    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 27 Apr 2013 23:10:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Photoshop - problem z desaturacj?
    <kl0o77$ivn$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304222208230.2184@quad>
    <kl62qk$kim$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304231600250.3476@quad>
    <kl9bqe$1c3$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304261431500.1940@quad>
    <kleh1e$bun$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304262249590.1756@quad>
    <klh4nb$mro$1@node1.news.atman.pl>

    On Sat, 27 Apr 2013, Marek wrote:

    > Sądzisz, że doczekamy takich czasów?

    A jakie mamy kryterium "doczekania"?
    Stan jest taki:
    - monitora zdolnego do wyświelania sensownej rozdzielczości
    przy 120Hz, w celu oglądania obrazu stereo, szukałem w 1999
    (może 1998)
    - "gotowiec" LCD z okularami LCD mam od zeszłego roku
    - w obu przypadkach dało się nieco wcześniej, ale zawsze była
    to kwestia wysokości wydatku

    Wychodzi, że różnica między "dostępnością amatorską" a "dostępnością
    masową" to nie mniej niż 10 lat.
    Obstawiam, że tego pierwszego mamy szanse doczekać :)

    > Ba! Wcale nie chcę ale zaczynam węszyć protesty fanatyków "białej kartki"
    > wobec idei odejścia od tej zasady :D

    Już były :) (powinno leżeć w archiwach, bo nie po raz pierwszy
    przedstawiałem moje oczekiwanie, w tym założenie jasności
    w przedziale 1000 do 10klumenów/m^2 - i rzecz jasna przypadek
    "przecież zostaniesz oślepiony przez tło" się zdarzył :))

    > Powiedz mi... czy ta idea "białej kartki" jest jakąś oficjalną?

    Nie, to jest "standard de facto", tak samo jak format .DOC

    Już pisałem - widziałem własnoocznie implementacje w których
    defaulty były ustawione tak, że "biała kartka" odpowiadała
    "fotograficznej" połowie jasności, znaczy szarości w skali
    paralogarytmicznej, czyli ok.18% max jasności, bez wnikania
    czy to bliżej 10% czy 20%.

    > Szczerze mówiąc jeśli tak, to znaczy, że nigdy nie zobaczymy obrazu w rozsądnej
    > dynamice. Byłoby to porażką.

    Jak trzeba to standardy się zmienia :)
    Opornie to na ogół idzie, ale "jak trzeba"...

    > I to cholernym błędem bo dynamika papieru nawet nie zbliży się do dynamiki
    > ekranu. Więc równanie w dół - jak w szkołach.

    Zgadza się.

    > Dadzą radę. Helmans wymyślił ketchup pikantny, który moim zdaniem był
    > łagodny. Zastanawiałem się co się stanie gdy na rynku pojawi się ketchup,
    > który faktycznie jest pikantny :-)

    :D

    > Długo nie czekałem - wyprodukowali go! :-D Firma nazwała to ...
    > ognistym! :-D Marketing nie zna ograniczeń w fantazji i nadużywania
    > terminologii :-D

    Mnie jednocześnie irytuje i bawi nadużywanie określenia "3D".

    Najpierw było ono stosowane do wszelkich mechanizmów emulacji
    cech obrazu płaskiego dla wirtualnej przestrzeni 3D, znaczy
    w grach, nijak mające się do samego OBRAZU.
    Teraz przedyfundowało na obraz stereoskopowy, czyli wąski
    podzbiór zobrazowania przestrzennego (widok z jednego punktu),
    który jedynie skrzyżowany z poprzednim można od biedy uznać
    za "obraz 3D" (czyli w grach tak, od biedy, bo trzeba obracać
    "przestrzeń" a nie można punktu obserwacji, ale niech będzie,
    jednak w przypadku filmów i zdjęć w żadnym razie).

    Ciekawe co zrobią jak w końcu dostępna stanie się jakaś
    technologia zobrazowania 3D - w tej chwili jedyna znana
    to holografia, ale pomijajac ten szczegół, jak toto się
    będzie marketingowo nazywać :>

    Wracając do monitorów LED - jako iż na razie jedyne jako tako
    działające (krótki "czas życia") i *małe* struktury świecące
    to LEDy organiczne, chwilowo "łata" idzie w stronę postawienia
    sprawy na głowie, podobnie jak przy nazywaniu "kompaktów"
    w roli kategorii aparatów fotograficznych - znaczy "monitor
    OLED to jest prawdziwy monitor LED".
    Wrrr...

    pzdr, Gotfryd