    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Date: Tue, 16 Feb 2010 01:29:50 +0100

    On Mon, 15 Feb 2010 20:03:56 +0100, Przembo wrote:
    >Ja w tym wątku podobnie jak Budzik nie widziałem ani jednego posta gdzie
    >ktoś sugerował jakoby kierowca SUVa miał pierwszeństwo... co nie zmienia
    >faktu że marjan pojechał źle.
    >W wątku padł bardzo fajny link z TVP Kraków, jeśli nie rozumiesz o czym jest
    >wątek to zastanów się co jest lepsze:
    >1) jazda taka by na cyklu przejechało 10-15 aut, model kierowcy SUVa
    >2) egzekwowanie swoich praw za wszelka cene i zmniejszenie przepustowości
    >skrzyżowania kilkukrotnie

    Spoko spoko. Pytanie pierwsze - czy w tym miejscu i czasie bylo to
    potrzebne.
    Pytanie drugie - jesli zarzad drogi uwaza to za stosowne, to czemu nie
    wymalowal stosownie pasow ruchu ?

    A odnosnie tego przykladu z Krakowa - z tego co widze, sytuacja jest
    tam o tyle specyficzna, ze te dwa pasy stanowia pewien bufor.
    Przepustowosc blokuje sie kawalek dalej.
    Bufor pomoze tylko wtedy, jesli przepustowosc tam dalej jest wieksza
    niz przepustowosc obu pasow na swiatlach. Czyli krotko puszczamy
    samochody, one zajmuja miejsca na obu pasach, a w czasie czerwonego
    wyjezdzaja i bufor sie oproznia.
    Jesli przepustowosc bedzie mniejsza, to i tak bedzie zapchane, tylko
    korek sie przeniesie kilkadziat metrow.

    A co tam dalej jest ? Mam wrazenie ze kolejne swiatla - nie mozna ich
    przestawic w fazie zeby puszczaly ruch wczesniej, gdy zblizaja sie
    auta z obu skretow ?

    J.