  • 41. Data: 2010-11-09 13:12:16
    Temat: Re: Pętaks
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 09.11.2010 10:37, januszek wrote:
    > Marx napisa?(a):

    > Tanio/drogo to pojecia wzgledne.
    w przypadku aparatów o których piszemy dosyć łatwo to ustalić
    Najtańszy Pentax - K-x - 1769zł
    Najtańszy Sony - A230 - 1068zł

    > Moim zdaniem SONY ma wlasnie oferte dla marketow.

    cieszę się że się zgadzamy :)

    Marx

  • 42. Data: 2010-11-09 13:13:17
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 09.11.2010 12:10, PaPi wrote:

    > Tak tak i do tego nie ogladasz telewizji i nie odzywiasz sie w
    > fastfoodach. Nalezysz do "elity".
    > Tyle tylko, ze Twoje mniemanie o sobie jest g. warte. Liczy sie masowy
    > rynek - czyli tacy ktorzy sluchaja sprzedawcow.
    > I ten masowy rynek zapewnia dla wiedzacych co chca klientow odpowiedniej
    > jakosci produkt.
    > Pentax do tej pory nie wypuscil FF, ma najmniej rozbudowana oferte
    > "szklarniowa" oraz najmniejsza liczbe akcesoriow. Jak do tego dodamy
    > beznadziejna polityke cenowa Pentaxa w Polsce mamy gotowy przepis na klape.

    a Pentax o tym nie wie i żyje...
    :D
    Marx

  • 43. Data: 2010-11-09 14:54:23
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 11:28:02 +0100, de Fresz napisał(a):

    > zmodernizować swoją optykę, bo poza paroma kwiatkami (często baaardzo
    > kosztownymi) i świetnymi kitami, ofertę szkieł mają dość słabą.

    Zawsze mozna Sigmę lub Tamrona podpiąć. Z tych niezbyt drogich jest kilka
    dobrych szkieł o różnych ogniskowych. Sam mam do Pentaxa 4 szkła i ani
    jedno nie jest Pentaxa ;).

    --
    Krasnal...

  • 44. Data: 2010-11-09 15:17:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-09 15:54:23 +0100, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > Zawsze mozna Sigmę lub Tamrona podpiąć. Z tych niezbyt drogich jest kilka
    > dobrych szkieł o różnych ogniskowych. Sam mam do Pentaxa 4 szkła i ani
    > jedno nie jest Pentaxa ;).

    Tylko jaki jest wtedy sens kupować Pentaxa, skoro dokładnie te same
    szkła można mieć w dowolnie innym systemie?
    Owszem, fajne body może być powodem, ale równie ważne są te perełki
    systemowe, dla których warto wybrać tą, a nie inną firmę. I co ważne,
    te perełki muszą być w zasięgu finansowym potencjalnego kupującego, bo
    na nic wiadro "eLek" w katalogu, jak cena nie do przebrnięcia.
    I tu Pentax też wychodzi IMHO słabo. Są 2 super wykonane Limitedy, z
    cenami z kosmosu, są naleśniki, które może i są małe, co przy
    rozmiarach typowej lustrzanki jest IMHO nikłą zaletą, pomijąc że jak na
    stałki, to ciemne.
    Bardziej klasyczne stałki, jak 55/1.4 czy 35/2 ceny w porównaniu z
    innymi firmami mają absurdalne.
    Jest fajny 60-250/4, ale kosztuje ~5k zł, 17-70/4 niczym szczególnym
    jak na cenę się nie wyróżnia, 16-50/2.8 też optycznie nie jest szkłem
    pokroju Nikonowskiego czy Canonowskiego odpowiednika. Nawet cena nowego
    uniwersalnego spacer zooma 18-135 jest lekko absurdalna (~2,8k zł) w
    porównaniu z odpowiednikami z innych systemów, o jakości jeszcze może
    za wcześnie żeby mówić, ale jaka by nie była - czy na pewno okaże się
    warta ~200% różnicy w cenie?

    de Fresz

  • 45. Data: 2010-11-09 16:05:21
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 9 Nov 2010 16:17:52 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Jest fajny 60-250/4, ale kosztuje ~5k zł, 17-70/4 niczym szczególnym
    > jak na cenę się nie wyróżnia, 16-50/2.8 też optycznie nie jest szkłem
    > pokroju Nikonowskiego czy Canonowskiego odpowiednika

    No dobra, nie twierdzę, że nie masz racji w sprawie szkieł Pentaxa. Ale Ty
    dalej o szkłach systemowych a cały sens mojej wypowidzi był taki, że są też
    dobre szkła innych producentów. Po co wtedy kupować Pentaksa? Tak samo po
    co Sony, po co Olympusa, po co Canona? Może właśnie komuś puszka bardziej
    pasuje, może współpraca ze starymi szkłami, może lepiej leży w dłoni.
    Zauważ, że szkła innych poroducentów są przeważnie tańsze niż podobne szkła
    systemowe (te lepsze niż kit). Prawie każdy kupuje z kitem i często tylko
    tak używa, ale jeśli chcemy dokupić fajne dobre szkła powstaje dylemat.
    Owszem najlepiej systemowe bo często są dobre i świetnie współpracują z
    body, ale to chyba najdroższa opcja a niekoniecznie zdjęcia będą wtedy
    najlepsze. I teraz taki przykład. Znajomy (robimy czasem fotki na lokalnych
    imprezach typu koncert itp) ma Nikona D300s + Nikkor 80-200mm, a ja
    Pentaxem K20D z kiepskim AF + niesystemowy kiepsko zbudowany Tamron
    70-200mm robię lepsze zdjęcia. I nie chodzi mi tylko o np. kadry, ale
    ogólnie wszystko, ostrość itp. Co z tego, że on kupił porządną markę i
    bardzo drogie systemowe szkło. Ja jego zestawem pewnie bym zrobił podobne
    zdjęcia jak zrobiłem swoim, ale za to ja nie wydałem na ten zestaw 9000
    tylko około 5000. Różnica w cenie spora, a jakie zdjęcia z tego wyjdą to
    już więcej zależy od fotografia niż to jakim body i jakie szkło i czy to
    szkło systemowe ;).

    --
    Krasnal...

  • 46. Data: 2010-11-09 16:25:08
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-09 17:05:21 +0100, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > No dobra, nie twierdzę, że nie masz racji w sprawie szkieł Pentaxa. Ale Ty
    > dalej o szkłach systemowych a cały sens mojej wypowidzi był taki, że są też
    > dobre szkła innych producentów.

    Robione do wszystkich systemów. No dobra, Olki jak zwykle są w d*** ;-)

    > Po co wtedy kupować Pentaksa? Tak samo po
    > co Sony, po co Olympusa, po co Canona? Może właśnie komuś puszka bardziej
    > pasuje, może współpraca ze starymi szkłami, może lepiej leży w dłoni.

    Zgodzisz się, że to mało przekonujące argumenty do budowania poważnej
    pozycji rynkowej, prawda? Poza tym dużo tych "może", lepiej jest
    operować policzalnymi/mierzalnymi argumentami. Obrazowanie? Dotychczas
    z tym było słabo, po K-x teraz K-5 powinien być wreszcie jakimś
    przełomem. AF - nic specjalnego jak na tą półkę. Ficzersy korpusu -
    rewelacja. Ergonomia - różnie, raczej ok, ale można znaleźć minusy.

> [...]
    > systemowe (te lepsze niż kit). Prawie każdy kupuje z kitem i często tylko
    > tak używa, ale jeśli chcemy dokupić fajne dobre szkła powstaje dylemat.

    Gdyby ograniczyć się tylko do tego, o wyborze systemu można by
    decydować rzutem kostką. Lub po odcieniu szarości, jaki ma obudowa. Dla
    świadomego kupującego (pomińmy te szare masy klientów sklepów nie dla
    idiotów, ok?) istotne powinno być również to, jakie fajne szkła
    znajdzie w danym systemie, które dobrze wpasują się w jego potrzeby i
    budżet. U Nikona - proszę: 50/1.8, 35/1.8, 85/1.8, 18-105, 16-85,
    17-55, 70-300VR, 100/2DC. U Canona np.: 50/1.8, 17-55IS, 10-22, 17-40,
    24/105/4, 70-200/4(IS), 65/2.8 MPE itd. A u Pentaxa, poza legendą
    Limitedów?

    Osobę fotografa pomińmy lub przymijmy za constans - on tu tylko
    zaciemnia obraz ;-)

    de Fresz

  • 47. Data: 2010-11-09 17:33:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4cd943f2$1@news.home.net.pl>, PaPi <...@...3> wrote:

    > Tia...
    > Tak sie juz dzieje od dobrych 30 lat.

    To mi przypomina jako zywo historie firmy Apple.
    Jeszcze kilka lat temu byla dokladnie w tym samym punkcie co Pentax
    dzisiaj.
    Produkowali niezly sprzet i soft, tylko z marketingiem bylo cos nie tak.
    Ale ci co sie zdecydowali byli bardziej niz zadowoleni.
    Teraz Apple traflo pod strzechy, firma zrobila sie popularna, kupowanie
    Appla nie jest juz dziwactwem... tylko z jakoscia nie jest juz tak jak
    kiedys.

    TA

  • 48. Data: 2010-11-09 19:52:59
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze januszek:

    > To zdecyduj czy chcesz kupic puszke czy wyposazenie sklepu ;)

    Chcę mieć dostęp do obiektywów i akcesoriów. Mieć możliwość porównania na
    miejscu kilku obiektywów. Mieć możliwość wymiany na inny egzemplarz, jeśli
    coś będzie nie tak.

  • 49. Data: 2010-11-09 20:31:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PaPi napisa?(a):

    > OK. Ale ci wrazliwy na ceny nie kupia tampaxa czy innego pentaxa bo dla
    > nich "foto" = CANON czasami NIKON. Sony/Samsung kupia tez bo maja taki w
    > domu telewizor.

    Zupełnie nie bo oni kupują ceny, rabaty i promocje a towar jeest li
    tylko do tego dodatkiem ;)

    > Bzdura. Kupuje sie lustrzanki zeby miec takie slitasne tlo rozmyte z
    > tylu coby artystyczne zdjecie wrzucic na fotka.pl czy inna nasza klase.
    > Kupowanie systemu to ulamek ulamka.

    Eeee, te zdjecia z tylu jakies takie do bani i nie widac szalika cioci
    Kloci... ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 50. Data: 2010-11-09 20:32:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    T...@s...in.the.world napisa?(a):

    > To mi przypomina jako zywo historie firmy Apple.

    Tylko Steve Jobsa brakuje ;P

    j.