  • Data: 2013-02-27 18:54:54
    Temat: Re: Piec lutowniczy T-962
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.02.2013 16:51, Pitlab wrote:

    > BGA mam tylko w jednym projekcie, ale bardzo często używamy obudów QFN a
    > tego bez pasty nie da się przylutować.

    Ależ oczywiście, że da się, nawet warsztaty z tego robiłem.

    Jeżeli masz hotair:
    - cynujesz pady układu za pomocą zwykłej lutownicy (nie za dużo na pad
    na środku)
    - kładziesz układ +- na pady i grzejesz - sam wskoczy na swoje miejsce

    Jak nie masz hotaira(bardzo niezalecane, ale jak się nie ma co się lubi...):
    - wydłużasz pady poza obrys układu
    - robisz metalizowane przelotki bez maski pod układem
    - cynujesz pady układu, ustawiasz precyzyjnie i lutujesz 1
    - lutujesz pozostałe pady
    - lutujesz od spodu masę

    > Drobnicę RC używamy w rozmiarze 0603. Mniejsze elementy to już raczej do
    > montażu na automacie.

    Do 402 spokojnie daje się robić ręcznie. 603 to jest bydlę ;)

    > Takie pchełki kleją się do pensety przy układaniu.

    Pęseta nie może być namagnesowana.

    Jak się nie ma hotaira to najpierw cynujesz po jednym padzie a potem
    łapiesz za pół układu (dobry chwyt) i lutujesz po jednym padzie, potem
    lutujesz drugie pady cienką cyną. jak masz hotair to pasta ze spiłowanej
    igły 0.6 - nawet do "easy print" sie części przylepią. A potem chwilę
    podmuchać.

    Michoo