  • Data: 2014-05-08 09:37:02
    Temat: Re: Pętla prądowa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:536b244a$0$2237$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Autor wykorzystał 120V DC, bo najwyraźniej takie źródło zasilania miał
    > akurat pod ręką. Dobrał rezystory dużej mocy tak, aby w szeregu z cewką
    > na wejściu dalekopisu (spadki napięcia na krótkich kablach i
    > tranzystorach w transoptorze pomijam) ograniczały prąd w obwodzie do 60mA.
    > W tym wypadku zastosowanie wysokiego napięcia nie ma żadnego związku z
    > długą linią transmisyjną, bo dla każdej linii z osobna trzeba by opierać
    > nowy stosunek rezystorów tak, aby wartość prądu się zgadzała.
    > Ta interpretacja jest prawidłowa, niczego nie pominąłem?

    Nigdy nie miałem do czynienia z dalekopisami itp, ale sugeruję takie
    podejście.
    Przyjmując kabel z drutami np o średnicy 0,5mm policz jakie musi być
    napięcie i jaki opornik aby:
    - przy kablu długości 0m płynął prąd 60mA
    - przy kablu długości 2km (4km drutu) prąd nie spadł więcej jak do 50mA

    > Samoregulujące źródło prądowe będzie moim zdaniem o wiele lepszym
    > rozwiązaniem.

    Zależy jak definujesz lepsze? Bardziej odporne na zakłócenia ?
    P.G.