  • 1. Data: 2011-05-27 07:38:00
    Temat: Photoshop CS3 Camera RAW 6.4.1 dla 50d, 60D
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    czy można dokooptować do photoshopa cs3 aktualny camera raw 6.4
    w cs3 mam wersje 4.6 co zrobic w tym przypadku ?

  • 2. Data: 2011-05-27 07:51:24
    Temat: Re: Photoshop CS3 Camera RAW 6.4.1 dla 50d, 60D
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-27 09:38:00 +0200, "Kris_Poland" <s...@w...pl> said:

    > czy można dokooptować do photoshopa cs3 aktualny camera raw 6.4

    Nie. Trzeba sobie kupić CS5 lub LR3.

    > w cs3 mam wersje 4.6 co zrobic w tym przypadku ?

    Ściągnąć darmowegp DNG Convertera ze strony Adobe.

    de Fresz

  • 3. Data: 2011-05-27 08:24:52
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup
    >Nie. Trzeba sobie kupić CS5 lub LR3.

    czyli upgarde w cs3 badz zakup LIGHTROOMa
    wyjdzie na to samo, to dopiero dylemat

    >Ściągnąć darmowegp DNG Convertera ze strony Adobe.

    dobrze, ale jak to działa w praktyce i jaka jest tego funckonalnosć, jakos tego
    rozwiazania?

    de Fresz

  • 4. Data: 2011-05-27 08:27:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-27 10:24:52 +0200, "Kris_Poland" <s...@w...pl> said:

    > czyli upgarde w cs3 badz zakup LIGHTROOMa
    >
    > wyjdzie na to samo, to dopiero dylemat

    Osobiście w tym układzie brałbym LRa.

    > dobrze, ale jak to działa w praktyce

    Dobrze.

    > i jaka jest tego funckonalnosć,

    Prawie żadna. Pokazujesz teczkę z RAWami, mieli, mieli i dostajesz to
    samo w DNG, które otworzą stare ACRy.

    > jakos tego rozwiazania?

    Bez zastrzeżeń.

    de Fresz

  • 5. Data: 2011-05-27 08:42:41
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup
    > Osobiście w tym układzie brałbym LRa.

    skleje tym tez panoramy wykonam korekcje zdjec
    troche sie obaiwam przed nietrafiona inwestycja
    w zasadzie w ps3 niewiele co wykozystuje na maxa
    ale skoro cs5 ma to samo co LR to po co brac cos ubozszego?

    >Prawie żadna. Pokazujesz teczkę z RAWami, mieli, mieli i dostajesz to
    >samo w DNG, które otworzą stare ACRy.

    troche to zagmatwane
    aa czyli pilki cr2 zamienianane sa na dng ktore juz otwieram w cr 4.6 w cs3?

  • 6. Data: 2011-05-27 09:01:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-27 10:42:41 +0200, "Kris_Poland" <s...@w...pl> said:

    > skleje tym tez panoramy

    Nie. Ale masz już Szopa CS3, w którym możesz robić akurat to.

    > wykonam korekcje zdjec

    Narzędziami takimi, jak w ACR. No jest ich rtrochę więcej, bo w ACR 5 i
    6 trochę podokładali.

    > troche sie obaiwam przed nietrafiona inwestycja
    >
    > w zasadzie w ps3 niewiele co wykozystuje na maxa
    >
    > ale skoro cs5 ma to samo co LR to po co brac cos ubozszego?

    Bo to są nieco odmienne produkty. Szop nie ma narzędzi do zarządzania
    biblioteką zdjęć, jednoprzyciskowego eksportu wybranych RAWów do
    zadanych ustawień itp. LR służy do dość ograniczonego, ale szybkiego i
    masowego wołania dużych ilości RAWów, skomplikowanego retuszu, czy
    montażu w nim nie zrobisz, ale znów, do tego masz już Szopa. Zresztą
    ściągnij se demo i sam zobacz.

    Tak. Trochę to upierdliwe, ale działa.

    de Fresz

  • 7. Data: 2011-05-27 13:17:20
    Od: "Kris_Poland" <s...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup

    >Nie. Ale masz już Szopa CS3, w którym możesz robić akurat to.
    i dlatego tez szkoda wywalac kasy na cos nowego
    wystarczy aktualizacja

    pozatym jak wyglada sprawa instlacji na nowym kompie?
    jak przesiade sie na inny sprzet ? licencja wygasa czy jest przypisana do
    uzytkownika?

  • 8. Data: 2011-05-27 13:41:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-05-27 15:17:20 +0200, "Kris_Poland" <s...@w...pl> said:

    > i dlatego tez szkoda wywalac kasy na cos nowego
    >
    > wystarczy aktualizacja

    Twój wybór. Najpewniej kiepski, ale Twój własny.

    > pozatym jak wyglada sprawa instlacji na nowym kompie?

    A jak się ma mieć?

    > jak przesiade sie na inny sprzet ? licencja wygasa czy jest przypisana
    > do uzytkownika?

    Przeczytaj ją, to będziesz wiedział. O ile mi wiadomo Adobe nie utajnia
    takich rzeczy i są dostępne otwartym tekstem na ich serwerach.

    de Fresz

  • 9. Data: 2011-05-27 16:05:22
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    W dniu 2011-05-27 09:51, de Fresz pisze:

    > Nie. Trzeba sobie kupić CS5 lub LR3.

    Nie wiem jak Ty , ale ja otwieram RAW'y CS4 i LR 2.4 , a mam 50D... LR3
    jest mega proceso/pamięciożerny w prównaniu z 2.4 i na wolniejszym
    sprzęcie może średnio to chodzić.

  • 10. Data: 2011-05-28 00:08:35
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Twój wybór. Najpewniej kiepski, ale Twój własny.

    tak najlatawiej powiedziec
    coz pewnie tyle co ludzi tyle opini
    jeszcze sie wstryzmam za zakupem gdyz nie mam pojecia w ktora strone pojsc

    > Przeczytaj ją, to będziesz wiedział. O ile mi wiadomo Adobe nie utajnia
    > takich rzeczy i są dostępne otwartym tekstem na ich serwerach.

    ta pewnie licencja pozostanie jak ktos zmieni kompa
    tak czy inaczej zmiana kompa nie moze pociagac za soba wykupienia innych
    licencji
    mysle ze bez telefonu do suportu sie nie obejdzie