  • Data: 2021-02-07 14:51:25
    Temat: Re: Piec EKCO.MN3 i M3
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .02.2021 o 13:50 trybun <M...@j...cb> pisze:

    > Powierzchnia domu do ogrzania to orientacyjnie jakieś 80m2, możne być
    > trochę mniej albo więcej,. Natomiast instalacja fotowoltaiczna o mocy
    > 7,2KW. Na ogrzewanie z tego można by przeznaczyć około 5KW. Jest
    > jeszcze jeden problem - na YT sporo użytkowników skarży się że po
    > wymianie licznika na prosumencki mają zawyżane zużycie prądu, to tak na
    > marginesie..

    Nie kupuj kotła elektrycznego - to w dzisiejszych czasach marnotrawstwo
    energii.
    Na taką powierzchnię, odżałuj trochę i kup markową PC. Jak tak się boisz,
    że się zepsuje - to pomyśl, że te pompy w postaci klimatyzatorów chodzą
    24/365 w serwerowniach po 10 lat i się nie psują. Po 15 latach na
    zamówienie nadal dostaniesz do niej każdą śrubkę. Współczesna PC chodzi
    bez problemu i przy -20st. Najwyżej COP będziesz miał troszkę powyżej 1 -
    ale to i tak lepiej niż przy kotle elektrycznym.

    Nie jestem też jakimś teoretykiem, w tym roku dopiero odłączyłem Kospel
    24kW (który był awaryjnie na sytuacje gdy nikogo nie było w domu - ferie,
    święta itp.). Mam kocioł na drewno, mam też od grudnia PC powietrzną 14kW.
    Ta pompa wychodzi mi taniej niż drewno kupowane ostatnio po 180 PLN/mp
    (brzoza). Mam jeszcze w wiacie ponad 30mp drewna (kupowałem zawsze na
    sezon do przodu) - czeka na arktyczne mrozy - przy temp. jakie są obecnie,
    nie chce mi się pie..lić z tym drewnem.

    TG