  • 21. Data: 2009-10-14 05:49:41
    Temat: Re: Pierwsza lustrzanka, glebia ostrosci
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> napisał:

    >[...]
    >
    > Zrób zdjęcie fulfrejmem i skropuj je na papierze. GO się zmieni? :)
    >[...]

    Zmieni się - bo zmienim się powiększenie między negatywem/matrycą a
    odbitką - a to ma wpływ na wymagany rozmiar krążka rozproszenia. Do tego
    jeśli beziesz chciał uzyskać po skropowaniu taki sam kadr jak przed
    skropowaniem - bedziesz musiał użyć krótszej ogniskowej - co też ma wpływ na
    głębię ostrości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 22. Data: 2009-10-14 10:42:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Oct 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "JD" hb2dht$l84$...@n...aster.pl

    > Zrób zdjęcie fulfrejmem i skropuj je na papierze. GO się zmieni? :)

    Uściślij co rozumiesz przez "skropuj na papierze".
    Jak "wytnij z gotowej odbitki i oglądaj z tej samej odległości",
    to oczywiście się nie zmieni.
    Ale jeśli już dopuścisz oglądanie cropa z takim samym kątem pola
    widzenia (miejsza odbitka->bliżej oka), to owszem - zmieni się,
    co w tym dziwnego?

    Chcesz zasugerować, że focący APS robią odbitki w innym rozmiarach,
    niż focący FF?

    > Wic z przelicznikiem ogniskowej ma sens tylko w zestawieniu z kątem
    > widzenia

    Oczywiście.
    I prowadzi to do zmiany *widocznego* krążka rozproszenia.
    Przecież pojęcie krążka rozproszenia niezbyt ma sens poza owym
    ograniczeniem ("widoczności" rozmycia).
    W szczególności nie ma odniesienia do "ostrzejszej niż trzeba"
    reszty zdjęcia (tej mieszczącej się w GO).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-10-14 15:52:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0910141237120.3772@quad

    > Uściślij co rozumiesz przez "skropuj na papierze".

    Obetnij boki.

    -=-

    Oko nie widzi całego zdjęcia naraz, ale je skanuje.
    Dokładniej -- widzi żółta plamka, a reszta jest znikomej jakości.
    Ta reszta może rejestrować zmianę czegoś, aby wzrok (kierując
    ,,tam'' żółtą plamkę) podążył za tą zmianą.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2009-10-14 21:09:44
    Od: "JD" <j...@g...com>

    napisał w wiadomości news:hb4stv$oa9$1@inews.gazeta.pl...

    > "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0910141237120.3772@quad

    > Obetnij boki.

    Tylko rozrzutny człowiek kupi aparat z matrycą FF
    żeby obcinać boki. Po co wogóle takie porównanie.

    Idź z dwoma aparatami w plener - APS i FF
    weź jeden obiektyw np. nikkor 50/1.8

    zrób dwa takie same kadry oboma aparatami
    za pomocą tylko tego obiektywu. GO będzie jakie wg Ciebie?

    JD

  • 25. Data: 2009-10-14 21:30:26
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    JD pisze:

    > zrób dwa takie same kadry oboma aparatami
    > za pomocą tylko tego obiektywu. GO będzie jakie wg Ciebie?

    Nie zrobi. Zmieni się perspektywa. Musiałby wziąć 50 i 75mm.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-10-15 05:04:50
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zrobi. Zmieni się perspektywa. Musiałby wziąć 50 i 75mm.

    To efekt uboczny, rozpatrujemy tylko GO.

    JD

  • 27. Data: 2009-10-15 10:30:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JD" hb6agu$g23$...@a...news.neostrada.pl

    > To efekt uboczny, rozpatrujemy tylko GO.

    Taka sama. Po prostu mniejsza matryca zarejestruje mniejszy wycinek.
    Kąt widzenie będzie mniejszy. Nic poza tym. To nie jest tak, że mniejsza
    matryca jest bliżej czy dalej od obiektywu. Ona jest w tym samym miejscu,
    bo matryca nie jest okularem mikroskopu. Obraz w aparacie tworzy się
    rzeczywisty. Jeśli w miejscu powstawania obrazu (lub w pobliżu)
    znajdzie się film lub matryca, obraz zastanie (może zostać?)
    zarejestrowany.

    -=-

    Ale to jak z Kaweckim -- długo i namiętnie, przy współpracy księży
    i biskupów, wtłaczał, że NTFS zawiera pełną kpię tablicy alokacji,
    dysk twardy (HDD) pracuje jako ATAPI a termin MTBF nie oznacza
    żywotności lub czasu od awarii do awarii, lecz jakąś dziwną
    wartość liczoną tajemnymi sposobami.

    -=-

    Możesz w ogóle wywalić matrycę i mieć rzeczywisty obraz.

    Weź sobie obiektyw i puść poprzez niego światło z okna na ścianę.
    Mając odrobinę szczęścia możesz na ścianie zobaczyć obraz. Możesz
    też zobaczyć włókno żarówki na ścianie. Obrazowi jest obojętne,
    jak duża jest ściana.

    Zamiast obiektywu możesz wziąć lupę. W przybliżeniu przypomina ona obiektyw. :)
    Do oglądania znaczków wykorzystuje się obraz pozorny, ale w odpowiedniej
    odległości tworzony jest także obraz rzeczywisty -- i ten obraz rejestruje
    matryca czy film. Wielkość matrycy ma się nijak do GO czy wyglądu tego
    obrazu w ogóle.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2009-10-15 10:50:13
    Od: "JD" <j...@g...com>

    napisał w wiadomości news:hb6tjn$r7l$1@inews.gazeta.pl...

    > "JD" hb6agu$g23$...@a...news.neostrada.pl

    > Taka sama. Po prostu mniejsza matryca zarejestruje mniejszy wycinek.
    > Kąt widzenie będzie mniejszy. Nic poza tym. To nie jest tak, że mniejsza

    Uparcie nie czytasz co piszę, napiszę ostatni raz.

    Chcę sfotografować dzewo. Dwoma aparatami z tym samym obiektywem.

    _Ma_zajmować_w_kadrze_2/3_jego_wysokości_.

    Z APS musisz się cofnąć,
    w stosunku do FF aby taki kadr otrzymać.
    Zmieni się perspektywa, zmieni się GO.

    Z mojej strony EOT.

    JD