    From: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Date: Mon, 13 Oct 2014 21:04:45 +0200
    <m0k0s1$gqj$1@srv.chmurka.net> <m0k6td$ant$1@node1.news.atman.pl>
    <m0kd5g$idl$1@node1.news.atman.pl> <m0ll19$453$1@node2.news.atman.pl>
    <m0lloo$rr5$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <m0ltjp$cvi$1@node2.news.atman.pl> <m0mc7u$krp$1@node1.news.atman.pl>
    <m0mhqb$26d$1@node2.news.atman.pl> <m0mkor$u43$1@node1.news.atman.pl>
    <m0mlmc$679$1@node2.news.atman.pl>
    <54315b25$0$3180$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0s42e$oc1$1@node1.news.atman.pl>
    <54319e59$0$12633$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0s9fr$mb2$1@node2.news.atman.pl>
    <5431b204$0$12640$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0se1u$rlv$1@node2.news.atman.pl>
    <543abbd1$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
    <m1eq8e$1q5$1@node2.news.atman.pl> <m1h34q$2lt$1@mx1.internetia.pl>

    > I co z tego ?

    To, co napisałem wyżej. Nie zrozumiałeś ?
    Jesli pociąg miałby się zatrzymywac na przejazdach to ledwo gdyby się
    rozpędzil już musiłaby sie zatrzymywać.
    Dlatego wiekszość torów można by zwinąć bo taki transport nie miałby sensu.
    Samochody jak widac sobie radza.

    > Straty pojazdów na hamowaniach na jezdniach SĄ OGROMNE.

    Straty są znacznie mniejsze jeśli na przejeździe zatrzyma sie 20 aut zamiast
    hamowac pociag. Przejazdów kolejowych jest na tyle mało, że dla samochodów
    nie stanowi to problemu, za to juz sobie wyobrazam korek na torach :)

    > Wystarczy sobie wyobrazić ile w trasie paliłby pojazd poruszający się ze
    > średnią prędkością taką jak w mieście czyli np 30km/h i porównać z tym ile
    > pali w mieście.

    Ale samochody w trasie nie poruszają sie 30km/h mimo iż zatrzymuja sie na
    przejazdach i również nie wpłynie to znaczaco na spadek prędkości gdy będą
    zatrzymywać sie na przejsciach dlatego, ze dotyczyc to bedzie glownie miast
    gdzie predkosc i tak juz jest niska, a bedzie znacznie bezpieczniej.

    > Bo niekiedy bierze udział w ruchu ulicznym. Jak pieszy wózek prowadzi po
    > jezdni to też trzeba mu ustępować.

    Wlasnie, czasem mimo znacznie wiekszej masy musimy ustapic.

    >Inaczej niż na przejściu.

    No i to sie zmieni bo przejscie i okolica to specyficzne miejsce gdzie
    pieszy jako slabszy nawet nierozgarniety musi byc chroniony.
    Dzisiaj przygotowywalem do nowych przepisow kilku kierowcow jadacych za mna.
    Przy pierwszym hamowaniu byli troche zaskoczeni, ale przy nastepnych pasach
    i nastepnych juz trzymali odpowiedni odstep i pieknie wszyscy zrobilismy to
    plynnie w ogole sie nie zatrzymujac tylko redukujac do 2. Kumaci piesi
    przeskoczyli przy okazji dziekujac.