eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Date: Sat, 18 Oct 2014 15:37:41 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 105
    Message-ID: <m1trk3$v06$1@mx1.internetia.pl>
    References: <542d81c8$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0k0s1$gqj$1@srv.chmurka.net> <m0k6td$ant$1@node1.news.atman.pl>
    <m0kd5g$idl$1@node1.news.atman.pl> <m0kdik$upq$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n0iv$19k$1@mx1.internetia.pl> <m0n0g8$h7a$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n45p$d6d$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410041001570.324@quad>
    <m0re2g$lvf$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410070244010.3468@quad>
    <m19qq7$h07$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410111148310.1708@quad>
    <m1rv04$lah$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1410181153060.3620@quad>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.177.126
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1413640643 31750 78.10.177.126 (18 Oct 2014 13:57:23 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Oct 2014 13:57:23 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410181153060.3620@quad>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547284
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    >>
    >>> Dziwa jakoweś się zdarzają i fizyka nie wyrabia.
    >>
    >> Gdzie ?
    >
    > W tym miejscu, w którym "niezatrzymywanie się" niepodporządkowanych
    > nie powoduje co chwila ofiar. Znaczy na skrzyżowaniu dróg
    > nierównorzędnych.
    > Przecież jasno napisałem.

    W ogóle nie rozumiem tych twoich wypowiedzi. Chodzi Ci o to, że małe
    samochody mające pierwszeństwo nie wpadają na TIRy, które powinny im ustąpić
    a im się nie udaje ? To nie wiesz ile takich przypadków jest i czy np jakaś
    zielona fala dla TIRów nie ograniczyłaby ich. Pozostając ... przy bzdurnej
    organizacji na pewno nic się nie poprawi a zmieniając z normalnej na gorszą
    na pewno się pogorszy. Jest także oczywiste, że nieuwzględnianie
    dysproporocji mas generuje straty. To co tu gadać o tym, że fizyka wyrabia
    albo nie wyrabia ?!

    >
    >> Jakoś nie organizuje się na autostradach przejść dla pieszych
    >
    > Bo i nie o pieszego szło, a o "winę z zatrzymania" przez innego
    > jadącego.

    Nie nie, chodziło o pieszych a te dyskusje o zatrzymywaniu na autostradzie
    to dla analogii, która jak widać kompletnie Ci nie wyszła.

    >
    >> ani parkingów na środkowym pasie. :-)
    >
    > Co nie umniejsza winy tego, kto wrąbie w zatrzymującego się.

    W ogóle nie chodzi o winę. Chodzi o to by było lepiej tj taniej, mniej
    wypadków i coś tam jeszcze.

    >
    >>> Spytam, czy POKAZAŁEŚ że ma jechać.
    >>
    >> A nie wezmą mnie za psychicznego jak zacznę machać ręcami ?
    >
    > Nie mam pojęcia, ale "u mnie jadą" :P
    > (nie mam pojęcia, czy z argumentacją "jakiś psychiczny, puszcza
    > pojazdy" :>)

    Może inna droga, inne miasto, inni ludzie.

    >
    >> Zatrzymuję się przed przejściem, myślącemu powinno wystarczyć,
    >
    > Z p. widzenia trudno ocenić, czy pieszy "chce puścić" czy boi
    > się wejść, a prawnie to dwa różne przypadki.

    To jest ciągle ten sam przypadek: stoję poza przejściem. Można mnie
    przepuścić, ale to poza prawem. Mógłbym tak stać i cały dzień gdybym nie
    chciał przechodzić i te pustaki by mnie przepuszczały.

    >
    >>> No więc mu POKAŻ. Zawczasu! I daj znać o efektach ;)
    >>
    >> Może byś tam stanął i kierował ruchem. :-)
    >
    > Ten argument, że "puszczający" (ktokolwiek, również kierowca)
    > "kieruje ruchem" już czytałem na grupie :> (i że jest to
    > zabronione też), więc w sumie sam sobie kieruj ;)

    Nie umiem. Jak Ty się nie podejmujesz to pozostaje, że powinni się sami
    kierować.

    >
    >>> Znaczy jak jedziesz jakimś "mini" to typowy TIRman, żeby nie stracić
    >>> 100 razy większej energii, nie powinien hamować. Jasne.
    >>> A motocyklistę to już w ogóle.
    >>
    >> Nie wiem co teraz chcesz wykazać. Czy mam wyrzucić tiry na tory ?
    >
    > Nie!
    > Masz ustępować "TIRom" na skrzyżowaniach, choć jedziesz
    > z pierwszeństwem.

    A ja o tym pisałem ? To pierwsze słyszę. Skrzyżowania to nie to samo co
    przejścia dla pieszych, przejazdy dla rowerów, przejazdy dla pociągów. Ruch
    jest zorganizowany znakami. Ale jakby można było zrobić trakty dla TIRów (np
    rzeczone wyrzucenie na tory) to oczywiście należałoby im ustępować.

    > Wszak (cytuję, to NIE MÓJ argument):
    > +++
    >> > No weź, nie uwzględniasz na drodze różnych mas i gabarytów ?
    > ---

    Znaczy nigdy nie ułatwiłeś dużemu pojazdowi poruszania się rezygnując
    dobrowolnie ze swoich praw ?

    >
    >> Skoro, jak twierdzisz/jeśli, ruch lewostronny jest lepszy
    >
    > To jeszcze raz przeczytaj co *ja* napisałem.

    Nie no, napisałeś sobie luźno (tak zakładam) że ruch lewostronny jest pod
    pewnym względem lepszy i ja też luźno (nie wiem czy dotarło) rozwinąłem, że
    nawet jeśli tak jest to się tego nie da zmienić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: