    From: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentaksowiec kupił Canona i go troche szlag trafia :)
    Date: Thu, 28 May 2009 12:42:57 +0200

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4da69c9e-f1d9-41bc-a53f-740106a3600f@y17g2000yq
    n.googlegroups.com...

    > Po pierwsze z ergonomią tych wszystkich przycisków i ogólnie obsługi u
    > Canona jest dość lipnie.

    [ciach]

    Kwestia przyzwyczajenia
    Jeszcze będziesz chwalił położenie kółka nastaw względem spustu gdy
    przyjdzie Ci używać aparatu jedną ręką w biegu :-)

    > Ale to wszystko nic... Posta piszę z innego, głównego powodu: otóż,
    > aparat mocno prześwietla zdjęcia. Zauważyłem silne powiązanie pomiaru
    > ekspozycji z autofokusem. Ustawiłem scenę z ciemnymi i jasnymi
    > elementami. Nie ruszając aparatu i mając ustawiony pomiar matrycowy!
    > zmieniałem punkt AF na obiekt ciemny i jasny. Różnica naświetlenia
    > jest ogromna. Gdy AF jest na ciemnym polu to reszta jasnych elementów
    > zdjęcia jest przepalona.

    Tak ma działać. Tak ktoś to wymyślił lata temu i tak to działa. Mnie się
    podoba :-)
    Jak potrzebuję innego działani to zmieniam na centralnie ważony.

    Dzięki temu masz większe szanse, że główny motyw dobrze naświetlony gdy tło
    jest jaśniejsze lub ciemniejsze niż główny obiekt.

    > Czy to zachowanie jest normalne, też tak macie?

    Tak od kiedy pamiętam (w czasach analogowych też tak było).

    Pozdrawiam
    Winetoo