  • 11. Data: 2009-10-13 14:42:28
    Temat: Re: Pierwsza lustrzanka, glebia ostrosci
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Nieznajomy" 1...@l...goo
    glegroups.com

    : Możesz również mieć mniejszą GO jak użyjesz aparatu z większą
    : rozmiarami matrycą.

    Lub zamontować większy dysk. ;) Co ma wielkość matrycy do GO? :)
    Właśnie przybył posłaniec z odległej krainy i przywiózł mi dysk...
    Wreszcie będę mógł robić fotki... 500 GB... Poczeka, aż się nieco
    ogrzeje, aby nie dostał szoku termicznego i odpalę... :) Dusiłem
    się już na tym, co miałem, a miałem raptem 250 + 320 + ogryzki
    na 3.5 cala... Wkrótce zamierzam dokupić 500 do środka notebooka
    (ST9500420ASG -- ponoć demon szybkości) i pewnie jeszcze jakiegoś
    pancernego (Transcend TS500GSJ25M dysk StoreJet 2.5" 500GB) do podróży...

    http://www.monsterpc.pl/index.php?page=shop.product_
    details&flypage=shop.flypage&product_id=2814&categor
    y_id=88&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Item
    id=26

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-10-13 14:56:47
    Od: "JD" <j...@g...com>

    napisał w wiadomości news:hb207r$vl$1@inews.gazeta.pl...

    > "JD" hb1tjq$q5k$...@n...news.neostrada.pl

    > Ja pamiętam standardowy 1:1.2, ale może źle pamiętam.
    > I ponad 50 mm ogniskową, chyba 55, czy 52. :)

    Wśród tych:

    http://allegro.pl/listing/search.php?string=helios&f
    rom_showcat=1&category=50597

    jest jeden określony jako rarytas 85/1.5 i chyba nic jaśniejszego nie było,
    ale mogę się mylić.

    JD

  • 13. Data: 2009-10-13 15:55:23
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > Witam,
    > kupilem lustrzanke tydzien temu. Narazie przejechalem cala instrukcje
    > obslugi.
    > Wybor padl na kit: Canon 1000D + 18-55
    > Przeczytalem w instrukcji ze glebie ostrosci reguluje sie przeslona.
    > Robilem zdjecia roznym przedmiotom i nie mam az takiego efektu jak np w
    > tym
    > demotywatorze:
    > http://static2.demotywatory.pl/uploads/1255180552_by
    _Cegiell_500.jpg
    [...]
    > Czy moim sprzetem tego nie przeskocze i trzeba wymienic objektyw lub/i
    > body?
    >

    > topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    A moze programowo ? Ciekawe efekty daje plug-in o nazwie BOKEH do
    Photoshopa. Pozwala uzyskac "lustrzankowe" portrety nawet na zdjeciach z
    kompaktow !

    Adameck

  • 14. Data: 2009-10-13 16:06:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ja pamiętam standardowy 1:1.2, ale może źle pamiętam.
    > I ponad 50 mm ogniskową, chyba 55, czy 52. :)

    Pamiętasz 58/2.

  • 15. Data: 2009-10-13 17:31:22
    Od: "JD" <j...@g...com>

    napisał w wiadomości news:hb23kv$e1g$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > : rozmiarami matrycą.
    >
    > Lub zamontować większy dysk. ;) Co ma wielkość matrycy do GO? :)

    To ma, że aby zrobić taki sam kadr jak na APS musisz użyć większej
    ogniskowej.
    A sam napisałeś wcześniej: "Im dłuższa ogniskowa i większa dziura
    względna -- tym mniejsza GO.
    I to cały sekret."

    JD

  • 16. Data: 2009-10-13 17:48:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <j...@g...com> napisał

> [...]
    rom_showcat=1&category=50597

    > jest jeden określony jako rarytas 85/1.5 i chyba nic jaśniejszego nie

    Było też kilka konstrukcji o jasnosci 1.4, ale raczej rzadko spotykanych
    (niektore być moze nie wyszły nawet nigdy poza stadium prototypów):

    Zenitar 50f1.4 -
    http://www.zenit.istra.ru/archive/lenses/zenitar-1-4
    -50.html (wersje M42 i
    K)

    Mir46 35f1.4 - http://www.zenit.istra.ru/archive/lenses/mir-46.html (wersje
    M42 i K)

    oraz wypuszczane tylko z bagnetem K:

    Helionar-1K/ Zenitar-1K 85f1.4 -
    http://www.zenit.istra.ru/archive/lenses/zenitar-1-4
    -85.html#f85 (pod obu
    oznaczeniami występował ten sam obiektyw)

    Zenitar-K 80f1.4/Zenitar-K 85f1.4 -
    http://www.zenit.istra.ru/archive/lenses/zenitar-1-4
    -85.html#f80 (ten sam
    obiektyw o ogniskowej ok. 80mm - w trakcie produkcji zmieniono nazwę
    obiektywu z 80 na 85mm)

    Zenitar-1K 85f1.4 -
    http://www.zenit.istra.ru/archive/lenses/zenitar-1-4
    -85.html#f85

    Istniał też (przynajmniej jako prototyp) Zenitar 40f1.4 ale nie mam danych
    co do jego mocowania.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 17. Data: 2009-10-13 19:27:48
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    -85.html#f85

    > Istniał też (przynajmniej jako prototyp) Zenitar 40f1.4 ale nie mam danych

    Nie interesowałem się historią ruskiej produkcji, dlatego zastrzegłem
    możliwość pomyłki.
    Ze szkieł, które wymieniasz ja nie widziałem na oczy ani jednego,
    to co trafiało na półki Fotooptyki to były z reguły Zenity z Heliosami 58/2.

    I teraz mała anegdotka:
    Odwiedziła nas w latach 70-tych rodzinka zza oceanu,
    wśród niej elektronik poszukujący taniego sprzętu do macro :)
    Oczywiście w Giżycku to można było kupić Łomo, AMI, i coś tam jeszcze.
    Ojciec bardzo chciał kuzynowi pomóc, ale nie wiedział jak.
    Po którejś wizycie w sklepie pani kierowniczka się zlitowała
    i poradziła - Niech się pan wpisze do książki zażaleń.

    I poskutkowało, po dwóch czy trzech tygodniach na nazwisko ojca
    przyszedł do sklepu 1 egz. aparatu z tym nieosiągalnym wcześniej obiektywem.

    Przed sklepem stała kolejka, bo ktoś puścił parę, że będzie taka dostawa,
    ojciec miał problem z odebraniem, bo każdy byl pierwszy i chcial kupić.
    Ale towar był ze wskazaniem imiennym i jakoś się go udało odebrać.

    Nie pamiętam co to był za obiektyw, korpus to jakaś lustrzanka,
    ale za młody jeszcze byłem, żeby się fotografią interesować.

    JD

  • 18. Data: 2009-10-14 03:43:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JD" hb2dht$l84$...@n...aster.pl

> [...]
    > A sam napisałeś wcześniej: "Im dłuższa ogniskowa i większa dziura względna -- tym

    Zrób zdjęcie fulfrejmem i skropuj je na papierze. GO się zmieni? :)

    -=-

    Wic z przelicznikiem ogniskowej ma sens tylko w zestawieniu z kątem
    widzenia, nie z GO czy rozdzielczością, poruszeniem (od drżenia rąk)
    itp. :) Obraz tworzony jest tak samo na fulfrejmie i na kropię, lecz
    matryca mniej rejestruje. Obiektyw nie wie, na czym zapiszesz to, co
    on (ów obiektyw) wyrysuje -- może to być klatka filmu 135 lub średni
    format, może być fulfrejm lub okropiona matryca.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2009-10-14 03:44:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Ludwin" hb28hf$333$...@i...gazeta.pl

    > Pamiętasz 58/2.

    Być może tak. Pamięć zaciera wiele w myślach, lecz nie kłamie. ;)
    (to z piosenki)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2009-10-14 05:46:13
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JD" <j...@g...com> napisał:

> [...]
    > Ze szkieł, które wymieniasz ja nie widziałem na oczy ani jednego,
    > to co trafiało na półki Fotooptyki to były z reguły Zenity z Heliosami
    Dość często (przynajmniej w II połowie lat 70-tych) trafiały się też z
    Industarami 50f3.5, czasami pojawiały się też wersje Fotosnajper z Tairami
    300f4.5.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)