  • 1. Data: 2010-10-19 11:20:40
    Temat: Pendrive z blokada zapisu?
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Są?

    Rzecz w tym, żeby zablokować mechanicznie wszelki zapis/zmiany na pendrajwie przy
    podłączaniu go do obcego, być może
    zainfekowanego, kompa.

  • 2. Data: 2010-10-19 12:01:51
    Temat: Re: Pendrive z blokada zapisu?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Są?
    >
    > Rzecz w tym, żeby zablokować mechanicznie wszelki zapis/zmiany na
    > pendrajwie przy podłączaniu go do obcego, być może
    > zainfekowanego, kompa.

    Karty SD mają blokadę zapisu, więc co najmniej pendrajwy będące czytnikami z
    kartą SD można w ten sposób stosować.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2010-10-19 12:23:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To jasne, ale pytanie jest o pendrajwy.

    -----

  • 4. Data: 2010-10-19 12:34:44
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Odpowiadaj pod cytatem, prosze.

    > To jasne, ale pytanie jest o pendrajwy.

    Sa czytniki kart SD wygladajace jak nieco
    przerosniety pendrive wlasnie.

    Inna sprawa, ze jest to zabezpieczenie realizowane
    programowo i nic nie stoi na przeszkodzie, zeby
    jakis wirus potrafil to obejsc.

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 5. Data: 2010-10-19 12:36:26
    Od: "Jacek W." <j...@t...com.NO-SPAM.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Są?
    >
    > Rzecz w tym, żeby zablokować mechanicznie wszelki zapis/zmiany na
    > pendrajwie
    > przy podłączaniu go do obcego, być może zainfekowanego, kompa.

    Są, np. cała ta seria
    http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/sh
    owProducts/1/hide_boxes/1//searchString/dTMzOQ==/cat
    egory/1/
    ma przełacznik mechaniczny na "dupce"

    Jacek W.

  • 6. Data: 2010-10-19 16:16:16
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Widzisz, i to jest cenna wiadomość.
    Czyli przesunięcie "dzyndzołka" na karcie to tylko sprawa programowa, nei sprzętowa??

    Ostatnio gdzieś powiedzmy w Egiptowie wpiąłem aparat foto kabelkiem USB do komputera
    "w salonie dla gości".
    Natychmiast na kartę w aparacie wlazły wirusy, zmieniające mi katalogi na pliki z
    rozszerzeniem EXE itp.
    Szczęśliwie nie miałem tam zdjęć jeszcze, więc skończyło się na odpięciu aparatu i
    sfromatowaniu karty aparatem.

    Przed podobnymi przypadkami chciałbym się zabezpieczyć, bo wirusy przenoszą się przez
    pendrajwy szybciej niż choroby weneryczne ;-)

    -----

  • 7. Data: 2010-10-19 19:08:47
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces ąćęłńóśźż <a...@i...pl> zwrócił błąd:
    > Są?
    >
    > Rzecz w tym, żeby zablokować mechanicznie wszelki zapis/zmiany na pendrajwie przy
    podłączaniu go do obcego, być może
    > zainfekowanego, kompa.

    Inne przykłady:
    http://www.fencepost.net/2010/03/usb-flash-drives-wi
    th-hardware-write-protection/
    Jak widać nie ma tego wiele.

    Co do SD (w linku też o tym jest) to karta nie "wie" jaki jest stan
    przełącznika. To ma sprawdzać czytnik. Kiedy obwód /wyłącznika/ po
    włożeniu jest zamknięty to kartę można zapisywać, kiedy jest otwarty, to
    nie można. Nie można na zasadzie "żeby mi to było przedostatni raz!".
    Czasami przełącznik się psuje, albo czujka (duże słowo) w czytniku
    (obwód zawsze otwarty) i wtedy karta zawsze jest zabezpieczona wedle
    systemu. System musi się wtedy hamować żeby nie zapisać.

    --
    SK

  • 8. Data: 2010-10-19 19:26:46
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Tue, 19 Oct 2010 14:34:44 +0200, Vituniu napisał(a):

    > Inna sprawa, ze jest to zabezpieczenie realizowane
    > programowo i nic nie stoi na przeszkodzie, zeby
    > jakis wirus potrafil to obejsc.

    Ale sporo (większość? wszystkie?) nie potrafi tego obejść.
    Jest jeszcze metoda, żeby pendrive nie był roznosicielem wirusów:
    Utworzyć katalog autorun.inf, a w katalogu spod linuksa utworzyć pusty plik
    o nazwie lpt2 (lub o innej "zastrzeżonej" przez windows nazwie).
    Wiele (większość? wszystkie?) wirusów nie jest w stanie zastąpić takiego
    katalogu własnym plikiem autorun.inf.
    Oczywiście ta metoda nie zapobiega przenoszeniu się wirusa na pendrive, ale
    zapobiega roznoszeniu go na niezabezpieczone kompy z windows.
    Warto jeszcze wyłączyć autostart dla dysków przenośnych w windows (ja to
    robię w Tweak UI z pakietu Powertoys for Windows XP).

    Swoją drogą mi też brakuje pendrajwów z blokadą. Dostrzegam tu pewien
    regres w stosunku do dyskietek.
    --
    GLaF

  • 9. Data: 2010-10-20 05:45:29
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Czyly tak jak to było w dyskietkach?

    -----

  • 10. Data: 2010-10-20 19:47:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-20 07:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Czyly tak jak to było w dyskietkach?
    >

    > -----

    To ja zaraz sprawdzę na swojej. Jedne pliki mi się zapisują, czy kopiują
    inne nie (profil z Opery). Karta (Micro SD 32 GB) jest odbezpieczona.
    Tzn sama karta jest malutka i wpadłaby do czytnika w komputerze i
    dobrze, że ją kupiłam z czytnikiem. Kartę włozylam do tego czytnika (na
    którym jest przełącznik zabezpieczenia) i to dopiero pasowało do mojego
    czytnika w komputerze.

    --
    animka