  • Data: 2010-02-16 16:37:22
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hlec62$ees$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jesli sie ktoś wpieprza to tak samo wymusza pierwszeństwo, jakby nie bylo
    > sygnalizacji a tylko znak ustąp pierwszeństwa.

    A-7 nie zmusza do zatrzymywania się, a strzałka zmusza. Jest wjazd na
    czerwonym. Nie montuje się świateł tam gdzie ruch jest szczątkowy.

    > Czy wobec tego uważasz, ze należy zlikwidować znaki ustąp pierwszeństwa,
    > bo ktoś łąmiący przepisy moze komuś sie wpieprzyć na siłe a zamiast tego
    > postawić znaki stop?
    > A moze szlabany i inne zapory, zeby napewno nikt nikomu sie nie wpieprzył?

    B-20 różni się od A-7, ale też jest olewany. Trzeba surowo karać tylko
    policjanta nigdy nie ma. Policjant pojawia się dopiero po wypadku.

    > ale to nie przepis jest zły tylko jego egzekwowanie.
    > Zamiast tyly fotoradarów ustawić kamery na skrzyżowaniach rejestrujące
    > przejeżdzanie na czerwonym i na strzałkach.

    To ustawić. Tylko bat może czegoś nauczyć, skoro z kursu nic we łbach nie
    zostało.

    > ja też nie, ale to nie znaczy, ze należy likwidować strzałki, bo to pomysł
    > rodem od Kononowicza.

    Jeśli strzałka stanowi zagrożenie (pomijam stosunek kierowców do niej)
    powinna zniknąć. Kto powiedział, że wszędzie?

    > tak czy inaczej załatwione to od dupy strony.
    > Podobnie jest z halogenami. Moze zamiast zacząć wymagać używania ich
    > zgodnie z przeznaczeniem, zakazać montowania w samochodach i nie
    > dopuszczać w homologacji takich świateł?
    > Nie uważasz, ze poziom załatwienia sprawy podobny?

    Co do przeciwmgłowych należało zapisać wprost, że nie wolno ich używać przy
    normalnej przejrzystości powietrza, a nie pieprzyć o drogach krętych z
    którego to pieprzenia nie ma zakazu wprost. Prawo ma być proste i
    zrozumiałe.

    > sam zaproponowaleś wlasnie załatwienie sprawy w najgorszy z mozliwych
    > sposobów, wiec sie nie dziw, ze Ci "tworzący prawo" postępują podobnie
    > beznadziejnie jak Twoje "zlikwidować strzałki"

    Strzałki tylko tam gdzie mały ruch. Reszta może zostać zlikwidowana. Nie ma
    poszanowania prawa, nie ma nadzoru i karania więc zagrażające bezpieczeństu
    ich istnienie jest absurdalne.

    > no widzisz.
    > Wiec czy to strzałki są winne wymuszenia i nieprzestrzegania przepisów,
    > czy moze jednak kierowcy?
    > Czy to strzałki należy eliminować, czy moze nieprzestrzegających prawa
    > kieroców?

    Widzisz bezsilność tzw. stróżów prawa czy nie widzisz? Skoro kierowca nie
    potrafi zatrzymać się w celu wytracenia prędkości, w celu rozejrzenia się,
    przeanalizowania zagrożenia, ustąpienia pierwszeństwa to trzeba odbierać im
    możliwość wjazdu za pomocą ewidentnego czerwonego, a nie nieformalnego
    zielonego.

    > Co Ci strzałki zawiniły? Bardzo fajny wynalazek potrafiący usprawnić ruch,
    > a to, ze ktoś nie przestrzega zasad .. to tak samo jak przekraczanie
    > prędkości, wymuszanie pierwszeństwa we wszytskich innych sytuacjach i cała
    > masa innych nagminnie łamanych przepisów.

    Jak usprawnić ruch jak baran mający czerwone pakuje się na chama między
    pojazdy mające zielone i balansuje na granicy wypadku o ile go nie powoduje?

    > ps. idąc Twoim tokiem myslenia - skoro tyle kierowców wjeżdza na
    > skrzyżowanie na zółtym/czerwonym swietle - należy zlikwidować swiatła.

    Nie widzisz, że zaczynasz bredzić jakimiś wymyślonymi przez siebie
    absurdami? Sam mówiłeś o monitoringu. Nie ma policjanta to rejestrować. O
    światłach po co są i kiedy są montowane już napisałem. Jak się coś stawia
    lub likwiduje to trzeba z głową. Przeważnie głowy im brakuje.
    neelix