  • 331. Data: 2014-10-14 21:54:03
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:m1jued$v3f$1@node1.news.atman.pl...
    > A są jakieś badania na ten temat ?

    Statystyki nie wykazały spadku.
    neelix

  • 332. Data: 2014-10-14 21:56:11
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl>
    > To losowanie a nie głosowanie :-)

    Ja kiedyś kupiłem 5 losów. Nie dość, że wszystkie puste to 3 miały ten sam
    numer. :-(

    neelix

  • 333. Data: 2014-10-14 21:58:11
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Statystyki nie wykazały spadku.

    Gdzie te statystyki ?

  • 334. Data: 2014-10-14 22:37:22
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pieszy jest intruzem więc ma mniej do powiedzenia.
    <ciach>
    > Jako pieszy zdecydowanie protestuję przeciw pomysłom
    > potraktowania mnie jak świętą krowę.
    > neelix

    Źle rozumujesz. Pieszy jest równoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego
    i ma tyle samo do powiedzenia co inni. Jako kierowca
    protestuję przeciw traktowaniu mnie jak świętą krowę.

  • 335. Data: 2014-10-14 22:56:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-14 21:25, neelix wrote:

    > Przejście to część jezdni a jezdnia jest dla pojazdów. Pieszy jest
    > intruzem więc ma mniej do powiedzenia.

    Gdyż, albowiem, ponieważ? Bo ustawa PoRd ma na to inne zdanie - pieszy
    na przejściu ma pierwszeństwo. Trochę ułomene, ale nie stawia go to w
    pozycji "gościa".

    > Zawsze obowiązuje jakaś
    > hierarchia.

    No i właśnie się zmieni... Rozumiem, że cię to boli i na przykład na
    jezdni wyżej w hierarchi od małych mobilków stawiasz duże mobilki?

    > I tak pieszy już ma przywilej, bo na przejściu jest
    > chroniony prawem.

    Hm - mniej więcej takie jak ofiara jest chroniona prawem przed dresem -
    niezły przywilej....

    No to protestuj dalej.

    Shrek.

  • 336. Data: 2014-10-14 22:59:23
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    > Protestuję przeciw kolejnemu łataniu budżetu kosztem kierowców. Niech
    > pieniędzy szukają w swoich pensjach!

    Demagogia. Nie chcesz widzieć głównego celu zmiany, czyli zmniejszenia
    ilości wypadków.

    > Jak pieszy będzie uważał

    Na cmentarzu jest trochę takich co uważali.

    > Demagogia. Już światła miały zmniejszyć ilość wypadków., a okazały się tylko
    > propagandą w celu drenażu kieszeni.
    > neelix

    Dlaczego uważasz, że światła nie poprawiły bezpieczeństwa ?
    Czy gorsza widoczność innego pojazdu wg ciebie jest lepsza dla bezpieczeństwa
    użytkowników dróg ?

  • 337. Data: 2014-10-14 23:03:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.10.2014 20:52, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "m" <m...@g...com>

    > NA CHODNIKU

    Dlaczego tylko na chodniku?

    > NA CHODNIKU

    Nie. W mieście to pieszy jest tym który był tam wcześniej, a dopiero
    potem pojawiły się samochody. Trzymając się poetyki gość-gospodarz.

    p. m.

  • 338. Data: 2014-10-15 01:28:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2014, neelix wrote:

    > Ja jakoś nie miałem z tym problemów. Takie głupie sytuacje mnie omijały.

    Oj no, włączałeś światła to omijały.
    Idzie o stosowanie prawa.

    > Przez analogię mnie wyszło "do początku skrzyżowania". :-)

    Ale IMO właśnie o to chodzi - ze "do 15:00 to NIE JEST "do 15."
    a tym samym nie jest "do 15:59" :)

    > A jak jest "10 m od przejścia" to od którego punktu jest te 10 m,

    Sprawdź, tak NIE NAPISALI.
    "odległości mniejszej niż 10 m" (cut&paste z przepisu)
    Ma więc być mniej zarówno od 10,99m jak i mniej niż 10,00m :)

    > bo ja przyjmuję, że od początku, a nie od końca

    Ale to wychodzi z "mniej od" :)

    > Z mojego punktu siedzenia kiedy chcę
    > zaparkować to początek jest ten bliżej mnie. Przejście też stanowi jakiś
    > obszar.

    Zgadza się.
    Dlatego tekst "odległość mniejsza od" jest jednoznaczny.
    W inkryminowanym przepisie musiałoby być "na odcinku przed
    skrzyżowaniem".
    Niestety, "polskie do" podobnie jak "polskie lub" nie jest
    w mowie potocznej wystarczająco jednoznaczne (w kwestii
    zawierania odpowiednio "włącznie/wyłącznie" tudzież
    obejmowania/nieobejmowania "i", znaczy bycia ekwiwalentem
    "albo").

    > Mnie trzeba przekonać. :-)

    Nie mam siły ;)
    Może by red. Weissa podpuścić? ;)

    > Dlatego takie tematy należy drążyć po cichu. :-)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 339. Data: 2014-10-15 01:47:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał
    >
    > Dlaczego uważasz, że światła nie poprawiły bezpieczeństwa ?

    Może przez to, że są marne bo marne, lecz jakieś, po raz
    pierwszy rzeczywiste "dane pomiarowe" z Austrii, która taki
    obowiazek zniosła.
    I... nic. Żadnej katastrofy :>
    A u nas jest "z dokładnością wzrostu" (te zmiany dotyczące ruchu,
    na które narzekają kierujący, jakiś tam skutek odnoszą
    i wypadkowość trochę maleje) światła nie dały "skoku".

    Zupełnie INNA sprawa to fakt, że dziś, w dość fatalnych warunkach
    oprócz cyklopów stwierdziłem dwa samochody BEZ świateł, na
    całkiem krótkim odnicku.
    Okolice wjazdu na A1 jakby kto pytał.

    Żeby była jasność, o ile w kwestii świateł jestem skłonny
    zgodzić się z neelixem, to przy sprawie przejść - przeciwnie.

    > Czy gorsza widoczność innego pojazdu wg ciebie jest lepsza dla bezpieczeństwa
    > użytkowników dróg ?

    Pytasz nie mnie, ale odpowiedź brzmi: "dla pieszych tak".
    Człowiek tak ma, jak że jak w ogóle nie jest zmuszany do
    reagowania, to rutyna wchodzi w nawyk - i reakcją jest
    "nie świeci to go nie ma" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 340. Data: 2014-10-15 07:13:00
    Temat: Re: Pierwsze?stwo pieszych przed przej?ciem.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-14 22:59, Witolko wrote:

    > Dlaczego uważasz, że światła nie poprawiły bezpieczeństwa ?
    > Czy gorsza widoczność innego pojazdu wg ciebie jest lepsza dla bezpieczeństwa
    > użytkowników dróg ?

    Tu nie jestem przekonany - niby poprawiło widocznośc samochodów... ale -
    kiedyś motocykliści się wyróżniali właśnie świeceniem przez cały dzień,
    czyli byli bardziej widoczni, dziś giną w tle. O pieszych i rowerzystach
    nie wspominając....

    Shrek.