  • 21. Data: 2012-02-06 07:49:44
    Temat: Re: Pentax też chce bezlusterkowca
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 06 Feb 2012 00:27:11 +0100, John Smith napisał(a):

    > O ile chodzi o jpegi, bo z RAW-ami już trochę gorzej.

    A po co chcesz kisić RAW? Sądzisz że za 10 lat powstanie jakiś
    superkonwerter który wyciągnie 200% tego co wyciągniesz dzisiaj?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 22. Data: 2012-02-06 08:21:20
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A po co chcesz kisić RAW? Sądzisz że za 10 lat powstanie jakiś
    > superkonwerter który wyciągnie 200% tego co wyciągniesz dzisiaj?

    Można zawsze wywołać kiedyś lepiej, inaczej... ja zostawiam wszystkie rawy,
    no może poza tymi z rodzinnych imprez.

  • 23. Data: 2012-02-06 08:23:34
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    > O ile chodzi o jpegi, bo z RAW-ami już trochę gorzej.

    A po co chcesz kisić RAW? Sądzisz że za 10 lat powstanie jakiś
    superkonwerter który wyciągnie 200% tego co wyciągniesz dzisiaj?
    */

    zapewniam Ciebie, że będą takie.
    sam czasami wracam do rawów sprzed lat aby je na nowo wywołać nowymi
    programami albo np. złożyć panoramę nowym lepszym programem.

  • 24. Data: 2012-02-06 10:13:37
    Od: tygrysek <t...@z...pl>

    > Uwaga, napiszę teraz coś, co okazuje się być wielką tajemnicą. Dostępną
    > dla najwybitniejszych umysłów jedynie, które z rzadka niezależnie to
    > odkrywają. Otóż PRZED ZAPISEM MOŻNA SOBIE ZDJĘCIA ZMNIEJSZYĆ.
    > Sam na to wpadłem i wszystkie zdjęcia z penów zapisuję w rozdzielczości
    > 5Mpx. Szkła, które mam więcej nie wyciągają.

    Chyba, ze chcesz przechowywac zdjecia jako raw! Wtedy to nie dziala!

  • 25. Data: 2012-02-06 10:24:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-06 11:13, tygrysek pisze:
    > Chyba, ze chcesz przechowywac zdjecia jako raw! Wtedy to nie dziala!

    Czy w 2012 roku jest to jeszcze jakiś problem? :)
    Tak na marginesie, wszystkie moje zdjęcia, także komercyjne, wraz z
    archiwami rodzinnymi od początku XX wieku zajmują na dziś 162GB.

    --
    pozdrawia Adam
    /przed tobą siedem lat chudych, siedem dni tłustych i siedem minut

  • 26. Data: 2012-02-06 12:34:02
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-06 08:49, Henry(k) pisze:

    > A po co chcesz kisić RAW? Sądzisz że za 10 lat powstanie jakiś
    > superkonwerter który wyciągnie 200% tego co wyciągniesz dzisiaj?

    Jest parę powodów:
    - inna obróbka tym samym konwerterem (bo się operator doumiał, albo zmienił gust :-))
    - inny konwerter - daleko nie szukając niedawno odkryłem, że Canonowskie narzędzia
    dają momentami znacznie lepsze kolory niż RSE
    - inne wymagania - dałem zdjęcie na konkurs jako jpg, ale jak wygrało, to organizator
    poprosił o tiffa
    - większy porządek: jasny podział - negatyw (RAW), odbitki (jpg, tiff)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 27. Data: 2012-02-06 15:53:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-06 13:34, John Smith pisze:
    > - inne wymagania - dałem zdjęcie na konkurs jako jpg, ale jak wygrało,
    > to organizator poprosił o tiffa

    Zawsze w takich wypadkach wysyłam tifa skonwertowanego z jpg. Proszący
    dostaje placebo i się cieszy :)
    Reszta powiedzmy, że może być jakimś argumentem.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że większość ludzi jest głupia/

  • 28. Data: 2012-02-07 07:31:20
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-06 16:53, Janko Muzykant pisze:

    > Zawsze w takich wypadkach wysyłam tifa skonwertowanego z jpg. Proszący dostaje
    placebo i się cieszy :)

    :-)
    Akurat w tym przypadku chodziło nie o sam format, a o wyższą jakość.
    Grafik zobaczył jpega i się upomniał o więcej szczegółów.
    Mi w tym jpegu niczego nie brakowało, ale jak się postarałem, to w końcu wyciągnąłem
    z tego RAW-a jeszcze więcej.
    OIDP tiff wyszedł sporo większy od RAW-a.

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2012-02-07 08:56:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 08:31, John Smith pisze:
    > Akurat w tym przypadku chodziło nie o sam format, a o wyższą jakość.
    > Grafik zobaczył jpega i się upomniał o więcej szczegółów.

    Wyślij to grafikowi:
    Jpg
    http://as.elte-s.com/temp/tif/jpg.jpg
    Tiff
    http://as.elte-s.com/temp/tif/oryginal.tif
    Różnice obrazków:
    http://as.elte-s.com/temp/tif/roznica.png

    :)

    A to jest kompresja stratna. Można zadać bezstratną kompresję w jpg i
    wtedy różnica jest zerowa.

    > Mi w tym jpegu niczego nie brakowało, ale jak się postarałem, to w końcu
    > wyciągnąłem z tego RAW-a jeszcze więcej.

    A to już jest inna inszość - jak zależy bardzo na zdjęciu, to się czasem
    drugi raz obrabia.

    > OIDP tiff wyszedł sporo większy od RAW-a.

    Można skompresować bezstratnie, ale... lepiej nie, bo niejeden grafik
    zobaczy jednak straty :)

    --
    pozdrawia Adam
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/

  • 30. Data: 2012-02-07 10:26:58
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-07 09:56, Janko Muzykant pisze:

    > Wyślij to grafikowi:
    > Jpg
    > http://as.elte-s.com/temp/tif/jpg.jpg

    Twój jpg 640x640 (0,4Mpix) ma rozmiar 347kB.
    W pełnej rozdzielczości (8Mpix) miałby ok 7MB.

    > A to jest kompresja stratna.

    Właśnie tyle (ok. 7MB) mają RAW-y z c350D.

    > Można zadać bezstratną kompresję w jpg i wtedy różnica jest zerowa.

    Czyli zamiast oryginalnych RAW-ów mam zostawiać bezstratne jotpegi o większych
    rozmiarach?

    --
    Mirek