  • Data: 2021-02-07 10:26:46
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/02/2021 16:34, Zenek Kapelinder wrote:
    > basenowe jeszcze tańsze.

    Wiem, że wiesz, ale inni nie wiedzą: w basenowych normalnie nie ma
    funkcji rozmrażania (zawór zmieniajacy kierunek) więc nie mogą pracować
    w temp. bliskich zera i niżej.

    > Najniższa jak na zewnątrz było z -15 była 3,5 stopnia.

    To nie perpetum mobile, po uruchomieniu wychłodzi ten strych, a ciepło
    na strychu bierze się głównie z ogrzania dołu. Wiec w krótkim czasie
    wyczerpie się energia tam zawarta i skuteczność grzania domu spadnie na
    pysk.

    > Niektóre mają bardzo przyzwoite parametry przy ujemnych temperaturach.

    Wymagana atuomatyka rozmrażania. Ludzie przerabaiją klimy i to nie jest
    wielka filozofia, ale bez jakiegoś prymitywnego sterowania, uszkodzi się
    od lodu.

    Rozmrażanie wymaga zaworu zmieniającego kierunek czynnika. Nie
    wykluczam, że do zrobienia amatorsko, są gotowe, ale mimo to pompa
    ciepła to nie lodówka wystawuiona za okno, wymaga troche rzeźby po
    stronie sterowania.