-
81. Data: 2016-11-05 19:00:35
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: PlaMa <b...@w...pl>
W dniu 2016-11-05 o 10:39, r...@k...pl pisze:
>> Myślę, że zmyliły Cię pojęcia pasa włączającego i wyłączającego. To nie
>> jest tożsame z włączaniem/wyłączaniem z ruchu.
> Nie jest, ale akurat w tym przypadku jest -- wyjazd z parkingu.
Tylko, że ten wjazd-wyjazd (bo działa w obie strony :)) ma sygnalizator
świetlny i znak P-14, czemu uważasz, ze włączenie się następuje dopiero
na pasie zanikającym?
-
82. Data: 2016-11-05 19:10:54
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 5 Nov 2016 18:54:37 +0100, w <nvl6cu$rff$1@node2.news.atman.pl>, Shrek
<...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu 05.11.2016 o 18:45, r...@k...pl pisze:
>
> >>>> Po prostu zmieniasz pas masz
> >>>> ustąpić tym co na nim są - bez znaczenia czy linia grubasza czy cieńsza.
> >>>
> >>> Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
> >>> separuje pasy, gruba -- jezdnie.
> >>
> >> Poważnie - widzisz tu dwie jezdnie?
> >> https://www.google.pl/maps/@52.3018309,20.9407831,3a
,75y,232.76h,71.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDe_L34OgjFYZ
R6Lvr4WoWA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
> >
> > Tu nie. Dlatego najpierw zapytałem autora wątku o link.
>
> To skoro powyżej jest jedna, to co cię przekonuje o tym że tu są dwie?
>
> https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656
To co wkleiłem niżej w wątku.
7.7.2. Opisy szczegółowe
7.7.2.1. Pasy wyłączania
Pas wyłaczania oddziela się od pasa ruchu jezdni głównej linią wydzielającą.
Przed rozwidleniem linia wydzielająca przechodzi w linię ciągłą P-2b, która
poprzedza powierzchnię wyłączoną z ruchu. Na jezdni głównej wyznacza się linie
segregacyjne przerywane oraz (w zależności od potrzeb) linie krawędziowe.
Jeżeli liczba pojazdów opuszczających jezdnię główną jest znaczna, wówczas
oddziela się linią ciągłą dwa zewnętrzne pasy ruchu na jezdni głównej w celu
ograniczenia zmiany pasów ruchu w obrębie pasa wyłączania. Na pasie wyłączania
umieszcza się strzałki kierunkowe.
Przykłady oznakowania pasów wyłączania na węzłach pokazano na rysunku 7.7.2.1.
Rys. 7.7.2.1. Oznakowanie pasów wyłączania:
a) w prawo z jezdni jednokierunkowej dwupasowej
b) w lewo jako przedłużenie pasa ruchu
7.7.2.2. Pasy włączania
Pas włączania oddziela się od pasa ruchu jezdni głównej takimi samymi liniami
jak pas wyłączania, lecz w odwrotnej kolejności. Na pasie włączania umieszcza
się strzałki naprowadzające. Przykłady oznakowania pasa włączania pokazano na
rysunku 7.7.2.2.
Jeżeli pas włączania nie kończy się, a jego kontynuacją jest pas ruchu, wówczas
nie stosuje się strza-tek naprowadzających, a do oddzielenia od pasa
sąsiedniego stosuje się linię P-2a i P-1b do oddzielenia pasów na jezdni
głównej (rys. 7.7.2.3).
-
83. Data: 2016-11-05 19:11:46
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 5 Nov 2016 18:53:32 +0100, w <581e1ca2$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>,
PlaMa <b...@w...pl> napisał(-a):
> W dniu 2016-11-05 o 18:45, r...@k...pl pisze:
>
> >>> Oczywiście, że ma znaczenie -- dla zabawy nikt sobie tego nie wymyślił. Cienka
> >>> separuje pasy, gruba -- jezdnie.
>
> ... a co jak oznacza po prostu pas zanikający (definicja P-1)?
To wtedy oznacza pas zanikający :)
-
84. Data: 2016-11-05 19:15:22
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 5 Nov 2016 19:00:35 +0100, w
<581e1e49$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, PlaMa <b...@w...pl>
napisał(-a):
> W dniu 2016-11-05 o 10:39, r...@k...pl pisze:
>
> >> Myślę, że zmyliły Cię pojęcia pasa włączającego i wyłączającego. To nie
> >> jest tożsame z włączaniem/wyłączaniem z ruchu.
> > Nie jest, ale akurat w tym przypadku jest -- wyjazd z parkingu.
>
> Tylko, że ten wjazd-wyjazd (bo działa w obie strony :)) ma sygnalizator
> świetlny i znak P-14, czemu uważasz, ze włączenie się następuje dopiero
> na pasie zanikającym?
Ponieważ nie opuścił jeszcze skrzyżowania.
-
85. Data: 2016-11-05 20:07:16
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Dalok" <l...@o...pl>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:nvku1c$a5p$2@node1.news.atman.pl...
>W dniu 05.11.2016 o 13:22, Dalok pisze:
>>
>> A-7 obowiązuje w rejonie gdzie istnieje niebezpieczeństwo
>> związane z nie udzieleniem pierwszeństwa, czyli na końcu rozbiegówki
>> też takie niebezpieczeństwo istnieje i njależy ustąpić pierwszeństwa.
>
> A za rozbiegówką przy zmianie pasów nie zachodzi niebezpieczeństwo
> nieustąpienia pierwszeństwa? Zachodzi. No więc czemu akurat do końca
> rozbiegówki?
Czy w tej dyskusji już tak się zacietrzewiłeś, że nie widzisz róznicy
pomiedzy pierwszeństwem z drogi podporzadkowanej,
a pierwszeństwem przy zmianie pasa ?
Regulują to inne przepisy.
Za pomocą A-7 chcesz regulować pierwszeństwo przy zmianie pasa
na drodze ?
> Zjeżdzając z rozbiegówki na główną i tak musisz ustąpić bo zmieniasz pas -
> czy będzie tam A-7 czy nie.
Nie dostrzegasz istotnej różnicy :
jezeli nie ma A-7 to ja jadąc rozbiegówką mam pierwszeństwo
w wjeździe na prawy pas drogi głównej w sytuacji gdy jadący
drogą główną, ale innym pasem też chce zająć prawy pas.
Mało tego, jeżeli na drodze jest więcej pasów to mam pierwszeństwo
w zajeciu innych pasów, jeżeli akurat nie są zajęte, bo jestem po prawej
stronie.
>>> Jeszcze raz napiszę po co jest ten znak A-7. Jak jest widoczne
>>> oznakowanie
>>> poziome, to wszystko jest jasne (przynajmniej dla większości). Jak jest
>>> zasypane śniegiem, to jakiś idiota mógłby stwierdzić, że ma
>>> pierwszeństwo
>>> z rozbiegówki przed jezdnią główną i wwalić się od razu na lewy pas.
>>> Koniec wyjaśnienia.
>>>
>>> Shrek
>>
>> Jeżeli tak świetnie to rozumiesz to napisz,
>> kiedy z rozbiegówki "od razu można wwalić się na pas"
>> drogi głównej i mieć pierwszeństwo przed jadącym główną
>> i w tym samym czasie zmieniającym pas na prawy,
>> w sytuacji gdy oznakowanie poziome jest zasypane śniegiem ?
>> Czy 5 mtr za A-7 to będzie od razu, czy już nie ?
>> A moze 10 mtr to już nie będzie od razu ?
>> Uzasadnij na podstawie PoRD.
>
> No właśnie jak jest A-7 to nie wolno. Po to on tam stoi. I tylko po to.
>
> Shrek
No to napisz kiedy bedzie wolno ? Pytałem się już o to.
Czy 5 mtr po minięciu znaku A-7 już będzie wolno ?
a może po 10 mtr bedzie wolno ?
Kiedy bedzie wolno ?
Sytuacja jest ta sama, czyli śnieg zasypał oznakowanie poziome.
-
86. Data: 2016-11-05 20:21:13
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.11.2016 o 20:07, Dalok pisze:
>> A za rozbiegówką przy zmianie pasów nie zachodzi niebezpieczeństwo
>> nieustąpienia pierwszeństwa? Zachodzi. No więc czemu akurat do końca
>> rozbiegówki?
>
> Czy w tej dyskusji już tak się zacietrzewiłeś, że nie widzisz róznicy
> pomiedzy pierwszeństwem z drogi podporzadkowanej,
> a pierwszeństwem przy zmianie pasa ?
> Regulują to inne przepisy.
> Za pomocą A-7 chcesz regulować pierwszeństwo przy zmianie pasa
> na drodze ?
Właśnie nie chcę. Zmieniasz pas, masz ustąpić znajdującym się na tym
pasie - czy masz wcześnie A-7 czy nie.
>> Zjeżdzając z rozbiegówki na główną i tak musisz ustąpić bo zmieniasz
>> pas -
>> czy będzie tam A-7 czy nie.
>
> Nie dostrzegasz istotnej różnicy :
> jezeli nie ma A-7 to ja jadąc rozbiegówką mam pierwszeństwo
> w wjeździe na prawy pas drogi głównej w sytuacji gdy jadący
> drogą główną, ale innym pasem też chce zająć prawy pas.
A tu po co ten A-7?
https://www.google.pl/maps/@52.3030944,20.9433612,3a
,75y,234.79h,76.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZMJnmuLtVird
FOt76Xywsw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
>> No właśnie jak jest A-7 to nie wolno. Po to on tam stoi. I tylko po to.
>>
>> Shrek
>
> No to napisz kiedy bedzie wolno ? Pytałem się już o to.
> Czy 5 mtr po minięciu znaku A-7 już będzie wolno ?
> a może po 10 mtr bedzie wolno ?
> Kiedy bedzie wolno ?
> Sytuacja jest ta sama, czyli śnieg zasypał oznakowanie poziome.
Przecież piszę - wyjeżdzasz z rozbiegówki:
Jest A-7 i widoczne pasy - musisz ustąpić bo zmieniasz pas,
nie ma A-7 i widoczne pasy - musisz ustąpić, bo zmieniasz pas,
Jest A-7 i nie ma widocznyc pasów - musisz ustąpić bo jest A-7
Nie ma A7 i nie ma widocznych pasów - masz pierwszeństwo nad
"autostradą" bo masz ich po lewej stronie.
Shrek
-
87. Data: 2016-11-05 20:26:09
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.11.2016 o 19:10, r...@k...pl pisze:
>> To skoro powyżej jest jedna, to co cię przekonuje o tym że tu są dwie?
>>
>> https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656
>
> To co wkleiłem niżej w wątku.
Załóżmy przez chwilę, że masz rację i minister rzeczywiście chciał, żeby
pas wyłączenia/przeplatania to były odzielne jezdnie (BTW wteddy w
pierwszym linku też by były). Tak po prawdzie to jezdnia jest
zdefiniowana w akcie wyższej rangi czyli ustawie.
Jeśli jesteś już aż tak akuratny, to A-7 zbliżaniu się drogi a nie jezni
z pierwszeństwem przejadu.
Shrek
-
88. Data: 2016-11-05 20:42:09
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "Dalok" <l...@o...pl>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:nvlbf9$o4d$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 05.11.2016 o 20:07, Dalok pisze:
>
> A tu po co ten A-7?
>
> https://www.google.pl/maps/@52.3030944,20.9433612,3a
,75y,234.79h,76.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZMJnmuLtVird
FOt76Xywsw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Kpisz, czy o droge pytasz ?
Jest połączenie dróg i jest podporządkowanie
za pomocą A-7. Normalne.
>>> No właśnie jak jest A-7 to nie wolno. Po to on tam stoi. I tylko po to.
>>>
>>> Shrek
>>
>> No to napisz kiedy bedzie wolno ? Pytałem się już o to.
>> Czy 5 mtr po minięciu znaku A-7 już będzie wolno ?
>> a może po 10 mtr bedzie wolno ?
>> Kiedy bedzie wolno ?
>> Sytuacja jest ta sama, czyli śnieg zasypał oznakowanie poziome.
>
> Przecież piszę - wyjeżdzasz z rozbiegówki:
> Jest A-7 i nie ma widocznyc pasów - musisz ustąpić bo jest A-7.
>
> Shrek
Piszesz, ale nie o tym o czym pisałeś wcześniej i nie o tym
co chciałem abyś wyjasnił.
Więc po raz n-ty : W którym miejscu nie będę musiał ustępować ?
Czy 5 mtr po minięciu A-7 ? a może 10 mtr po minięciu A-7 ?
Oczywiscie, cały czas mowimy o pasie rozruchowym.
Nie migaj się tylko uruchom mózgownicę.
-
89. Data: 2016-11-05 20:59:13
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 5 Nov 2016 20:26:09 +0100, w <nvlboh$o4d$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
<...@w...pl> napisał(-a):
> Jeśli jesteś już aż tak akuratny, to A-7 zbliżaniu się drogi a nie jezni
> z pierwszeństwem przejadu.
Niestety, nie rozumiem :)
-
90. Data: 2016-11-05 21:02:11
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sat, 5 Nov 2016 20:21:13 +0100, w <nvlbf9$o4d$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
<...@w...pl> napisał(-a):
> > Czy w tej dyskusji już tak się zacietrzewiłeś, że nie widzisz róznicy
> > pomiedzy pierwszeństwem z drogi podporzadkowanej,
> > a pierwszeństwem przy zmianie pasa ?
> > Regulują to inne przepisy.
> > Za pomocą A-7 chcesz regulować pierwszeństwo przy zmianie pasa
> > na drodze ?
>
> Właśnie nie chcę. Zmieniasz pas, masz ustąpić znajdującym się na tym
> pasie - czy masz wcześnie A-7 czy nie.
Wkleić google maps z Warszawy, gdzie przy zjeździe z łącznika masz
pierwszeństwo mimo że zmieniasz pas. A ci jadący 3 pasami "głównej" drogi muszą
ci ustapić mimo, że nie zmieniają pasa?