    From: smoq <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Pierwsze bum.
    Date: Wed, 4 Nov 2009 05:09:45 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 11:04:06 -0800, muzieh napisał(a):

    > Wyjechałem dzisiaj o 17 z pracy. Na dworze zimno, silnik zimny nie
    > spiesząc się jadę Alejami Jerozolimskimi od strony Centrum w Warszawie.
    > Zawsze skręcam w prawo na Trasę Toruńską. Przed skrzyżowaniem dwa pasy.
    > Samochody stoją i czekają na zielone. Jadę ze 30 na godzinę między nimi.
    > Wyprzedzam stojący autobus i nagle przed autobusem prosto pod moje koła
    > wylatuje koleś na rowerze. Gość chciał przeciąć prostopadle ulicę
    > korzystając z okazji, że wszyscy stoją... prawie wszyscy. Odruchowo
    > przedni hebel niestety na maksa. Uślizg przodu i bum. Koleś chyba też
> [...]

    Dobrze że Ci się nic nie stało, co do rowerzysty trzeba było go złapać i
    zabrać mu rower, albo gościa przytrzymać i dzwonić po pały, niezależnie
    czy ma OC czy go nie ma, to jego wina i on ponosi odpowiedzialność za
    Twoje straty.
    Powinieneś (powinniście) sprawdzić, czy tego typu szkody nie są objęte
    jakąś umową ubezpieczenia,która dotyczy tego rowerzysty np.
    odpowiedzialności cywilnej przy ubezpieczeniu mieszkania. Również
    ubezpieczenia nazywane przez Zakłady ubezpieczeń: OC w życiu Prywatnym
    przeważnie obejmują ochroną zdarzenia związane z prowadzeniem pojazdów
    niemechanicznych (rowery, hulajnogi, deskorolki). Pamiętaj również, że
    ubezpieczenia OC w życiu prywatnym obejmują ochroną zarówno osobę
    ubezpieczonego jak i wspólnie z nim zamieszkujące osoby bliskie.

    --
    pzdr smoq