  • Data: 2014-10-15 01:28:00
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Oct 2014, neelix wrote:

    > Ja jakoś nie miałem z tym problemów. Takie głupie sytuacje mnie omijały.

    Oj no, włączałeś światła to omijały.
    Idzie o stosowanie prawa.

    > Przez analogię mnie wyszło "do początku skrzyżowania". :-)

    Ale IMO właśnie o to chodzi - ze "do 15:00 to NIE JEST "do 15."
    a tym samym nie jest "do 15:59" :)

    > A jak jest "10 m od przejścia" to od którego punktu jest te 10 m,

    Sprawdź, tak NIE NAPISALI.
    "odległości mniejszej niż 10 m" (cut&paste z przepisu)
    Ma więc być mniej zarówno od 10,99m jak i mniej niż 10,00m :)

    > bo ja przyjmuję, że od początku, a nie od końca

    Ale to wychodzi z "mniej od" :)

    > Z mojego punktu siedzenia kiedy chcę
    > zaparkować to początek jest ten bliżej mnie. Przejście też stanowi jakiś
    > obszar.

    Zgadza się.
    Dlatego tekst "odległość mniejsza od" jest jednoznaczny.
    W inkryminowanym przepisie musiałoby być "na odcinku przed
    skrzyżowaniem".
    Niestety, "polskie do" podobnie jak "polskie lub" nie jest
    w mowie potocznej wystarczająco jednoznaczne (w kwestii
    zawierania odpowiednio "włącznie/wyłącznie" tudzież
    obejmowania/nieobejmowania "i", znaczy bycia ekwiwalentem
    "albo").

    > Mnie trzeba przekonać. :-)

    Nie mam siły ;)
    Może by red. Weissa podpuścić? ;)

    > Dlatego takie tematy należy drążyć po cichu. :-)

    :)

    pzdr, Gotfryd