  • Data: 2009-03-20 11:24:40
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kombajn Bizon pisze:
    > No coz, mimo wszystko jestem optymista i niekoniecznie wiazalbym to z
    > mesjanizmem ;)

    Ale z tego co widzę taki nurt się tworzy wokół pentaksa. Wszyscy
    użytkownicy cieszą się, że pentax to taki kulawy z marketingu i reklamy,
    ale to przecież dobrze.
    O sony ty byle reklamę ludzie wyciągają i obgadują, niektóre są z
    błędami, niektórych jest tyle, że człowiek boi się lodówki otworzyć..
    Ale to po prostu działa. Podobnie canon i nikon się reklamują i to dość
    mocno. Nawet taki olek widziany jest na billboardach, a gdzie pentax?
    Dla mnie jasne jest, że bez tego nie ma nowych użytkowników, napływu
    gotówki, a co za tym idzie kasy na rozwój i podobne. Takie są niestety
    realia i trzeba być tego świadomym.
    Jasne, pentax może nie wydać ani złotówki na reklamę, a za to błyszczeć
    aparatami i ich opcjami, do tego w świetnej cenie. Nie błyszczy jednak.
    Jedyną mocną zaletą pentaksa na dziś jest współpraca z starymi szkłami,
    ale znów nie jest to niemożliwe wszędzie indziej to raz, a dwa ważne to
    tylko dla garstki użytkowników.

    > Ja wiem ze 'oczy rynku' sa zwrocone na korpusy. Mam tez swiadomosc, ze tutaj
    > Pentax troszke kuleje (ale bardzo zgadzam sie z Johnstonem - pasuje mi taka
    > idea 'konia roboczego').

    O korpusach się gada. Ludzie nawet jak nie stać ich na 5D mkII, to
    jednak patrzą na nie z podziwem i myślą, że kiedyś sobie przecież
    zmienią na taki.

    > Ale zobacz ile Pentax wypuscil ostatnio swietnych szkiel (naprawde
    > swietnych, w kategoriach bezwzglednych). Kolekcja malych stalek jest juz
    > dosc imponujaca - zeby wspomniec tu tylko o DA: 15, 21, 35, 40, 70.

    Ale te szkiełka poza rozmiarem wiele znów nie imponują. Naprawdę, nie są
    ani szczególnie jasne, ani szczególnie wysokich MTF-ów nie mają. Kiedyś
    porównałem sobie kilka do porządnego zooma standardowego i niestety
    limitedy przegrały.
    Jak dla mnie to ciekawostki optyczne - bo małe, jednak w dzisiejszym
    świecie ultra małe to jest coś innego. Tym bardziej jeszcze jak ma się
    bardziej rozwijać półka EVIL-owa. Z tym pentax nie ma szans bez wątpienia.

    > Podoba mi sie takie podejscie - niby wszyscy pamietamy ze zdjecia robi
    > najpierw fotograf, potem obiektyw a na koncu puszka, ale potem porownujac
    > producentow spychamy kwestie szkiel na dalszy plan.
    > A tymczasem Pentax jest konsekwentny...

    Tak robią Ci, którzy kupują sobie lustro z kitem.
    Nawet Ci patrzą, na co się przesiąść dalej - dostępność taniej 50mm -
    oczywiście nowej w sklepie z AF, do tego w miarę niezłych długich kitów
    itd. Gdzie tutaj są małe limitedy? One są ciekawostką, tym można było
    błyszczeć w czasach analogowych. Dzisiaj kupujesz kompakcik jak chcesz
    naprawdę malutkie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \