  • 361. Data: 2014-10-18 12:02:26
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Gdzie ?

    W tym miejscu, w którym "niezatrzymywanie się" niepodporządkowanych
    nie powoduje co chwila ofiar. Znaczy na skrzyżowaniu dróg
    nierównorzędnych.
    Przecież jasno napisałem.

    > Jakoś nie organizuje się na autostradach przejść dla pieszych

    Bo i nie o pieszego szło, a o "winę z zatrzymania" przez innego
    jadącego.

    > ani parkingów na środkowym pasie. :-)

    Co nie umniejsza winy tego, kto wrąbie w zatrzymującego się.

    > A nie wezmą mnie za psychicznego jak zacznę machać ręcami ?

    Nie mam pojęcia, ale "u mnie jadą" :P
    (nie mam pojęcia, czy z argumentacją "jakiś psychiczny, puszcza
    pojazdy" :>)

    > Zatrzymuję się przed przejściem, myślącemu powinno wystarczyć,

    Z p. widzenia trudno ocenić, czy pieszy "chce puścić" czy boi
    się wejść, a prawnie to dwa różne przypadki.

    > Może byś tam stanął i kierował ruchem. :-)

    Ten argument, że "puszczający" (ktokolwiek, również kierowca)
    "kieruje ruchem" już czytałem na grupie :> (i że jest to
    zabronione też), więc w sumie sam sobie kieruj ;)

    > Nie wiem co teraz chcesz wykazać. Czy mam wyrzucić tiry na tory ?

    Nie!
    Masz ustępować "TIRom" na skrzyżowaniach, choć jedziesz
    z pierwszeństwem.
    Wszak (cytuję, to NIE MÓJ argument):
    +++
    ---

    > Skoro, jak twierdzisz/jeśli, ruch lewostronny jest lepszy

    To jeszcze raz przeczytaj co *ja* napisałem.

    pzdr, Gotfryd

  • 362. Data: 2014-10-18 15:37:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > W tym miejscu, w którym "niezatrzymywanie się" niepodporządkowanych
    > nie powoduje co chwila ofiar. Znaczy na skrzyżowaniu dróg

    W ogóle nie rozumiem tych twoich wypowiedzi. Chodzi Ci o to, że małe
    samochody mające pierwszeństwo nie wpadają na TIRy, które powinny im ustąpić
    a im się nie udaje ? To nie wiesz ile takich przypadków jest i czy np jakaś
    zielona fala dla TIRów nie ograniczyłaby ich. Pozostając ... przy bzdurnej
    organizacji na pewno nic się nie poprawi a zmieniając z normalnej na gorszą
    na pewno się pogorszy. Jest także oczywiste, że nieuwzględnianie
    dysproporocji mas generuje straty. To co tu gadać o tym, że fizyka wyrabia
    albo nie wyrabia ?!

    > Bo i nie o pieszego szło, a o "winę z zatrzymania" przez innego
    > jadącego.

    Nie nie, chodziło o pieszych a te dyskusje o zatrzymywaniu na autostradzie
    to dla analogii, która jak widać kompletnie Ci nie wyszła.

    > Co nie umniejsza winy tego, kto wrąbie w zatrzymującego się.

    W ogóle nie chodzi o winę. Chodzi o to by było lepiej tj taniej, mniej
    wypadków i coś tam jeszcze.

    > Nie mam pojęcia, ale "u mnie jadą" :P
    > (nie mam pojęcia, czy z argumentacją "jakiś psychiczny, puszcza
    > pojazdy" :>)

    Może inna droga, inne miasto, inni ludzie.

    > Z p. widzenia trudno ocenić, czy pieszy "chce puścić" czy boi
    > się wejść, a prawnie to dwa różne przypadki.

    To jest ciągle ten sam przypadek: stoję poza przejściem. Można mnie
    przepuścić, ale to poza prawem. Mógłbym tak stać i cały dzień gdybym nie
    chciał przechodzić i te pustaki by mnie przepuszczały.

    > Ten argument, że "puszczający" (ktokolwiek, również kierowca)
    > "kieruje ruchem" już czytałem na grupie :> (i że jest to
    > zabronione też), więc w sumie sam sobie kieruj ;)

    Nie umiem. Jak Ty się nie podejmujesz to pozostaje, że powinni się sami
    kierować.

    > Nie!
    > Masz ustępować "TIRom" na skrzyżowaniach, choć jedziesz
    > z pierwszeństwem.

    A ja o tym pisałem ? To pierwsze słyszę. Skrzyżowania to nie to samo co
    przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerów, przejazdy dla pociągów. Ruch
    jest zorganizowany znakami. Ale jakby można było zrobić trakty dla TIRów (np
    rzeczone wyrzucenie na tory) to oczywiście należałoby im ustępować.

    > Wszak (cytuję, to NIE MÓJ argument):
    > +++
    > ---

    Znaczy nigdy nie ułatwiłeś dużemu pojazdowi poruszania się rezygnując
    dobrowolnie ze swoich praw ?

    > To jeszcze raz przeczytaj co *ja* napisałem.

    Nie no, napisałeś sobie luźno (tak zakładam) że ruch lewostronny jest pod
    pewnym względem lepszy i ja też luźno (nie wiem czy dotarło) rozwinąłem, że
    nawet jeśli tak jest to się tego nie da zmienić.

  • 363. Data: 2014-10-18 17:56:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid>

> [...]
    >
    > W ogóle nie rozumiem tych twoich wypowiedzi. Chodzi Ci o to, że małe
    > samochody mające pierwszeństwo nie wpadają na TIRy, które powinny im

    Znaczy, NIE powinny

  • 364. Data: 2014-10-18 18:27:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-18 09:31, John Kołalsky wrote:

    > No właśnie, a pod pieszych "chcesz" organizować

    Dlaczego pod pieszych - normalnie - skoro ma pierwszeństwo, to niech ma.

    Shrek.

  • 365. Data: 2014-10-18 23:49:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

> [...]
    >
    > W ogóle nie rozumiem tych twoich wypowiedzi. Chodzi Ci o to, że małe
    > samochody mające pierwszeństwo nie wpadają na TIRy, które powinny im ustąpić

    UDAJE im się zatrzymać i przepuścić.
    Wedle Twojego opisu przypadku przejścia dla pieszych - rzecz
    dziwna i niesłychama.

    pzdr, Gotfryd

  • 366. Data: 2014-10-20 19:15:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > UDAJE im się zatrzymać i przepuścić.

    No właśnie, poprawiłem bo napisałem co innego niż wynika z poprzedzającej
    treści.

    > Wedle Twojego opisu przypadku przejścia dla pieszych - rzecz
    > dziwna i niesłychama.

    Jak pojedziesz wolniej (i tylko tak) to się uda. Tylko jakbym chciał jeździć
    samaochodem tak szybko jak pieszy chodzi to bym wrotki kupił a teraz jest
    tak, że zakładamy, że samochód służy do szybkiego poruszania się po jezdni a
    piesi chodzą po chodnikach. Skrzyżowania traktów pieszych i samochodowych są
    dokładnie tym samym co skrzyżowania traktów samochodowych i kolejowych,
    gdzie samochody nie mają pierwszeństwa choć też są przejazdy przed którymi
    pociągi zatrzymują się i jak na przejeździe stoi samochód to pewnie też
    pociąg ma obowiązek hamować tylko jak tam dojdzie do kolizji to nikt woźnicy
    pociągu nie zarzuca, że powinien ustąpić.

  • 367. Data: 2014-10-21 11:07:19
    Temat: Re: Pierwszeństwo
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Witolko" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nienawidzę ściągania każdej obcej bredni
    > neelix

    Nikt nie ściąga obcych bredni.
    Zanim jakieś prawo zacznie obowiązywać w Polsce to mnóstwo Polaków
    zastanawia się
    nad projektem, przedstawiciele muszą to uchwalić, prezydent podpisać.
    ------------
    Jakie mnóstwo? Grupy interesów. Przez 10 lat nie udawało się wprowadzić
    świateł w dzień do czasu nastania POszołomów. To importowi hurtownicy każdej
    głupoty. Prezydent podpisuje wszystko co mu partyjni koledzy podsuną.
    neelix

  • 368. Data: 2014-10-21 11:17:23
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Kierowca zna realia występujące w różnych "punktach siedzenia" i
    > dostrzega zagrożenia wynikające z idiotycznych pomysłów. Pieszy to
    > przeważnie ciemna masa. Nienależne przywileje dla ciemnej masy tylko
    > jeszcze
    > bardziej tę masę ogłupiają.
    > neelix

    Poslużę się twoim tekstem, z drobną korektą:
    Kierowcy to nie rzadko ciemna masa. Nienależne przywileje dla ciemnej
    masy tylko jeszcze bardziej tę masę ogłupiają.
    Przykłady:
    progi zwalniające - dla ciemnej masy,
    światła sygnalizacyjne dla jezdni na wielu skrzyżowaniach - dla ciemnej
    masy,
    fotoradary, policja drogowa - dla ciemnej masy.

    ----------------
    To represje a nie przywileje. Poziomów ciemnoty nie da się porównać.
    Kierowca był lepiej lub gorzej ale jednak szkolony.
    neelix

  • 369. Data: 2014-10-21 11:31:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Pieszy jest intruzem więc ma mniej do powiedzenia.
    <ciach>
    > Jako pieszy zdecydowanie protestuję przeciw pomysłom
    > potraktowania mnie jak świętą krowę.
    > neelix

    Źle rozumujesz. Pieszy jest równoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego
    i ma tyle samo do powiedzenia co inni. Jako kierowca
    protestuję przeciw traktowaniu mnie jak świętą krowę.

    -----------
    Pieszy na jezdni jest gościem, persona non grata. Pieszy porusza się po
    poboczu, chodniku a w ostateczności po jezdni, bo jezdnia to miejsce dla
    pojazdów. To jest całkiem logiczne. Pieszy jest uczestnikiem ruchu, bo jest
    na drodze. Równoprawność polega na przestrzeganiu prawa. Każdy porusza się
    na zasadach. Nadawanie nieuzasadnionych przywilejów to głupota.
    neelix

  • 370. Data: 2014-10-21 11:44:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Gdyż, albowiem, ponieważ? Bo ustawa PoRd ma na to inne zdanie - pieszy na
    > przejściu ma pierwszeństwo. Trochę ułomene, ale nie stawia go to w pozycji
    > "gościa".

    Przecież jakoś musi przedostać się na drugą stronę. Wyznaczono takie
    miejsce, ale wkraczanie na jezdnie ma odbywać się na określonych zasadach.
    Wyjątek potwierdza regułę. Obecne zasady są wystarczające. Ingerencje
    wynikające z fascynacji zachodnimi rozwiązaniami są wyrazem głupoty a nie
    postępu.

    > No i właśnie się zmieni... Rozumiem, że cię to boli i na przykład na
    > jezdni wyżej w hierarchi od małych mobilków stawiasz duże mobilki?

    Zmieni? A to jest już nieuzasadnione i wręcz głupie zaburzenie przyjętego
    porządku. Jezdnia to część drogi właśnie dla pojazdów. Na tej drodze jest
    też chodnik, pobocze. Piesi dostali tę część drogi po której nie jeżdżą
    pojazdy. Wkraczanie na nieswoje czyni gościem. Parkowanie na przejściu jest
    zabronione a na chodniku dopuszczone na ścisłych zasadach.

    > Hm - mniej więcej takie jak ofiara jest chroniona prawem przed dresem -
    > niezły przywilej....

    Ruch drogowy to nie wolna amerykanka. Drogowe dresiarstwo jest namierzalne i
    karalne.

    > No to protestuj dalej.

    Takie podejście przypomina arogancję ówczesnej władzy.
    neelix