    From: Saiko Kila <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Pendrive z blokada zapisu?
    Date: Tue, 19 Oct 2010 21:08:47 +0200

    Proces ąćęłńóśźż <a...@i...pl> zwrócił błąd:
    > Są?
    >
    > Rzecz w tym, żeby zablokować mechanicznie wszelki zapis/zmiany na pendrajwie przy
    podłączaniu go do obcego, być może
    > zainfekowanego, kompa.

    Inne przykłady:
    http://www.fencepost.net/2010/03/usb-flash-drives-wi
    th-hardware-write-protection/
    Jak widać nie ma tego wiele.

    Co do SD (w linku też o tym jest) to karta nie "wie" jaki jest stan
    przełącznika. To ma sprawdzać czytnik. Kiedy obwód /wyłącznika/ po
    włożeniu jest zamknięty to kartę można zapisywać, kiedy jest otwarty, to
    nie można. Nie można na zasadzie "żeby mi to było przedostatni raz!".
    Czasami przełącznik się psuje, albo czujka (duże słowo) w czytniku
    (obwód zawsze otwarty) i wtedy karta zawsze jest zabezpieczona wedle
    systemu. System musi się wtedy hamować żeby nie zapisać.

    --
    SK