  • 31. Data: 2018-02-28 14:15:59
    Temat: Re: Piaskarka - śnieg
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu środa, 28 lutego 2018 12:30:38 UTC+1 użytkownik Poldek napisał:

    > W Warszawie, jak tylko pojawi się płatek śniegu, na misto wyjeżdżają
    > dziesiątki syparek, które sypią setki ton brudnego piachu zmieszanego z
    > ziemią i solą. My bulimy za to miliony zł. Śnieg znika, zostaje
    > zasyfione miasto, trawniki i zieleńce zatrute gromadzącą się w glebie
    > solą. Na wiosnę kolejne miliony zł znajomy HGW inkasuje za jeżdżenie
    > zamiatarkami, które mają zmieść syf z ulic, ale tylko jeżdżą, bo
    > niewiele można sprzątnąć zamiatarką, która wzbija tumany pyłu w powietrze.

    Jak posypia niepotrzebnie, to raczej nikt nie narzeka, ale jak nie przewidza na czas,
    to jet chryja na cala Polske...

    Dmuchaja na zimne ;)
    zeby nie skonczyc np. tak http://krakow.naszemiasto.pl/archiwum/meteowyrok-na-
    tajstera,1628098,art,t,id,tm.html

    WS

  • 32. Data: 2018-02-28 14:18:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2018 o 14:15, WS pisze:

    > Jak posypia niepotrzebnie, to raczej nikt nie narzeka,

    Ja narzekam. Najebią tyle togo gówna, że błocko się wszędzie robi.

    Shrek

  • 33. Data: 2018-02-28 15:09:16
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-02-28 o 12:53, Shrek pisze:

    > Zgadzam się. Swoją drogą, gdzieniegdzie pojawiły się strefy osieflowe
    > gdzie nie solą (ani nie sypią). Bardzo dobra inicjatywa.

    Ja słyszałem tylko o Żoliborzu.
    Ciekaw jestem, w jaki sposób można byłoby wpłynąć na władze, żeby nie
    tylko zabronić solenia ale żeby karać za sypanie chemii nawet na chodnikach.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 34. Data: 2018-02-28 15:17:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.02.2018 o 15:09, Akarm pisze:

    > Ja słyszałem tylko o Żoliborzu.
    > Ciekaw jestem, w jaki sposób można byłoby wpłynąć na władze, żeby nie
    > tylko zabronić solenia ale żeby karać za sypanie chemii nawet na
    > chodnikach.

    Na Wawrzyszewie (Bielany) też, przynajmniej w zeszłym roku nie solili -
    w tym nie wiem, bo nie byłem a i śniegu tyle co kot napłakał.

    Natomiast widać było ile tej soli najebali po okolicznych drogach.
    Pierwsze kilkadziesiąt metrów niesolonej drogi to dalej było błoto
    posniegowe - tyle soli samochody nawoziły z tych solonych.

    Shrek

  • 35. Data: 2018-02-28 15:35:32
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    ps.com...
> [...]

    > zamiatarkami, które mają zmieść syf z ulic, ale tylko jeżdżą, bo
    > niewiele można sprzątnąć zamiatarką, która wzbija tumany pyłu w powietrze.

    Kup Sobie domek w Bieszczadach
    W takim miejscu zeby diesle nie dojechały;)

    nie w bieszczadach tylko w karkonoszach;)
    https://www.youtube.com/watch?v=eumEuK1sD90

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 36. Data: 2018-02-28 18:33:18
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-28 o 10:10, Uzytkownik pisze:

    > Jak dorośniesz i zaczniesz się przygotowywać do egzaminu na Prawo Jazdy
    > to sie dowiesz, że piaskarka nie jest pojazdem uprzywilejowanym, ani
    > żaden inny pojazd, który ma zamontowane pomarańczowe "koguty".
    >
    > Takie "koguty" każdy kierowca może sobie zamontować i używać w razie
    > potrzeby np. podczas awarii samochodu stojącego na drodze, podczas
    > holowania innego pojazdu, podczas przewozu przedmiotów
    > ponadgabarytowych, a nawet jak jedziesz używając koła dojazdowego, które
    > ma ograniczoną prędkość itd.

    A ty udaj się do lekarza okulisty, jeśli zobaczyłeś "koguty" w mojej
    wypowiedzi. Z takim postrzeganiem sytuacji stanowisz zagrożenie na drodze.

  • 37. Data: 2018-02-28 18:40:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 10:45 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Odwrotnie. Na drogach o duzym natezeniu ruchu snieg bedzie tak
    > przemielony kolami, ze sie stopi i splynie.

    przy -5,10st.C? - wyślizga się a nie spłynie.

    > A tam, gdzie jest male natezenie, to samochody ubija i bedzie lod.
    > Czasem nawet pare dni to trwa.

    Skoro mamy inne doświadczenia to widać, że temp. i natężenie ruchu jest
    kluczowe.

    TG

  • 38. Data: 2018-02-28 18:54:47
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 04:21 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Po 5 minutach nie ma śladu po śniegu, bo się roztopił. Ale kasa musi się
    > zgadzać.

    Nie ma śniegu bo dawno prawdziwych opadów nie było. Jak by nie sypali to
    by zaraz wszystkie media od rana do nocy trąbiły jak to zima zaskoczyła
    drogowców. Pokazywali by wywiady z oburzonymi kierowcami, którzy by
    lamentowali z powodu śniegu na drodze. Ale i tak nie jest tak jak piszesz
    - utrzymanie dróg kosztuje, są przetargi i miasta skąpią na to.

    Dzisiaj cały dzień słuchałem radia w aucie i nie było wiadomości w których
    by nie mówili o "anomalnych temperaturach" i "niespotykanych mrozach".
    Ledwo -20 st. (gdzie nigdzie w kraju) a lament jak by co najmniej od 2
    tygodni był mróz -40 w dzień.

    TG

  • 39. Data: 2018-03-02 09:55:52
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-28 o 14:15, WS pisze:

    > Jak posypia niepotrzebnie, to raczej nikt nie narzeka,

    Ja narzekam, że trują glebę, wody gruntowe za moje pieniądze.
    Te tony soli nie "wyparowują" nigdy potem z ziemi. Kumulują się latami i
    nie ma sposobu, żeby tego syfu się pozbyć.

  • 40. Data: 2018-03-03 09:45:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-28 o 18:33, t-1 pisze:

    > A ty udaj się do lekarza okulisty, jeśli zobaczyłeś "koguty" w mojej
    > wypowiedzi. Z takim postrzeganiem sytuacji stanowisz zagrożenie na
    > drodze.

    No to pochwal się na jakiej podstawie wymyśliłeś, że piaskarka to pojazd
    uprzywilejowany?

    Czy dlatego, że wiezie i rozsiewa piasek?

    Skąd kierowcy mają wiedzieć, że z przeciwka jedzie piaskarka? One wożą
    duży transparent z napisem "Piaskarka - pojazd uprzywilejowany"?

    Nawijaj. Trochę się pośmiejemy.

    Podpowiem, że taka piaskarka wyposażona jest w pomarańczowe "koguty",
    których używa podczas takiej pracy.

    Co zaś się tyczy autora wątku to piaskarki powinny mieć tak ustawione
    siewniki, aby nie wyrządzać szkód innym pojazdom, a jeżeli z jakichś
    powodów nie daje się tak ustawić to operator piaskarki powinien
    przerywać pracę w czasie wyprzedzania, wymijania lub omijania przez inny
    pojazd.

    W razie wyrządzenia szkód w innym pojeździe, od operatora i/lub firmy
    można żądać naprawienia szkód lub zwrotu kosztów takiej naprawy. Jeżeli
    operator/firma odmawia to sprawę kieruje się do sądu. Trzeba tylko mieć
    dowód, że taka czy inna sytuacja zaistniała i w tym przypadku najlepiej
    jest zatrzymać piaskarkę i dokonać konfrontacji oraz wykonać zdjęcia lub
    po prostu wezwać policję.

    Każda firma na wypadek możliwości wyrządzenia szkód powinna posiadać
    wykupione ubezpieczenie OC. Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej w
    związku z prowadzoną działalnością - nie mylić z OC pojazdu.