    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Perfect - Ale w koło jest wesoło... Skąd takie słowa?
    Date: Wed, 29 Jun 2016 21:46:38 +0200
    <nktc1g$rrv$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nl00i5$i2t$1@node1.news.atman.pl>
    <5773929b$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
    <nl0ahu$sb4$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nl0e1c$bn$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nl0o4j$atm$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>

    news:593125f3-144c-4abb-87a1-a46a0e441cda@googlegrou
    ps.com...
    > Dołączę do "kul story".
    > Miałem płyte główną na chipsecie HX (taka do zwykłego pentium).
    > Myszy mi ja obgryzły i zasikały.
    > Przestała działać.

    Już za epoki BBSów telefonicznych czytałem, że jakiś padł, bo mu się myszy
    odcedziły na płytę główną...

    > Smutny byłem więc w akcie desperacji ją umyłem. Normalnie szczotką
    > kosmetyczną i płynem do naczyń. W wannie zwykłej, pod bieżącą wodą
    > wodociągową.
    > Odłożyłem na kaloryfer na jakieś 2h, zamontowałem i ruszyła.

    Jeszcze można wytrząchać i suszarką do włosów, uwaga, by nie przegrzać
    elementów. Bardzo skuteczne na wodę zabłąkaną w zakamarkach.

    > Działała jeszcze sporo czasu. Nie umarła. Zestarzała się i kompa
    > wymieniłem na super szybkiego durona 600.

    > Ta płyta wogóle była pancerna. Przez jakiś czas zamiast podłączyć guzik
    > reset do pinów resetu miałem go podpiety między masę i 5V.
    > Resetowało się pięknie.
    > Pokapowałem się jak sie okazało że dłuższe trzymanie resetu sprawia że
    > śmierdzi spalenizną :)

    Bo ci chyba przetwornica od zasilacza odpadała, próbkowała, odpadała, aż
    zdołała przygrzać to i owo. W podobny sposób upaliłem znajomemu port USB,
    (samo zasilanie, dało się naprawić). Miałem zasilacz, jeszcze nie ATX, co
    tak szybko zrzucał napięcie, ze nawet strzelić nie zdążało. Trzeba heblem
    było power off zrobić i ruszał znów.

    > Ale już zapocone treo 180 nie dało się skutecznie umyć nawet
    > izopropanolem...

    Szkoda, bo interesujące urządzonko, dziś byłbyś... jak to się nazywa... no,
    odpowiednik słowa "modny" i ludkowie by ci zazdrościli...
    Pewnikiem pożarło parę ścieżek, zaliczyłeś zimny lut, bądź niewidoczną
    przerwę i żegnaj Gienia, kup se trąbkę do(koniec przekazu)...

    --
    Koroną starców jest ich siwizna (?)Biblia