju kosztowała
    mnie tyle co sam olej (98-120 zł)...

  • 44. Data: 2011-05-19 12:05:03
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-19 12:25, The_EaGle pisze:

> [...]
    > 20tys km, średnie spalanie 6-6.5l na 100km. Za ubezpieczenie zapłaciłem
    > 11 tys PLN za OC/AC.
    >
    > Jak sobie to podliczysz to wyjdzie średnia powyżej 12 tys. Gdyby ceny
    > paliwa były podobne jak obecnie to było by 16 tys rocznie.
    >
    > Tak wiec samochód przeciętnie kosztuje powyżej 1000PLN mc. Motocykl
    > chyba mniej bo cena motocykla przeważnie jest niższa niż samochodu.
    > Utrata wartości także jest niższa. Choć gdyby przejechać motocyklem
    > 200tys km to pewnie trzeba by wymieniać motocykl - ale mogę się mylić :)

    ta... tylko trzeba wziąć pod uwagę, że w moim przypadku wartość
    samochodu przez 3 lata spadła z 5500 do 3500 :) Koszt miesięczny ok 500
    zł. Ale to akurat zależy na co Cię stać...

  • 45. Data: 2011-05-19 14:39:13
    Od: "marcin" <m...@n...pl>

    > dokładnie, wszystko mniej więcej się zgadza. Wymiana oleju kosztowała
    > mnie tyle co sam olej (98-120 zł)...

    A widzisz, nie wiedziałem że filtru nie zmieniasz, to wszystko zmienia ;)
    --
    pzdr,
    marcin

  • 46. Data: 2011-05-19 15:03:06
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > eee.. eksploatacja samochodu od momentu zakupu przez 3 lata wyszła mnie
    > ok. 19 tys. (prowadzę rejestr)

    Ty ! A po ch... Ci ten rejestr ? Taki niby ksiegowy jestes czy to jakies
    zboczenie ? Paliwo sie tankuje gdy sie skonczy, naprawia sie gdy sie
    zepsuje. Po co to liczyc i sie stresowac ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 47. Data: 2011-05-19 15:05:37
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-05-19 12:29, The_EaGle pisze:

> [...]
    > powinno się uwzględniać wszystko łącznie z tym co napisał wcześniej
    > grupowicz - koszty wynajęcia garażu - jeżeli takie ponosi.

    Browary wypite na zlotach tez trzeba liczyc ? A co ze skarpetami ? Bo
    gdy jade to nie chodze wiec skarpety zuzywaja sie wolniej. Mozna takie
    oszczednosci odliczac od kosztow ?

  • 48. Data: 2011-05-19 16:16:34
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-05-19 10:04, Marcin "bydle" Szwarc pisze:
    > "Wojtek Sobociński" <s...@g...pl> wrote in message

    > Wlasciwie to nic mi do tego ale jak widze takie posty to zastanawiam sie
    > ile kasy wlozyles w narzedzia i czy nie trzeba tego doliczyc. Sam jak
    > tylko cos naprawiam w aucie to prawie zawsze brakuje mi czegos. A to
    > kluczyk, a to szlifierka, a to komplet przecinakow itp, itd...
    > Po 4 latach posiadania auta nazbierala mi sie spora skrzynka narzedzi za
    > niemaly grosz.

    Z narzędziami to jest tak, że ja mam serwis rowerowy więc jestem nieźle
    wyposażony :) Poza tym dużo narzędzi odziedziczyłem i trochę dokupiłem
    pod kątem również grubszych robót. A dłubanie przy motorze mnie rajcuje :)

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 49. Data: 2011-05-19 16:19:50
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-19 12:29, Użytkownik The_EaGle napisał:

> [...]
    > wszystkie pieniądze które wydajesz na auto czy motocykl to tyle ile
    > ubywa ci z kieszeni z samego faktu posiadania. :)

    Koszty za paliwo nie bardzo są związane z posiadaniem a bardziej
    z używaniem. Jak nie posiadam a pożyczę to ponoszę jak posiadam
    ale trzymam w garażu i tylko chromy pucuje to nie ponoszę.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2011-05-20 05:53:06
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-19 17:03, Kuczu pisze:
    > Ty ! A po ch... Ci ten rejestr ? Taki niby ksiegowy jestes czy to jakies
    > zboczenie ? Paliwo sie tankuje gdy sie skonczy, naprawia sie gdy sie
    > zepsuje. Po co to liczyc i sie stresowac ?

    dobre :) rejestruję wszystko, nie tylko koszta samochodowe...