    Date: Sun, 2 Apr 2023 20:54:24 +0200
    From: Ewa <E...@c...com>
    Subject: Re: Peugeot 207 - Antipollution system fault
    Newsgroups: pl.misc.samochody

    > Może sonda Lambda? Szklaną kulę mają w serwisie i nazywa się to "podpiąć
    > pod komputer" wtedy program diagnostyczny jest w stanie wskazać CO
    > dokładnie się stanęło :)
    >
    > Możesz też na Allegro zakupić moduł do OBD2 i sama sprawdzić przy pomocy
    > smartfona ale diagnoza nic Ci nie da.
    >
    > Czyli? Jechać do jakiegoś mechanika, który posiada możliwość diagnozy.
    >
    > To dopiero połowa zabawy bo postawiona diagnoza nie łączy się z naprawą.
    >
    > Później powinnaś wybrać kogoś, kto Ci to wymieni/naprawi.
    >
    > Mógłbym napisać ASO ale tam są chore ceny...a usługa taka sama jak u
> [...]

    Dzięki za odpowiedzi.

    Przeczytałam sporo w Internecie i potwierdza się to, co już wcześniej
    wiedziałam, że może to być mnóstwo różnych rzeczy, w tym także i to,
    że może to być niepotrzebny komunikat, tak jak ten, który pokazywał
    się na początku używania samochodu, a który też straszył słowem fault.

    Ale może jeszcze ważniejsze jest to, że z opisu podobnych sytuacji
    wynika, że podpięcie pod komputer w warsztacie wcale nie musi dać
    odpowiedzi co do przyczyny. Oznacza to w konsekwencji wymianę różnych
    rzeczy na próbę i koszty.

    Nie wiem czy fakt, że samochodu nie używałam przez jakiś czas może
    mieć tu wpływ.
    Przypomniałam sobie jeszcze, że zmieniłam godzinę na wyświetlaczu
    i w trakcie tej zmiany weszłam w jakąś diagnostykę.

    Chyba po prostu pojeżdżę nim trochę i zwrócę szczególną uwagę na zachowanie.
    Najgorsze jest to, że muszę niedługo jechać na doroczny przegląd
    i obawiam się, że tam się przyczepią. :-(

    Pozdrawiam
    Ewa