  • Data: 2009-03-20 12:06:01
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Miękka klucha dominik napisał tak:

    > Ale te szkiełka poza rozmiarem wiele znów nie imponują. Naprawdę, nie są
    > ani szczególnie jasne, ani szczególnie wysokich MTF-ów nie mają. Kiedyś
    > porównałem sobie kilka do porządnego zooma standardowego i niestety
    > limitedy przegrały.

    Ale przeciez szklo to nie tylko MTF! To przede wszystkim plastyka, bokeh,
    takze kultura pracy... We mnie cos sie skreca kiedy slysze o testach szkiel
    w czasopismach komputerowych i rankingu ustawianym na podstawie
    rozdzielczosci. To przeciez tak jakby porownywac samochody tylko i wylacznie
    na podstawie predkosci maksymalnej...
    Poza tym ja w zasadzie nie uzywam zoomow - duzo lepiej mi sie pracuje
    stalkami. Moze to nawyk z czasow analogowych, ale nie potrafie sie
    przestawic.

    > One są ciekawostką, tym można było
    > błyszczeć w czasach analogowych. Dzisiaj kupujesz kompakcik jak chcesz
    > naprawdę malutkie.

    No ja sie wlasnie nie zgodze - robie zdjecia praktycznie tylko na dalszych
    wyprawach i dla mnie waga sprzetu jest bardzo waznym czynnikiem, a
    jednoczesnie nie potrafie wyzbyc sie lustrzanki - chociazby dlatego ze
    polowa moich zdjec to slajdy.

    Przed chwila trafilem - przypadkiem - na taki oto komentarz pod ogloszeniem
    o pojawieniu sie kolejnego Limiteda:

    'So really, why doesn't Canon and Nikon make lenses like this? I just
    traveled for a week in Mexico with my Nikon 14-24/2.8, and that thing is so
    heavy and awkward. I would drop it in a second for a lighter fx alternative.
    With the high iso capabilities of DSLRs these days, I think that a lot of
    weight conscious photographers are going to be carrying f/4-5.6 glass.'

    Byc moze jest to troche niszowe patrzenie, ale moze ta nisza jest
    wystarczajaco duza? Ja sie w niej czuje doskonale i zdecydowanie nie mam
    ochoty na zmiane systemu - gdzie indziej nie znajde korpusow i szkiel
    dostosowanych do moich potrzeb w takich cenach...

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...