eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu › Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!enother.net!enother.net!e
    nother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!
    newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.
    pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Date: Tue, 08 Nov 2016 08:47:08 +0100
    Message-ID: <r...@4...com>
    References: <nvlaln$5mc$1@news.mixmin.net> <nvlbf9$o4d$1@node1.news.atman.pl>
    <t...@4...com>
    <nvlfnn$9pp$2@node2.news.atman.pl>
    <d...@4...com>
    <nvml3r$bk$4@node1.news.atman.pl>
    <o...@4...com>
    <nvnpnv$cp8$4@node2.news.atman.pl>
    <l...@4...com>
    <nvpr3c$r9m$4@node1.news.atman.pl>
    <k...@4...com>
    <nvq5i5$hma$4@node2.news.atman.pl>
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Antivirus: avast! (VPS 161107-1, 2016-11-07), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 93
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-78-50-18.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1478592007 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5144 89.78.50.18:53666
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4743
    X-Received-Body-CRC: 134420298
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592141
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 7 Nov 2016 16:11:01 +0100, w <nvq5i5$hma$4@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > W dniu 07.11.2016 o 15:37, r...@k...pl pisze:
    >
    > >>>> Ano zmienia, bo gdyby nie ta drobna linia, to każdy by pojechał dalej
    > >>>> swoim pasem.
    > >>>
    > >>> I spowodowałby wypadek ze swojej winy.
    > >>
    > >> Bardzo ważne stwierdzenie z twojej strony - usuńmy te trójkąciki (które
    > >> faktycznei są tylko powtórzeniem) i tą linie na skos i zapamiętajmy
    > >> dokładnie jak to skrzyżowanie wygląda. Zapamiętałeś - teraz twierdzisz,
    > >> że z prawej możemy się wbić przez wszystkie pasy na skos i jak toś tam
    > >> akurat jedzie to jego wina - tak?
    > >
    > > Oczywiście. Przepis, że musi zająć skrajny prawy pas zlikwidowano wieki temu
    > > (nie całkiem mądre to było posunięcie, ale najwyraźniej ustawodawca chciał mieć
    > > łatwiej przy określaniu winy). Nie ma "grubej" linii, więc to jego jezdnia.
    >
    > Akurat "gruba" linia pierwszeństwa nie zmienia - wyjaśnił to już
    > wielokrotnie Myjk.
    > Ale...
    > https://www.google.pl/maps/@52.2922999,21.0174582,3a
    ,75y,159.59h,68.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2n329yfeFnp6
    d7peM8vk2w!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
    > Patrz - cholera - pecha masz - akurat jednak gruba jest.

    To gruba akurat nie oddziela jezdni. Jak kiedyś doczytasz do czego ją _także_
    się stosuje, to się dowiesz. Wkleić czy sam znajdziesz?

    > > Aby była wina tego z głównej należałoby po zlikwidowaniu "tej linii na skos"
    > > przedłużyć linię ciągłą, tak aby zmiana pasa ruchu następowała już na drodze, a
    > > nie na przecięciu.
    >
    > Czyli nie ma ciągłej - masz znak pierwszeństwa moższesz latać po pasach
    > jak ci się podoba i nie przejmować się tymi co już tam sobie spod A-7
    > wyjechali. Zapamiętajmy

    Miejmy nadzieję, że zapamiętasz...

    > Wmieszałeś w to co prawda grubą linie, ale:
    > po pierwsze jednak gruba linia jest,
    > po drugie nie ma to znaczenia, ale to chwilowo pomińmy.

    Wkleję ponownie: poczytaj jakie są zastosowania P-1c, bo nadal niczego nie
    doczytałeś i kojarzy ci się z jednym.

    > >> Teraz przypomnij sobie twoje skrzyżowanie z usuniętą skośną linią i
    > >> trójkątami - wygląda podobnie - no tak - z tym, że lustrzane odbicie.
    > >> Ale w jednym przypadku możesz sobie spychać innych na pas zielenia a w
    > >> drugim już nie?
    > >
    > > Nie ma związku. W poprzednim przykładzie jadący główną może sobie wybrać pas,
    > > na który wjeżdża, takie prawo daje mu znak D-1.
    >
    > D-1 powiadasz..
    > https://www.google.pl/maps/@52.2930243,21.0166533,3a
    ,75y,170.44h,77.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sT4TByUle3JNs
    0N9zSM-zYA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
    > Ale ok.

    Widocznie D-1 jest wcześniej, to tylko potwierdzacz. Zresztą zgodnie z prawem i
    wytycznymi nie powinno się go stosować na terenie zabudowanym, ale widocznie
    takie nowatorskie rozwiązanie.

    Reszty nie czytam, zapewne do rozwiązania sytuacji wystarczy znajomość
    (poprawna!) definicji skrzyżowania i wiedza gdzie jest łącznik (od jego
    początku do końca), a gdzie droga. Moze ktoś inny :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: