  • 241. Data: 2014-10-07 13:15:19
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.10.2014 o 02:29 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    pisze:

    > Ale to dopiero wtedy, jak spowszechnieje orzecznictwo, że wjeżdżający
    > jak krowa bez rozglądania się spod znaku D-1 ("droga z pierwszeństwem")
    > będzie uznawany winnym zderzenia z wjeżdżającym spod znaku A-7 ("ustąp
    > pierwszeństwa")

    Dzięki za ten przykład :) Zwróciłeś nim uwagę na jeszcze jeden aspekt
    sprawy.
    Drogi przelotowe, szersze, na których obowiązuje większa prędkość, którymi
    porusza się więcej pojazdów mają przeważnie pierwszeństwo na
    skrzyżowaniach z wąskimi, lokalnymi drogami o mniejszym natężeniu ruchu.
    Rozsądne, prawda?
    Żądanie bezwzględnego pierwszeństwa dla pieszych jest analogiczne do
    żądania pierwszeństwa dla osiedlowych uliczek na skrzyżowaniach z
    główniejszymi drogami.

    --
    SW3
    ----

  • 242. Data: 2014-10-07 13:49:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    neelix wrote:

    > Egzaminator może wiele. :-)

    a kamery w samochodzie egzaminacyjnym jeszcze więcej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 243. Data: 2014-10-07 14:23:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-07 13:49, masti wrote:

    > a kamery w samochodzie egzaminacyjnym jeszcze więcej.

    NIezupełnie. Bo egzaminator może ci zaliczyć egazamin, a kamery
    conajwyżej bezpłatny następny termin.

    Shrek

  • 244. Data: 2014-10-07 14:37:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2014, neelix wrote:

    > Użytkownik "P.B." <p...@w...pl> napisał
    >
    > Mnie to nie interesuje. Przypadki znam z mediów.

    Nie, znasz je z durnych (bo błędnych, i nie wiadomo czy z nieświadomości,
    czy przeciwnie - z rozmysłem nagłośnonych błędnych przekonań rodziny
    tych dzieci) komentarzy redachtórów.

    > 13-letnie dziecko ma do spłaty 20 tys. zł!

    Najbliższa prawdy może być wersja że jakiś kombinator posłał pod
    adresem dziecka takie "przedsądowe wezwanie do zapłaty", licząc
    że opiekunowie dziecka mają tyle pojęcia jak Ty prezentujesz,
    czyli zajmą swoje stanowisko przed zajrzeniem do przepisu
    i dobrowolnie podpiszą jakiś kwit z zobowiązaniem "za dziecko"
    (nadal nie zobowiązujący dziecka).
    Przepis jest jak napisał P.B., prosty i jasny.
    Dziecko wśród spadkobierców z automatu oznacza konieczność
    zapłacenia komornikowi (za spis inwentarza), ale również
    z automatu blokuje "długi przewyższające wartość czynną spadku"
    czy jak tam to w KC idzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 245. Data: 2014-10-07 14:48:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > Wszedł. :-)

    Otóż to.
    I w tym momencie w kierującego bije pewna "niesymetria definicyjna"
    przejścia dla pieszych (faktycznie, określonego inaczej niż jako
    "przecięcie chodnika z jezdnią"), tym samym na przejście
    również "wszedł".

    [...]
    > Egzaminator może wiele. :-)

    No, może nie zauważyć.
    Nie neguję.
    Zainteresowany tym niezauważeniem kursant na jakieś 100% nie
    będzie sprawy wyciągał na wierzch ;), zaś nie sądzę, aby 100%
    nagrań było sprawdzanych przez niezależną komisję.
    Z prawnego p. widzenia będzie to jednak działanie niezgodne
    z prawem - nie po to mu płacą za pilnowanie, czy egzaminowany
    nie narusza przepisów.
    No i JAKBY ktoś chciał się przyczepić, to ma problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 246. Data: 2014-10-07 15:02:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2014, SW3 wrote:

    > Drogi przelotowe, szersze, na których obowiązuje większa prędkość, którymi
    > porusza się więcej pojazdów mają przeważnie pierwszeństwo na skrzyżowaniach

    Ten aspekt ma dwie strony - z jednej są przejścia o małych ruchu,
    wyznaczone "bo nie ma gdzie przejść", i tam pierwszeństwo pieszych
    nie będzie dokuczliwe, z drugiej są przejścia o dużym ruchu pieszych,
    na których to piesi są odpowiednikiem "drogi głównej".
    Już raz pisałem - wrażenie "dużej liczby tracących czas" jest
    istotnie zniekształcone przez fakt, że samochód potrzebuje na
    drodze dużo miejsca, ćwierćkilometrowa "paczka samochodów"
    przekłada się na równoważnik niewielkiej garstki pieszych.
    Dodatkiem do tych przejść jest fakt, że są "oświatłowane"
    (sygnalizacją).

    W sumie tak naprawdę szukanie dziury w całym dotyczy niewielkiej
    liczby przejść o średniej gęstości ruchu i bez sygnalizacji.
    Za to można by zrezygnować z sygnalizacji, tam gdzie dzisiejesze
    ustawienie zakłóca ruch pojazdów :> (przystanek tramwajowy,
    piesi wychodzą, czerwone, droga pusta bo pół km dalej światła
    zatrzymały, ale przechodzą, w końcu zapala się zielone, idzie
    dwu praworządnych niedobitków i jeszcze pół minuty po ich
    przejściu cała mająca czerwone kolumna stoi - bo wszak czas
    jest oszacowany na przejście "pół tramwaju ludzi").

    pzdr, Gotfryd

  • 247. Data: 2014-10-07 15:06:03
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Pomysł nie wziął się znikąd.

    Na pewno przyczyniła się do niego argumentacja "nie mogę
    się zatrzymywać, bo ten na pasie obok pojedzie".
    W efekcie nawet ci, którzy deklarują że "puszczają pieszych"
    faktycznie robią to tylko niekiedy, prawdę powiedziawszy
    wtedy, kiedy to pieszemu jest MNIEJ potrzebne :>
    (bo wystarczy puścić jeden pojazd).

    pzdr, Gotfryd

  • 248. Data: 2014-10-07 15:09:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Akurat.
    > Jeszcze nigdy argumenty kierowców nie zostały wzięte pod uwagę,

    Mam szukać tego wątku z kierowcą żądającym ograniczenia prędkości
    "bo nie jest w stanie przewidzieć zółtego"?
    Jak najbardziej *branym* pod uwagę argumentem *kierowców* bywa
    żądanie "zwolnienia od myślenia".

    pzdr, Gotfryd

  • 249. Data: 2014-10-07 16:44:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-07 15:06, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Na pewno przyczyniła się do niego argumentacja "nie mogę
    > się zatrzymywać, bo ten na pasie obok pojedzie".

    Jako że czuje się wywołany to odpowiem. Nie - zmiana przepisu tego nie
    zmieni - dalej jak są dwa pasy to nie będę zachęcał pieszych do wejścia,
    dopóki nie będę miał prawdopodobieństwa graniczącego z pewnościa, że ten
    obok ogarnia co się dzieje. Czyli będzie tak jak teraz - dopóki nie
    wlezie "na siłę" to zatrzymywać się nie będę, jak wlezie to i teraz go
    nie rozjeżdzam. Sorry, wiem, ze tak być nie powinno, ale w imie zasad
    nie będę niewinnych ludzi wystawiał na strzał:( Nie mam pomysłu jak to w
    naszej kulturze rozwiązać - błedne koło:(

    > W efekcie nawet ci, którzy deklarują że "puszczają pieszych"
    > faktycznie robią to tylko niekiedy, prawdę powiedziawszy
    > wtedy, kiedy to pieszemu jest MNIEJ potrzebne :>
    > (bo wystarczy puścić jeden pojazd).

    No nie - na wielu jednopasmowych drogach snują się sznury aut z
    niewielką w sumie prędkością i tam jak ktoś się zatrzyma to bardzo
    pieszemu się przydaje. A jak jest luźno, to rzeczywiście niewiele to daje.

    Shrek.

  • 250. Data: 2014-10-07 18:23:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Jakbym czytał Cavallino :>
    > Problem w tym, że np. przy skrzyżowaniu, krzyżują się DROGI.
    > Razem z chodnikami.

    Nie, chodnik kończy się przed jezdnią.
    I pieszy włazi zebrą na jezdnię.
    I jako gość NIE MOŻE mieć większych praw od gospodarza.