  • Data: 2011-08-10 12:07:24
    Temat: Re: Piękne Pomysły Polskiej Policji ;)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10.08.2011 DoQ <p...@g...com> napisał/a:

    > Te ~136000 zatrzymanych nietrzeźwych (ponad 0,5promila) przez rok to
    > sami po lampce wina i na przedwczorajszym kacu??

    Skąd ta liczba?

    Chodzi mi o coś innego (skup się): skoro piszesz, że po podniesieniu limitu
    (np. z 0,5%% do 0,8%%) ci, co teraz mają 0,6%%, zaczną pić więcej i będą
    mieli 1,0%%, to w zasadzie dowodzi to tylko nieskuteczności karalności
    jazdy po alkoholu. Skoro i tak piją tyle, że przekraczają dowolnie ustalony
    limit, to im nic nie pomoże, za to limit w wysokości 0,2%% (to niby tylko
    wykroczenie, ale dla mnie już np. trwała utrata pracy w zawodzie) powoduje
    tylko tyle, że normalni ludzie wpadają w niego naprawdę przypadkiem.

    Ja byłbym za jednym limitem w okolicach 0,6-0,8%% i zezwoleniem w ustawie
    na regres TU wobec sprawcy szkody od np. 0,3%%. Wtedy faktycznie pijani
    byliby karani, lekko skacowani czy po piwku do obiadu jechaliby ostrożnie
    na własny rachunek. A totalny idiota i tak walnie litra, pojedzie i
    rozjedzie przystanek z ludźmi. Tacy robią to niezależnie od zakazów i
    ograniczeń. Grozi za to więzienie, a (wg Twoich danych) co najmniej
    136 tysięcy osób co roku to robi. Czy naprawdę ma sens nękanie w imię
    tego ludzi, którzy są w stanie wypić piwo do obiadu i nikogo nie zabić?
    --
    Samotnik