  • Data: 2013-02-27 16:51:03
    Temat: Re: Piec lutowniczy T-962
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy 10 płytkach nie lutujecie wszystkiego po prostu ręcznie?
    > No chyba że BGA albo zabawa z jakąś drobnicą SMD 0402 czy 0201.

    BGA mam tylko w jednym projekcie, ale bardzo często używamy obudów QFN a
    tego bez pasty nie da się przylutować.
    Drobnicę RC używamy w rozmiarze 0603. Mniejsze elementy to już raczej do
    montażu na automacie. Takie pchełki kleją się do pensety przy układaniu. W
    prototypie pod takie maleństwo cieżko jest ręcznie położyć pastę - więcej
    kłopotów niż korzyści z miniaturyzacji.

    Dalej piszesz
    > Ale badziew. Dzięki za ostrzeżenie.
    Nie wykluczone że problem jest po mojej stronie. Po prostu chcę zasiegnąć
    języka i zdobyć know-how.

    Na samym początku myslałem o takim piecu:
    http://www.eurocircuits.com/index.php/new-smd-reflow
    -equipment tyle że to
    kosztuje 2495 Euro a T-962 kosztuje 300 USD z przesyłką. Czuć różnicę,
    prawda? Nie sądzę aby konstrukcyjnie istotnie się różniły.
    Pewnie są jakieś szczegóły dzięki którym pracuje się lepiej.
    Nie sztuką jest wyskoczyć z grubej kasy. Szuką jest naczyć się pracować
    danym narzędziem.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl