  • Data: 2009-05-29 12:38:19
    Temat: Re: Pentaksowiec kupił Canona i go troche szlag trafia :)
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > na poczatku tez mialem wrazenie ze leciutko przeswietla , nawet mnie

    znaczy ze juz nie masz?

    > to cieszylo , ustawilem na stale korekte tak ok -1/2 - -2/3 ev bo
    > byl to jakby " cichy "zapas czulosci , pozwalal na skrocenie czasu.
    > ale po zrobieniu wydrukow na papierze doszedlem do wniosku , ze byly
    > ciut za ciemne i odstapilem od poprawki ,. sciemnilem monitor i nie
    > kluje w oczy.

    Noooo super pomysl... tylko niech lepiej wiekszosc nie korzysta z takich ja
    ta rada... bo raczej do dobrych ona nie nalezy
    Bo niektorzy beda mieli biel szara... jak to sie czesto widuje :)

    > Ale w sumie zgadzam, sie ze raczej tenduje

    hmmmm co znaczy "tenduje" szukalem w slowniku i nie moge znalezc?
    Kiedys byles takim purrysta jezykowym... prosze o wyjasnienie

    > do zbyt obfitego niz skromnego naswietlenia

    zbyt obfite i skromne brzmi ciekawe (zupelnie jak "cialo") ale mamy slowa
    przeswietlone i niedoswietlone

    > z tym ze to juz kwestia raczej niuansow
    > smakowych niz jakiegos zasadniczego bledu.

    Hmmmm nie jest to kwestia niuansow czy jest dobrze naswietlone... jest
    dobrze nasiwtlone albo nie. Przy wersji "nie" mozemy pojechac jeszcze w dwie
    rozne strony.
    Jak wezmiesz sobie szara kartke kodaka to slupek histogramu powinien lezec
    dokladnie w srodku i tyle... bo tak sa kalibrowane swiatlomierze swiatla
    odbitego w aparatach... na srednia szarosc... ew. swiatlomierz moze byc
    walniety...
    Wiec da sie stwierdzic jednoznacznie czy przeswietla czy nie...

    Steel