  • Data: 2014-10-15 01:47:33
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał
    >
    > Dlaczego uważasz, że światła nie poprawiły bezpieczeństwa ?

    Może przez to, że są marne bo marne, lecz jakieś, po raz
    pierwszy rzeczywiste "dane pomiarowe" z Austrii, która taki
    obowiazek zniosła.
    I... nic. Żadnej katastrofy :>
    A u nas jest "z dokładnością wzrostu" (te zmiany dotyczące ruchu,
    na które narzekają kierujący, jakiś tam skutek odnoszą
    i wypadkowość trochę maleje) światła nie dały "skoku".

    Zupełnie INNA sprawa to fakt, że dziś, w dość fatalnych warunkach
    oprócz cyklopów stwierdziłem dwa samochody BEZ świateł, na
    całkiem krótkim odnicku.
    Okolice wjazdu na A1 jakby kto pytał.

    Żeby była jasność, o ile w kwestii świateł jestem skłonny
    zgodzić się z neelixem, to przy sprawie przejść - przeciwnie.

    > Czy gorsza widoczność innego pojazdu wg ciebie jest lepsza dla bezpieczeństwa
    > użytkowników dróg ?

    Pytasz nie mnie, ale odpowiedź brzmi: "dla pieszych tak".
    Człowiek tak ma, jak że jak w ogóle nie jest zmuszany do
    reagowania, to rutyna wchodzi w nawyk - i reakcją jest
    "nie świeci to go nie ma" :>

    pzdr, Gotfryd