eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.alt.net!nx01.iad01.newshosting.com!new
    shosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 7 Oct 2014 15:02:45 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    In-Reply-To: <o...@h...linksys>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410071453070.2900@quad>
    References: <542d81c8$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0k0s1$gqj$1@srv.chmurka.net> <m0k6td$ant$1@node1.news.atman.pl>
    <m0kd5g$idl$1@node1.news.atman.pl> <m0kdik$upq$1@node2.news.atman.pl>
    <m0n0iv$19k$1@mx1.internetia.pl>
    <5430f90b$0$3174$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <m0rd9k$os5$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1410070208020.3468@quad>
    <o...@h...linksys>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 27
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1412691283 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18077 83.15.167.123:63902
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546337
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 7 Oct 2014, SW3 wrote:

    > Drogi przelotowe, szersze, na których obowiązuje większa prędkość, którymi
    > porusza się więcej pojazdów mają przeważnie pierwszeństwo na skrzyżowaniach

    Ten aspekt ma dwie strony - z jednej są przejścia o małych ruchu,
    wyznaczone "bo nie ma gdzie przejść", i tam pierwszeństwo pieszych
    nie będzie dokuczliwe, z drugiej są przejścia o dużym ruchu pieszych,
    na których to piesi są odpowiednikiem "drogi głównej".
    Już raz pisałem - wrażenie "dużej liczby tracących czas" jest
    istotnie zniekształcone przez fakt, że samochód potrzebuje na
    drodze dużo miejsca, ćwierćkilometrowa "paczka samochodów"
    przekłada się na równoważnik niewielkiej garstki pieszych.
    Dodatkiem do tych przejść jest fakt, że są "oświatłowane"
    (sygnalizacją).

    W sumie tak naprawdę szukanie dziury w całym dotyczy niewielkiej
    liczby przejść o średniej gęstości ruchu i bez sygnalizacji.
    Za to można by zrezygnować z sygnalizacji, tam gdzie dzisiejesze
    ustawienie zakłóca ruch pojazdów :> (przystanek tramwajowy,
    piesi wychodzą, czerwone, droga pusta bo pół km dalej światła
    zatrzymały, ale przechodzą, w końcu zapala się zielone, idzie
    dwu praworządnych niedobitków i jeszcze pół minuty po ich
    przejściu cała mająca czerwone kolumna stoi - bo wszak czas
    jest oszacowany na przejście "pół tramwaju ludzi").

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: