    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Phreaking, urmety, darmofon, KF, bekacz itd ;)
    Date: Fri, 13 Jul 2018 09:00:37 +0000 (UTC)
    <pgr8c8$8r6$2@node2.news.atman.pl> <pgrgg2$gu6$1@node2.news.atman.pl>
    <5b3f0b5b$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <phriav$3oo$1@node1.news.atman.pl> <pi0aa6$7hg$1@node2.news.atman.pl>
    <5b450943$0$675$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b45d6ea$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <pi5m0m$30n$1@node1.news.atman.pl>
    <5b465daf$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
    <pi76sr$fqg$3$gof@news.chmurka.net>
    <5b477238$0$620$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>Tukan to było CB?
    >
    > Takie pelnoprawne to nie.
    > http://www.oldradio.pl/karta.php?1493

    Czego brakowało mu do pełnoprawnego radia CB?

    > Ale pasmo 27MHz, ze soba kompatybilne, kanaly sie zmienialo ... czy
    > nie wymieniajac kwarce ?

    Mam jeszcze Radmora, modelu nie pamiętam, chyba 3371, na kwarcach. Nawet
    zrobiłem do niego kiedyś syntezę (też mam), ale nigdy nie działała. Potem
    kupiłem już normalnego duobandera a Radmor poleciał do piwnicy :)

    > Moc 100mW, zasieg ... jak pisza 200m-6km ...

    Taki PMR, tylko 3x większy i 10x bardziej prądożerny...

    rl-stare-radiotelefony-i6587630556.html

    > To tania chinszczyzna,

    To prawda, nawet wtedy (lata 90) była tania :)

    > No i to juz chyba po PRL, skoro bazar i tanie zabawki ...

    Zdecydowanie po PRL. Nie potrafię tego dokładnie umiejscowić w czasie, ale
    to na pewno początek lat 90. 1992, coś takiego.

    > A jak bys to chcial uzywac ?
    > Harcerze w lesie ? Owszem, i chyba jakos mogli kupic.
    >
    > wycieczka w dwa samochody ? Paliwo na kartki.
    > Miedzy ogrodkiem a kuchnia w domu ? Grill jeszcze nie byl popularny ..

    Ja używałem z sąsiadem :) Przedtem albo potem (nie pamiętam) pociągnęliśmy
    od siebie kabel przez pół osiedla (od okna do okna) i zrobiliśmy prosty
    półdupleks.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]