  • Data: 2014-05-08 08:29:37
    Temat: Re: Pętla prądowa
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to nie jest podejście do starego, mechanicznego dalekopisu.

    Za to do interfejsu łączącego dalekopis z relatywnie współczesnym
    pecetem już bardziej pasuje. :)

    > Teoretycznie można zastosować sterowane źródło prądowe ale zwykły
    > rezystor jest po prostu łatwiejszy.

    Czyli dobrze zrozumiałem o co chodzi w tym układzie? Widzę to tak:
    Autor wykorzystał 120V DC, bo najwyraźniej takie źródło zasilania miał
    akurat pod ręką. Dobrał rezystory dużej mocy tak, aby w szeregu z cewką
    na wejściu dalekopisu (spadki napięcia na krótkich kablach i
    tranzystorach w transoptorze pomijam) ograniczały prąd w obwodzie do 60mA.
    W tym wypadku zastosowanie wysokiego napięcia nie ma żadnego związku z
    długą linią transmisyjną, bo dla każdej linii z osobna trzeba by opierać
    nowy stosunek rezystorów tak, aby wartość prądu się zgadzała.
    Ta interpretacja jest prawidłowa, niczego nie pominąłem?

    Samoregulujące źródło prądowe będzie moim zdaniem o wiele lepszym
    rozwiązaniem. Wtedy nie dosyć, że urządzenie będzie niezależne od oporu
    cewki, to jeszcze będzie mogło pełnić funkcję "modemu" na pętlę prądową,
    dostosowując się automatycznie do linii transmisyjnej.