  • Data: 2021-02-07 14:56:52
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-02-07 o 13:50, trybun pisze:

    > W dzisiejszych czasach znalezienie kogoś uczciwego by nawet było
    > dziwne, ale jakoś trzeba żyć. Tak więc jeszcze nie podpisałem umowy a
    > usiłuję w różnych źródłach zasięgnąć języka. Zapytałem m.in tu na grupie.
    >
    > Co do powierzchni grzewczej to na pewno jest poniżej 100m2 i
    > ogrzewanie grzejnikami wodnymi. Mam także w jednym pomieszczeniu
    > elektryczną instalację podłogową, ale korzystania z niej nawet nie
    > biorę pod uwagę.
    >
    > Tak to że pompa ciepła była i jest dużo wydajniejsza od pieca/kotła
    > elektrycznego było i jest brane pod uwagę.

> [...]
    Weź tylko pod uwagę co się dzieje z fotowoltaiką, kiedy w danym obszarze
    pojawi się kilku prosumentów. Kiedy inwertery zaczną walczyć między
    sobą, aby móc wciskać energię w sieć. Później okazuje się, że
    fotowoltaika nie gromadzi energii w sieci, a jest tylko przewymiarowanym
    systemem typu off-grid do podgrzewania zasobnika CWU, a zimą i tak
    trzeba kupić energię.

    Kosztowo duża instalacja fotowoltaiczna + kocioł elektryczny jest
    porównywalna z instalacją składającej się z mniejszej instalacji
    fotowoltaicznej i pompy ciepła. Tyle, że to drugie rozwiązanie daje
    większe bezpieczeństwo jeżeli system on-grid nie wypali.